Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odczyt danych szeregowych - BASCOM

Bonmis 25 Oct 2005 20:39 2975 20
Tespol
    Bonmis
    Level 21  
    Witam
    Mam taki problem, potrzebuję odczytać dane szeregowe nadawane w/g załączonego wykresu i nie bardzo wiem jak się za to zabrać.
    Procesor ma dostać sygnał zegarowy i szynę danych, potrzebuję odczytać dane (8bitów) i zapisać je do jakiejś zmiennej. Proszę o naprowadzenie lub jakieś podpowiedzi bo na razie jestem początkującym w dziedzinie mikrokontrolerów.

Bonmis
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Tespol
    Press
    Level 23  
    Poczytaj o poleceniu SHIFTIN
    prokopcio
    Level 29  
    witam

jeśli to ma być tylko proste odebranie jednego bajtu to w assemblerze (bo nie znam bascoma) ale można zrobić wstawkę :

_______CLR A_____________stan początkowy = 0
    _______CLR C_____________
    _______MOV R2,#8_________ilość bitów
    loop:___JB CLK,$___________czekaj na clk = 0
    _______JNB CLK,$__________czekaj na zbocze narastjące (na clk = 1)
    _______MOV C,DATA________kopiuj dane (jeden bit) do bitu c
    _______RLC A______________przesuń bity w lewo i wpisz do akumulatora c na najmłodszą pozycję
    _______DJNZ R2,loop________licz bity

gdzie:
    CLK - wejście zegarowe np. P1.0
    DATA - wejście danych np. P1.2

odebrany bajt jest w akumulatorze

jest to "prymitywny" programik dla naprowadzenia...
    jak coś to pytaj.
    Bonmis
    Level 21  
    @Press

Chyba o to chodziło.

@prokopcio

Nie to nie ma być jeden bajt, ma to robić nonstop i to co odbierze wysyłać portem równoległym.

Bonmis
    desa
    Level 14  
    Jeżeli piszesz w bascome to proponuje funkcje:

INPUT ["tekst_zachęty" ] , zmienna1 [ , zmiennan ] [ NOECHO ] [ TIMEOUT = xx ]