Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

clio 91 1.4i wypadajace zaplony na wolnych obrotach

25 Paź 2005 19:03 6578 8
  • Poziom 11  
    i tak stalem sie wlascicielem clio 1-ki - mam problem nad ktorym spedzilem juz kilka miesiecy - a dzieki temu poznalem od podstaw zasade dzialania ukladu wtryskowego tego modelu - mianowicie silnik na wolnych obrotach pracuje nierowno - tzn szarpie nim jakby od czsu do czasu gubil zaplon na jednym z cylindrów....przegrzebalem wszystko za wyjatkiem mechanicznych ogledzin gaznika oraz szczelnosci kanalu dolotowego....aha zjawisko nasila sie lub zanika w dowolnych losowo wybranych momentach
    SLUZE WSZYSTKIM SWOJA WIEDZA NT naprawy i sprawdzania silniczka krokowego (rozbieralem i skladalem)
    oraz pomoca w temacie gasnacego silnika (regeneracja wypalonej kopulki ) oraz wszystkimi spostrzezeniami dotyczacymi silnka 1.4 i energy E7J a przyznam ze MAM DUZA WIEDZE PRAKTYCZNA gdyz samochod wybiera mi przyslowiowe jaja juz od dluzszego czasu - ale i tak go LUBIE :) Pozdrawiam wszyskich amatorow mechaników,milosnikow i posiadaczy clio I
  • Poziom 11  
    poniewaz nikt nie kwapi sie do podpowiedzi to ja napisze co do tej pory sprawdzilem i uznalem za sprawne droga testow lub wymiany:

    -silnik krokowy ok - dziala bez zarzutu wlacznie z wylacznikiem krancowym odpowiadajacym za informacje o calkowitym zdjeciu nogi z gazu

    - czujnik temperatury silnika - po wpieciu w kopm diagnostyczny prawidlowy odczyt temperatury

    - swiece (wymiana na nowe)

    - kable (j.w.)

    - kopułka i palec (nowe)

    - sonda lambda odczyty ok tzn cyklicze wahania napiecia pomiedzy 0,2 a 0,9 v (dla pewnosci wymiana na inna z laguny dla testow zachowanie identyczne)

    -kompreaja we wszystkich garczkach na poziomie ok 12 atm.

    - filt powietrza nowy

    - luzy zaworowe ustawione wzorcowo

    - czujnik polozenia przepustnicy ok (oczyt z kompa diagnostycznego)

    WSZYSCY MECHANICY NIC NIE PORADZILI i chowaja glowe w piasek

    Objawy ciagle te same - silnik nierowno pracuje - na zasadzie gubienia pojedynczego cyklu zaplonu - charakterystyczny odglos pykniecia z wydechu - tylko na wolnych obrotach

    CIEKAWOSTKA - zainstalowany gaz - praca na gazie podobna - wiec eliminuje uszkodzenie wtryskiwacza, pompy paliwa i filtra paliwa

    CIEKAWOSTKA 2 - w akcie rozpaczy pokrecilem srubką na reduktorze o ok 1/3 obrotu - silnik zaczal pracowac rowniej - ale ciagle to nie jest to

    CIEKAWOSTKA 3 - silnik zimny - pracuje prawie idealnie

    jutro sprawdzam przy pomocy zlacza diagnostycznego:
    - czujnik temp pow zasysanego (ma byc zimno wiec zobacze czy pokazuje temp na poziomie 0 stopni C)
    - wypinam na stale knock sensor (czujnik spalania stukowego)

    poniewaz ja sie juz PODDALEM oraz znikad pomocy traktuje temat jako ZLOSLIWOSC PRZEDMIOTOW MARTWYCH i postanowilem na zlosc ww przedmiotom walczyc do konca...


    MOJ TYP : nierówny cykl zaplonu... ale czujnik pol walu korbowego wyglada na ok....chyba ze zabki na kole zamachowym sa nierowne....moze czujnik spalania stukowego lapie jakies stuki i np opoznia zaplon....

    niebawem pozycze czujnik polozenia walu korbowego od znajomego mechanika i sprawdze....

    mam tez zamiar wymienic wszystkie elektrolity w komputerze wtryskowym (juz go rozbieralem)

    PROSZE O jakakolwiek sugestie - obiecuje ze przeanalizuje i sprawdze nawet te najbardziej niewiarygodne....gdyz zachowanie tego silnika cechuje sie niewiarygodna odpornoscia na jakikolwiek zabiegi oraz cecha ktora powoduje dziwne zachowanie wszystkich maechanikow Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    ..niestety nie mam pomysłu... ale mam pytanie: czego używasz do diagnostyki auta??? Probuję zdjagnozować Thalię z 2003 roku i mam problem ze znalezieniem interfejsu. Napisz coś.
    A co do tego co piszesz... moje autko zrobiło raptem 52 kkm ale od jakis 5 kkm chodzi brzydko - głośno i nierówno na wolnych obrotach - ale za to na wyższych mu się poprawiło, ciągnie do 6 tys bez oporów. Wg mnie coś za coś. Ja wolę jak chodzi ładnie "wyżej" niż na wolnych obrotach. Jak dobrze rozumiem to stało się to od niedawna...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    [...Thalia to tylko clip z glowicą can...]
    Czyli? co mam sobie wynaleźć interfejs na CAN'ie i tylko móc obejrzeć co się dzieje? Czy może coś tym można posterować?
  • Poziom 11  
    dzieki za zainteresowanie

    diagnoza clio: robie urzadzeniem zwanym uniscan (opisanym na jednym z watkow forum) mysle ze auta z roku 2003 na tym nie pojda....

    co do szczelnosci ukladu...zabieram sie za rozebranie gaznika (w cudzyslowiu) az do kolektora ssaccego i jego laczenia z glowica....gumowe wezyki wchodzace w kolektor ssacy sa ok tzn wypinalem je a otwory zatykalem palcem i nic sie nie poprawilo...

    dzis wykonalem test czujnika spalania stukowego (wypilem go i zwarlem rezystorem...odczyt na kompie wskazal ze brak sygnalu z czujnika spalania stukowego a silnik dalej robi nierowno)

    oraz test czujnkka temp powietrza dolotowego - on jest ok tzn wpinalem inna rezystancje zamiast czunika - komp widzial zmiane temp a silnik dalej robi nierowno....


    JUTRO wymieniam elektolity w komp. samochodu - sa raptem 4 sztuki : 2,2 uF * 2szt oraz 100uF * 2 szt......obawiam sie braku poprawy...ale jak wspomnialem na zlosc przedmiotom martwym nie poddam sie...i wymienie wszysko.

    dzis przy piwie sasiad wspomnial mi ze mial podobne objawy tzn silnik na benz kulal a na lpg robil i powpieciu pod oscyloskop CEWKI ZAPLONOWEJ wyszlo ze jej iskra byla dziwnie porzesunieta w czasie mimo ze sterowanie bylo ok....wymiana cewki wyleczyla go z problemow...tylko ze on ma opla gdzie jest gola cewka a w moim clio jest cewka z jakims tam modulem sterujacym...we wtorek zamienie cewkwe z innego renault na probe i zobacze - jesli bedzie poprawa to napisze o tym

    pozdrawiam i dalej oczekuje na jakies sugestie - nawet te najbardziej nieprawdopodobne zareaguje bardzo zywiolowo :)
  • Poziom 12  
    Miałem to samo (podobne) w Thali z gazem. NIe chciał za każdym razem zapalic jak był zimny (palił za 2, 3 razem), a jak ciepły to po 15-20 min od wyłączenia robił to samo.
    Po dokładnym obejrzeniu filtra powietrza okazało sie. że na przeglądzie "dupki z serwisu" zostawili na kołnierzu filtra powietrza sznurek (dosłownie sznurek), który powodował, ze silnik łapał lewe powietrze.
    Był w serwisie i na komputzere nic nie stwierdzili (zapłąciłem 100) a potem sąsiad zaczął w nim "grzebać" i znalazł to co wyżej.
    Myśle, ze też masz coś z "lewym" powietrzem.
  • Poziom 11  
    Na autach francuzkich nie znam się. Oczywiście nie moge negować tego, ze to wypadanie zapłonów, ale czy słyszysz jak gubi zapłon nad silnikiem czy stojąc koło wydechu?Wiem, że to dziwne pytanie ale miałem podobnie przy golfie. Wydawało mi się, że gubi zapłon bo rury słuszałem jakby puknięcia, przerwania. Tym czasem nad silnikiem wszystko było w najlepszym porządku. Zapłon ustawiałem i też jest zgodny z danymi producenta. Wydaje mi się, że u mnie przyczyna leży w zużytym układzie wydechowym (jest silnie skorodowany). Co o tym myślicie (praca silnika na kompie idealna, ciśnienie na garach po 12 atmosfer)? objawia się to pukaniem z wydechu. Nie chce dalej zanudzać fachowców swoimi detalami ale wydaje mi się, że możesz mieć uszkodzoną cewke zapłonową, jeśli auto wyraźnie przerywa. pozdrawiam
  • Poziom 12  
    do Clio ...

    Sprawdz lewe powietrze.
    Nieslychac dziwnego odglosu zasysania wokolo gaznika??