Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Star - Silnik wycieraczek jak podłączyć ze stykiem hamowania

10 Jun 2021 22:48 174 6
  • Level 10  
    Witam,
    Jestem w trakcie renowacji Stara 244 dla Straży Pożarnej. Doszedłem właśnie do silnika wycieraczek, który to po cofnięciu manetki z pracy na stop od razu się zatrzymywał. Manetka jest dwu biegowa, silnik jedno biegowy a do tego nie ma kompletnej instalacji. Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak krowie na rowie jak podłączyć styki tak, aby silnik cofał się do pozycji dolnej wycieraczek? Mam silnik 4 pinowy. Do Pinu 2 był podłączony stały (-), styk 4 zasila jedną szczotkę, styk 1 zasila 2 szczotkę. Styk 3 z kolei jest NC ze stykiem 2. Jest ktoś w stanie zrobić szkic jak to podłączyć, tak aby chłopaki z OSP byli zadowoleni?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 43  
    Nie stały plus tylko po zapłonie,leci do bieżni na kole zębatym przekładni ślimakowej,i podtrzymuje zasilanie silnika po wyłączeniu manetki do momentu aż ramiona zjadą do samego dołu
  • Level 41  
    milejow wrote:
    Nie stały plus tylko po zapłonie,leci do bieżni na kole zębatym przekładni ślimakowej,i podtrzymuje zasilanie silnika po wyłączeniu manetki do momentu aż ramiona zjadą do samego dołu

    Ja będę lepszy - podłączasz tak aby po wyłączeniu manetki napięcie po stacyjce było na odpowiedniej bieżni. Samo hamowanie odbywa się na innej bieżni i polega na zwarciu SEM silnika z masą.

    Wszystko fajnie i pięknie tylko że w tych silnikach nie było bieżni.
  • Level 10  
    Czyli rozumiem,że na jednym pinie mamy stały (+) na drugim stały (-) i sterowanie z manetki odbywa się (-) tak? na kole napędu wycieraczek jest "zgrubienie" które w pewnym momencie przełącza blaszkę z jednego styku do (-) tylko właśnie w tym problem, że jeżeli na styku blaszki będzie stały + to jezeli zestyk przełączy się na - to automatycznie uszkadza bezpiecznik.
  • Level 41  
    Zrób fotkę tego silnika.
  • Level 41  
    Rozbawiłeś mnie, chodzi też o fotki wewnątrz.