Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yaris 2004 francuz 1.0 - Dołożenie elektryki - jak zwiększyć ładowanie

helmud7543 12 Jun 2021 15:13 300 6
  • #1
    helmud7543
    Level 43  
    Witam serdecznie. Wożę się autkiem jak w temacie. Fabrycznie trochę golas - wspomaganie, centralny itp.
    Chciałbym nieco doposażyć - podgrzewane lusterka, lepsze audio, potem zobaczymy. Problemem jest ładowanie akumulatora - na wolnych obrotach, pod obciążeniem (światła + dmuchawa) napięcie spada do 13 V. Czyli na styk. Jak dołożę obciążenia to będzie biednie. Od razu uprzedzam - usterki nie ma, to auto ma po rozgrzaniu 600 obr/m takie stabilnie trzyma (można się nawet bez gazu toczyć pod górę). Z resztą mamy wśród rodziny i znajomych trochę tych Yarisków i jest dokładnie to samo, prądu nie brakuje, akumulatory żyją latami. Ale jak dołożę parę A poboru to na pewno braknie.
    Co chciałbym osiągnąć? Zaprogramować podniesienie wolnych obrotów na życzenie (np: z przycisków w kabinie) - jakiś przycisk na zaślepkę. Np: oszukać że pracuje klima. Da się to bezboleśnie zrobić? Druga opcja to przeróbka kół pasowych żeby przekładnia na alternator była większa.
    Wiele mu nie brakuje bo już przy ok 800 obr/m dobija do 14 V nawet jak wrzucę jeszcze przeciwmgielne, stopu i ogrzewanie tylnej szyby.
    Wiem że można podnieś obroty na stałe - ale nie chce, bo auto bardzo mało pali w korkach i wolałbym, żeby tak zostało.
  • #2
    mateklos
    Level 22  
    Możesz dać alerator który daje więcej amper.
    Np w aucie masz 60A 12 V altek można dać 90A 12V na diodach ma 14.4V więcej zje mocy z paska lub poszukać mniejszego koła pasoweko do starego altka jeśli się da......
    Nic więcej nie zrobisz...
    Ewentualnie jakich lepszy układ stabilizacji zasilania ale to tylko wygładzi tętnienie prądu przemiennego z altka na układzie prostowniczym diod...
    Większy alek to pakowali chyba do korolli 😀
  • #3
    helmud7543
    Level 43  
    W tych autach był też fabrycznie 90A i ma to samo - za małe obroty :-) Stabilizacji nie ruszam bo przy fabrycznym wyposażeniu prądu nigdy nie brakło - choćbym nie wiem ile stał w korku czy manewrował (wspomaganie elektryczne - sporo ciągnie ale tylko przy manewrach).
    Corolla nie wiem czy ma tak wolny bieg jałowy - tam jednak były inne silniki.
    Problemem wydają się tu tylko wolne obroty, sterowane elektronicznie. Wersje z klimą (nie prowadziłem więc nie wiem) pewnie podbijają obroty żeby kompresor wyrabiał - najchętniej bym go tak oszukał. Szukałem jakich rozpisek jak by tu oszukać ECU ale nic nie znalazłem. Co do kol pasowych, patrzyłem pod maskę - jednak słabo, koło na wale spore, w alternatorze malutkie, raczej tu nic nie wymodzę. Tunerzy proponowali modyfikację ale podniesienie na stałe. Nie chciałbym. Druga propozycja jaką dostałem - oszukać czujnik temperatury potencjmetrem/opornikiem i zaniżyć mu odczyty o kilkanaście stopni, utrzyma wtedy jakieś 700 rpm. Też nie chcialbym. Toyota fajnie zrobiła ten silnik swoją drogą, niby 4 cyl w benzynie a schodzi tak nisko i nie rzuca nim...
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Mniejsze kolo pasowe załóż i tyle. Podaj numee alt to dobiore cos
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Tu masz z yarisa diesla
    Yaris 2004 francuz 1.0 - Dołożenie elektryki - jak zwiększyć ładowanie
    Regulator Bosch F00M 145 332, jak widać ma zacisk S (sense), robiłem w sobotę, trzyma 14,2V na wolnych obrotach
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    F00M991134 masz mniejsza średnicę i reszte. Odsadzenie 1mm wieksze ale to ujdzie.