Modyfikacje będą dotyczyć strony wizualnej i technicznej tego gramofonu.
Początki czyli Etap I czyli jak rozebrać "Adama" do gołej... dechy.
Ponieważ jednym z "punktów programu" było odświeżenie "drewnianej" podstawy, koniecznym było całkowite "zdemolowanie" gramofonu.
Zdjęcie pokręteł, nakładek przełączników, kominka stroboskopu, maskownic, jest bardzo łatwe. Wystarczy odkręcić kilka wkrętów.
Demontaż podstawy ramienia i samego ramienia, okazuje się trochę bardziej skomplikowany.
W pierwszej kolejności należy odlutować przewody wychodzące z ramienia. Odłączyć i zdemontować układ antyskatingu oraz zdjąć elementy odpowiadające za napęd ramienia przy jego powrocie na podstawkę.
Dźwignie powrotu ramienia i auto stopu są zablokowane na tulei, stanowiącej przedłużenie osi pionowej obrotu ramienia, za pomocą dwóch małych śrubek zalanych lakierem i trzeba się trochę wysilić aby je zluzować.
Po zdjęciu tych dźwigni, należy odkręcić dwie śruby mocujące uchwyt ramienia do podstawy i wyjąć ramię. Sama ozdobna podstawa, jest przymocowana do chassis za pomocą trzech śrub M3 i po ich odkręceniu można podstawę zdjąć.
Odkręcając dwa wkręty należy wymontować elektromagnes podtrzymujący ramię w pozycji opuszczonej. Przed tym jednak, trzeba odlutować lub odciąć przewody zasilające i zanotować ich pierwotne podłączenie do układu. Jeden z nich jest podłączony do chassis, a drugi do punktu oznaczonego cyfrą 2 na płytce drukowanej.
Wymontowanie głównego chassis należy poprzedzić odlutowaniem lub odcięciem od płytki drukowanej, przewodów zasilających cewki napędowe oraz czterech przewodów czujnika obrotów. Jeśli nie posiadamy schematu gramofonu, należy KONIECZNIE je oznaczyć, aby uniknąć problemów przy ich ponownym podłączaniem.
Po wymontowaniu przewodu sieciowego, gniazd wyjściowych i zacisku uziemienia, można odkręcić wszystkie śruby i wkręty mocujące metalowe chassis do obudowy i chassis wyjąć.
Nie polecam odkręcania śrub kontrujących i regulacyjnych tulei zawierającej łożysko ramienia. Oszczędzi nam to późniejszej pracy i regulacji przy ponownym montażu gramofonu.
Końcowym etapem demontażu jest odkręcenie wkrętów mocujących zespół cewek napędowych i czujnika obrotów. Przy ich zdejmowaniu należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić rdzeni czujnika obrotów.
Po wykonaniu tych prac, otrzymujemy "gołą" podstawę gramofonu, chassis z elementami mechaniczno - elektrycznymi, talerz i dwie pokrywy plastikowe, z których górna jest wypełniona elementami gramofonu.
c.d.n.
GM
Początki czyli Etap I czyli jak rozebrać "Adama" do gołej... dechy.
Ponieważ jednym z "punktów programu" było odświeżenie "drewnianej" podstawy, koniecznym było całkowite "zdemolowanie" gramofonu.
Zdjęcie pokręteł, nakładek przełączników, kominka stroboskopu, maskownic, jest bardzo łatwe. Wystarczy odkręcić kilka wkrętów.
Demontaż podstawy ramienia i samego ramienia, okazuje się trochę bardziej skomplikowany.
W pierwszej kolejności należy odlutować przewody wychodzące z ramienia. Odłączyć i zdemontować układ antyskatingu oraz zdjąć elementy odpowiadające za napęd ramienia przy jego powrocie na podstawkę.
Dźwignie powrotu ramienia i auto stopu są zablokowane na tulei, stanowiącej przedłużenie osi pionowej obrotu ramienia, za pomocą dwóch małych śrubek zalanych lakierem i trzeba się trochę wysilić aby je zluzować.
Po zdjęciu tych dźwigni, należy odkręcić dwie śruby mocujące uchwyt ramienia do podstawy i wyjąć ramię. Sama ozdobna podstawa, jest przymocowana do chassis za pomocą trzech śrub M3 i po ich odkręceniu można podstawę zdjąć.
Odkręcając dwa wkręty należy wymontować elektromagnes podtrzymujący ramię w pozycji opuszczonej. Przed tym jednak, trzeba odlutować lub odciąć przewody zasilające i zanotować ich pierwotne podłączenie do układu. Jeden z nich jest podłączony do chassis, a drugi do punktu oznaczonego cyfrą 2 na płytce drukowanej.
Wymontowanie głównego chassis należy poprzedzić odlutowaniem lub odcięciem od płytki drukowanej, przewodów zasilających cewki napędowe oraz czterech przewodów czujnika obrotów. Jeśli nie posiadamy schematu gramofonu, należy KONIECZNIE je oznaczyć, aby uniknąć problemów przy ich ponownym podłączaniem.
Po wymontowaniu przewodu sieciowego, gniazd wyjściowych i zacisku uziemienia, można odkręcić wszystkie śruby i wkręty mocujące metalowe chassis do obudowy i chassis wyjąć.
Nie polecam odkręcania śrub kontrujących i regulacyjnych tulei zawierającej łożysko ramienia. Oszczędzi nam to późniejszej pracy i regulacji przy ponownym montażu gramofonu.
Końcowym etapem demontażu jest odkręcenie wkrętów mocujących zespół cewek napędowych i czujnika obrotów. Przy ich zdejmowaniu należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić rdzeni czujnika obrotów.
Po wykonaniu tych prac, otrzymujemy "gołą" podstawę gramofonu, chassis z elementami mechaniczno - elektrycznymi, talerz i dwie pokrywy plastikowe, z których górna jest wypełniona elementami gramofonu.
c.d.n.
GM
Cool? Ranking DIY