Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Golf V 1,9 BKC TDI 2006 - Wymiana czujnika G65 wysokiego cisnienia, drobne uster

60jarek 11 Jun 2021 21:11 4953 22
  • #1
    60jarek
    Level 27  
    Golf
    Klimatyzacja "odmówiła posłuszeństwa".
    Błąd 0819 - czujnik wysokiego ciśnienia klimatyzacji G65.



    Pytanie jak ten czujnik bezpiecznie wymienić?
    Typu ani modelu tego czujnika nie podam puki go nie wymontuje.
    Z tego co wyczytałem ten czujnik można wymienić -nie grozi to wyciekiem czynnika chłodzącego, ma ponoć pod nim jakiś zawór co samoczynnie odetnie połączenie jak go się zdemontuje.
    Dlatego zadaje pytanie jak ten czujnik jest zamontowany?
    To znaczy wkręcony czy jakaś blokada i wciśnięty?
    Jak go wyjąć żeby nic nie uszkodzić?

    Mam nadzieje że to ten czujnik na zdjęciu po lewej stronie w pobliży chłodnicy?
    Proszę o potwierdzenie nim zdemontuje.
    Golf V 1,9 BKC TDI 2006 - Wymiana czujnika G65 wysokiego cisnienia, drobne uster

    No i jeszcze jeden czujnik ciśnienia oleju gdzie się znajduje?
    Wywala błąd tego czujnika.
    Być może ten czujnik ma związek z wiązką która wchodzi pod silnik bo jeździłem po lesie i ta wiązka potrafi się wypiąć bo ASR też się nie załącza.
    Nie miałem akurat dostępnego kanału to sprawdzić.
    Proszę o pomoc szczególnie demontaż tego G65.
  • #2
    JayRo
    Level 32  
    Ten zawór jest wykręcany na klucz 17 bodajże, a to chyba jego numer 1K0959126A. No i oring do tego jest osobno 8E0 260 749 C.
  • #4
    JayRo
    Level 32  
    60jarek wrote:
    No i jeszcze jeden czujnik ciśnienia oleju gdzie się znajduje?

    Ten to jest chyba przy obudowie filtra oleju, na dole po prawej stronie.
    60jarek wrote:
    A ten czujnik temperatury oleju to na dole pod silnikiem?

    A ten to raczej tak, to jest chyba poziomu oleju i temperatury w jednym.
  • #6
    60jarek
    Level 27  
    Prawidłowe dane to czujnik 1K0959126B, uszczelka oring 8E0 260 749 (10,8x1,82).
    Demontaż czujnika od dołu auta, wystarczyło kluczem 17 zruszyć czujnik i ręką go wykręciłem.
    Czekam na nowy czujnik.
    Przepalony bezpiecznik 5A -wentylator działa ASR też -przewody całe ale osłona wiązki ta "rura peszel" zerwana przewody na wierzchu. Na razie owinąłem taśmą izolacyjna zamocowałem na opasce plastikowej.
    Muszę wykombinować jakąś osłonę na przewody bez rozlutowywania wtyczki.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Zdjęcia czujnika.
    Golf V 1,9 BKC TDI 2006 - Wymiana czujnika G65 wysokiego cisnienia, drobne uster Golf V 1,9 BKC TDI 2006 - Wymiana czujnika G65 wysokiego cisnienia, drobne uster

    Dodano po 11 [minuty]:

    Oring. Golf V 1,9 BKC TDI 2006 - Wymiana czujnika G65 wysokiego cisnienia, drobne uster
  • Helpful post
    #7
    JayRo
    Level 32  
    60jarek wrote:
    Muszę wykombinować jakąś osłonę na przewody bez rozlutowywania wtyczki.

    Można założyć nowy peszel, taki przecięty żeby w razie co woda w nim nie stała. Drogie nie są, a miejsce łączenia spiąć np. opaskami.
  • #9
    60jarek
    Level 27  
    Przyszedł zamiennik? 1k0595126.
    Zamontowany uszczelka stara bo nowa nie dosłali.
    Wszystko działa błędy wykasowane.
    Bałem się mocno dokręcać bo to aluminium.
    Idealny dostęp od dołu auta.
    Ostatnie komentarze zamykam temat.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy przepalony bezpiecznik miał wpływ na błąd czujnika tego nie sprawdziłem, z braku czasu kanał był potrzebny pilnie.
    Czujnik nowy wszystko działa błędy wykasowane.
    Temat zakończony.
  • #10
    60jarek
    Level 27  
    Minęło trochę czasu i pojawił się inny błąd 18049 P1641 ramka zamrożona. Wykasowałem błąd i znikną do chwili ponownego uruchomienia silnika. VCDS podaje że to błąd sporadyczny.
    Po każdym skasowaniu i ponownym uruchomieniu błąd wraca jak bumerang.

    Do zastanowienia mi dało jaki był czujnik oryginalny 1KO959126B, ja dostałem rzekomo odpowiednik 1J0959126.
    Pada pytanie czy te czujniki są identyczne -zamienne?

    Podczas wymiany czujnika nie pozostawiłem starą uszczelkę bo nowej nie dostałem (czasu zabrakło na zakup itp)?

    Nie wiem co sądzić o starym czujniku -jak wspomniałem był przepalony bezpiecznik -czujnik mógł być sprawny.

    Zastanawiam się co z tym zrobić, jak sprawdzić taki czujnik czy dobry, jak taki czujnik zbudowany?

    Może ma kto z nimi doświadczenie i podzieli się nim?

    Dodano po 45 [minuty]:

    Przeglądam opis błędów i znalazłem coś takiego:
    18049 P1641 -Bledną pamięć klimatyzacji -co to oznacza?

    Dodano po 7 [minuty]:

    O co chodzi z tą pamięcią? Zauważyłem że przedtem gdy miałem przy wyłączeniu silnika, załączony wewnętrzny obieg klimatyzacji -to mi się automatycznie wytłaczała. Ta funkcja jak dawniej teraz działa prawidłowo. (nie wyłącza się przy wyłączeniu silnika). Teraz jest ok.

    Dodano po 48 [minuty]:

    Na wszelki wypadek dokupiłem uszczelkę i wymienię ją.
    Czy czasami nie ubyło czynnika chłodzącego?

    Dodano po 28 [minuty]:

    Taki błąd co to znaczy na końcu te 144 i inne informacje? Golf V 1,9 BKC TDI 2006 - Wymiana czujnika G65 wysokiego cisnienia, drobne uster
  • #11
    JayRo
    Level 32  
    Napotykałem się po internecie na różne problemy pod tymi samymi kodami błędów. A to wspomniany wcześniej czujnik lub jego okablowanie, po ubytek czynnika i do tego jeszcze dochodził wadliwy sterownik AC. Nie doświadczasz czasami takiego jakby metalicznego posykiwania z nawiewów? To może wskazywać na niskie ciśnienie czynnika. Można sprawdzić ciśnienie w blokach pomiarowych grupa 3, jakie przed odpaleniem silnika oraz po.
  • Helpful post
    #13
    JayRo
    Level 32  
    Nie wiem jakim momentem ma być dokręcany, ale na pewno nie za mocno. Trzeba pamiętać, że to "amelinium". Dokręć palcami dokąd się da i dociągnij kluczem z wyczuciem, aż stawi jakiś tam rozsądny opór. Tyle mogę doradzić, ale to moja osobista topologia myślenia.
  • #14
    60jarek
    Level 27  
    Bloki pomiarowe Elektronika klimatyzacji:
    Wyniki to:
    Na pracującym silniku 3.1 -8,2 bar (najpierw do 10,4 i spada do 8,2): 3,2 -24,8%: 3,3 - 30%: 3,4 -0N
    Z wyłączonym silnikiem 3.1 -6,4 bar: 3,2 -9,6%: 3,3 - 0%: 3,4 -OFF

    Dodano po 4 [minuty]:

    Chyba dobrze?
  • #15
    JayRo
    Level 32  
    Nie wygląda to źle. Znajomy ma identyczny błąd, ale czynnik mu się ulotnił. Jakiś miesiąc temu był napełnić klimę i nawet po tym nie dało się wykasować błędu. Ma ewidentny wyciek w układzie, bo już zaczyna spadać ciśnienie. Teraz na zgaszonym ma 2,0 bara, a na chodzie niewiele około 6. W zeszłym roku w serwisie wymieniali mu właśnie presostat, ale nie mogłem się dowiedzieć od niego czy nie był to jakiś zamiennik. Jeżeli był to oryginał i wciąż jest na chodzie, to sam jestem ciekaw co pomimo świeżego nabicia klimy wyrzuca ten błąd i pomimo wykasowania wciąż się pojawia. Być może solenoid w sprężarce. Te odczyty pochodzą właśnie z czujnika wysokiego ciśnienia, jakiś ekstremalnych anomalii nie widać. Więc chyba działa.
  • #17
    JayRo
    Level 32  
    Palił się nr.4 5A? Z czystej ciekawości jak tylko będę miał okazję to go sprawdzę, bo szczerze nie sprawdzałem he he.
  • #18
    60jarek
    Level 27  
    Teraz siedzi chyba 7A bo miałem taki pod ręką a na starym nie było podanej wartości. Kupiłem przed chwilą czujnik 1KO959126B.
    49,90PLN. Na niemieckim forum gość coś robił vcds po wymianie na inny typ.
    Wymienię na nowy -może stary sprawdzę przy okazji.
  • #20
    JayRo
    Level 32  
    Wiem że przy montażu rurek AC smarują oringi olejem właśnie do sprężarek. Ale myślę, że w tej sytuacji to może być coś neutralnego jak olejek silikonowy lub smar teflonowy w niewielkiej ilości.
  • #21
    60jarek
    Level 27  
    Przyczyna usterki przepalony bezpiecznik błąd 0819 -nie działa klimatyzacja (nawet nawiew). Wcale nie znaczy że czujnik zepsuty.
    Wymiana na nowy na wyrost 1J0959126 powoduje błędy.
    Ten czujnik jako zamiennik się nie sprawdził 1J0959126 -wywalało błąd 18049 P1641.
    Ponownie zamontowany oryginalny 1KO959126B.
    Natomiast oryginalny 1KO959126B działa prawidłowo.
    Uszczelka warto wymienić.
    Po zdjęciu tej uszczelki -po prostu rozciągnięty flak.
    Przystąpiłem do wykasowania błędów -wykasowałem i już nie wracają -znikły.
    Auto bez błędów.
    Za to wartość Elektronika klimatyzacji w bloku pomiarowym 3 takie wyniki:
    Na pracującym silniku 3.1 -6,8 bar (od 8,2 spada do 6,8).
    Na wyłączonym 5,6 do 6,2 Bar.
    Nie pali bezpiecznika nie ma błędów.
    Ze względu na deszcz nie wstawiałem kolejnego nowe czujnika (lało jak z cebra).
    To chyba tyle.

    Dodano po 43 [minuty]:

    Może ma kto tabelkę parametrów tych czujników?