Witam serdecznie. Wożę się autkiem jak w temacie. Fabrycznie trochę golas - wspomaganie, centralny itp.
Chciałbym nieco doposażyć - podgrzewane lusterka, lepsze audio, potem zobaczymy. Problemem jest ładowanie akumulatora - na wolnych obrotach, pod obciążeniem (światła + dmuchawa) napięcie spada do 13 V. Czyli na styk. Jak dołożę obciążenia to będzie biednie. Od razu uprzedzam - usterki nie ma, to auto ma po rozgrzaniu 600 obr/m takie stabilnie trzyma (można się nawet bez gazu toczyć pod górę). Z resztą mamy wśród rodziny i znajomych trochę tych Yarisków i jest dokładnie to samo, prądu nie brakuje, akumulatory żyją latami. Ale jak dołożę parę A poboru to na pewno braknie.
Co chciałbym osiągnąć? Zaprogramować podniesienie wolnych obrotów na życzenie (np: z przycisków w kabinie) - jakiś przycisk na zaślepkę. Np: oszukać że pracuje klima. Da się to bezboleśnie zrobić? Druga opcja to przeróbka kół pasowych żeby przekładnia na alternator była większa.
Wiele mu nie brakuje bo już przy ok 800 obr/m dobija do 14 V nawet jak wrzucę jeszcze przeciwmgielne, stopu i ogrzewanie tylnej szyby.
Wiem że można podnieś obroty na stałe - ale nie chce, bo auto bardzo mało pali w korkach i wolałbym, żeby tak zostało.
Chciałbym nieco doposażyć - podgrzewane lusterka, lepsze audio, potem zobaczymy. Problemem jest ładowanie akumulatora - na wolnych obrotach, pod obciążeniem (światła + dmuchawa) napięcie spada do 13 V. Czyli na styk. Jak dołożę obciążenia to będzie biednie. Od razu uprzedzam - usterki nie ma, to auto ma po rozgrzaniu 600 obr/m takie stabilnie trzyma (można się nawet bez gazu toczyć pod górę). Z resztą mamy wśród rodziny i znajomych trochę tych Yarisków i jest dokładnie to samo, prądu nie brakuje, akumulatory żyją latami. Ale jak dołożę parę A poboru to na pewno braknie.
Co chciałbym osiągnąć? Zaprogramować podniesienie wolnych obrotów na życzenie (np: z przycisków w kabinie) - jakiś przycisk na zaślepkę. Np: oszukać że pracuje klima. Da się to bezboleśnie zrobić? Druga opcja to przeróbka kół pasowych żeby przekładnia na alternator była większa.
Wiele mu nie brakuje bo już przy ok 800 obr/m dobija do 14 V nawet jak wrzucę jeszcze przeciwmgielne, stopu i ogrzewanie tylnej szyby.
Wiem że można podnieś obroty na stałe - ale nie chce, bo auto bardzo mało pali w korkach i wolałbym, żeby tak zostało.