Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] OPEL Corsa D 1.2 2007 - Brak iskry/Problem z kontrolką immo

07 Jun 2021 20:24 291 16
  • Level 4  
    Witam wszystkich, potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu z brakującym zasilaniem cewki zapłonowej w samochodzie o którym mowa w temacie.
    Mianowicie problem pojawił się gdy przy uruchomionym silniku kostka pinowa została wypięta od cewki zapłonowej, po tej operacji nie dochodzi zasilanie na cewkę.
    Moje dotychczasowe kroki to sprawdzenie czujnika wałku rozrządu, czujnika położenia wału (zapobiegawczo wymieniony na nowy), sprawdzone również zostały bezpieczniki oraz przekaźniki, wszystko w normie, jedyną opcją został ECU ale czy ostatnią? Komputer diagnostyczny nie wykrywa żadnych błędów.
    Macie jakieś pomysły czy coś jeszcze może być przyczyną?
  • Helpful post
    Level 34  
    Czyli nie ma plusa zasilającego zespół cewki? Wszystkie bezpieczniki w skrzynce koło akumulatora sprawdź, choć dziwne, bo sterownik powinien wywalić błędy obwodów pierwotnych cewek. Nie wiem czym to sprawdzasz
  • Level 4  
    Tester wykrył tylko błąd po wypięciu sondy lambd, tak cisza. Przypuszczając winę ECU, nie jestem pewien czy jest to wina sterownika biorąc pod uwagę że pompa paliwa działa, wszystkie inne funkcje żyją oprócz iskry oraz braku błędów. Co jeszcze może być przyczyną?
  • Helpful post
    Level 11  
    Rozumiem, że sprawdziłeś zasilanie 12V na pinach 1 i 2 cewki i go nie ma ?
  • Level 4  
    Brak życia, do cewki nie dochodzi jakikolwiek prąd
  • Helpful post
    Level 35  
    To nie możesz ustalić czego brakuje ?Masy czy plusa?Albo podać na próbę prąd? Ten obwód leci przez bezpiecznik i pewnie tylko to jest przyczyną.Bo co mogło by się zepsuć przy odpięciu wtyczki.
  • Helpful post
    Level 41  
    To jest Opel, czy tam przypadkiem nie jest tak że przekaźnik który załącza się dopiero gdy czujnik widzi obroty wału. Pomierz wtedy gdy druga osoba będzie kręciła rozrusznikiem.
  • Level 4  
    Masa na pierwszym pinie bez zarzutu, drugi Pin żadnego napięcia, przy kręceniu rozrusznikiem przez pomocnika również bez napięcia
  • Helpful post
    Level 26  
    Witaj kolego zacznij od schematów znajdziesz je także na tym forum po schemacie dojdziesz gdzie co idzie , OPEL Corsa D 1.2 2007 - Brak iskry/Problem z kontrolką immo Tu jest kolejność liczenia pinów pierwsze 3 przewody kicząc od A zasilające pozostałe 4 sterowanie iskrą.
  • Level 4  
    Po przemierzaniu kostki wchodzącej w cewkę brakuję tylko zasilania cewki
  • Helpful post
    Level 35  
    To zasilane leci z linii 15 .Na jednym bezpieczniku jest cewka i zasilanie ECU pin A51.To chyba bezpiecznik ok bo ECU by nie wstawało.Nie jest to na pewno problem z ECU.Coś ugniło po drodze.MOżesz też podłożyć zasilanie na próbę.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Patrzyłem na Z12Xe żeby nie było.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A w Z12XEP na tym bezpiczniku jest jeszcze MAF i pin B51 ECU.
  • Level 4  
    Podpinając na krótko pin drugi z kostki cewki samochód pali (oznaczenie przewodu - fioletowo-żółte). Ewidentnie na tym całym przewodzie nie ma zasilania, ustaliłem że przewód ten wchodzi w skrzynkę bezpieczników. Czyli gdzieś już w skrzynce odcina zasilanie... Tylko gdzie
    Dodam że wszystkie bezpieczniki w tej skrzynce są sprawne

    Dodano po 5 [godziny] 7 [minuty]:

    Problemem okazał się bezpiecznik 46 15A (facepalm) ale teraz mam nowy problem, świeci się kontrola immo po odpaleniu samochodu gaśnie ale po chwili znowu się zaświeca do momentu zgaszenia silnika... Tester znowu nic nie widzi, widział tylko standardowe błędy podczas programowania kluczyków myśląc że tutaj tkwi problem... Jakieś pomysły panowie/panie?
  • Helpful post
    Level 26  
    Mvy wrote:
    . Tester znowu nic nie widzi, widział tylko standardowe błędy podczas programowania kluczyków myśląc że tutaj tkwi problem..
    Kurcze kolego popełniłeś błąd dobierając się do ich programowania skoro było dobrze z immo
    pozostaje ponowna próba kodowania a tak zapytam czym to kodowałeś . a i jeszcze jakie te standardowe błędy ?
  • Level 4  
    Że kluczyki są rozkodowane i takie tam bzdety, błędy powstały podczas kodowania... Immo świeci ale żadnych innych oznak usterek nie ma. Hmmm
  • Helpful post
    Level 34  
    Obawiam się że mylisz kontrolkę immobilisera z kontrolką usterek silnika-samochód z symbolem klucza monterskiego. Przy zablokowanym immo nawet nie zakręci rozrusznikiem, nie mówiąc już o odpaleniu. Obawiam się też, że tester jakim dysponujesz nie zapewnia rzetelnej diagnozy, nie czyta wszystkich obszarów pamięci DTC. O tym, że należy sprawdzić bezpieczniki w skrzynce koło aku pisałem już na starcie.
  • Level 4  
    Powód wyskakiwania (immo - samochodu z kluczykiem, czyli tak de facto kontrolki uszczelek :D) okazała się nie włączająca 1 faza wentylatora, dalej szukam przyczyny ale sam problem braku iskry został już rozwiązany i temat uważam za rozwiązany, dziękuje wszystkim którzy udzielali się w tym temacie.
  • Level 4  
    Powód wyskakiwania (immo - samochodu z kluczykiem, czyli tak de facto kontrolki uszczelek :D) okazała się nie włączająca 1 faza wentylatora, dalej szukam przyczyny ale sam problem braku iskry został już rozwiązany i temat uważam za rozwiązany, dziękuje wszystkim którzy udzielali się w tym temacie.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Problemem usterki okazał się bezpiecznik numer 46