Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

New Holland 8670 - Cewka gaszenia grzeje sie spala

89lukasm89 13 Jun 2021 22:17 1194 12
  • #1
    89lukasm89
    Level 5  
    Witam mam problem z cewka. Po przegrzania się starej zakupiłem nową podłączyłem I po użytkowaniu przez dzień nowa znów się przegrała i spaliła. Więc sprawdziłem wtyczkę i okazało się że na 1 pinie jest 12v po odpaleniu 14v, 2 pin jest masowy, a na 3 brak a powinno być prąd podtrzymania tak dobrze rozumie działanie tej cewki?? Gdzie szukać problemu??
  • Helpful post
    #2
    wiejskikowal
    Level 13  
    Kolory kabli od strony wiązki(nie cewki gaszenia):
    -czarny -masa
    -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A)
    -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A)
    Po przekręceniu kluczyka na obu prądowych kablach powinno pokazać sie napiecie 12V.Po ok 2 sek napiecie na pomaranczowym kablu ma znkiknąc i byc tylko na purpurowym.
  • #3
    89lukasm89
    Level 5  
    wiejskikowal wrote:
    Kolory kabli od strony wiązki(nie cewki gaszenia):
    -czarny -masa
    -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A)
    -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A)
    Po przekręceniu kluczyka na obu prądowych kablach powinno pokazać sie napiecie 12V.Po ok 2 sek napiecie na pomaranczowym kablu ma znkiknąc i byc tylko na purpurowym.


    Sprawdziłem i jest tak jak napisałeś.
  • #4
    89lukasm89
    Level 5  
    Dziś założyłem nową cewka i jest problem że po przekreceniu kluczyka cewka załącza się i po 3 sekundach odbija. Nawet jak ciagnik zapale szybko to go zgasi. W czym problem??
  • #5
    wiejskikowal
    Level 13  
    Nie ma napięcia podtrzymania na purpurowym kablu.
  • #6
    89lukasm89
    Level 5  
    wiejskikowal wrote:
    Nie ma napięcia podtrzymania na purpurowym kablu.


    U mnie jest inaczej ze na purpurowym jest caly czas prad a na pomaranczowym po 3 sek wylacza. Gdzie szukać przyczyny??

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:

    Kiedy zniknie na pomarańczowym napięcie cewka wyłącza gasi ciagnik.

    Dodano po 5 [godziny] 35 [minuty]:

    Okazało się że za mocno było wkrecone to oczko na cewce co wchodzi na trzpień przy pompie i odbijalo.
  • #7
    89lukasm89
    Level 5  
    Cewka pochodziła cały dzień i znów się przegrała i spaliła. Co może być przyczyną??
  • #8
    wiejskikowal
    Level 13  
    wiejskikowal wrote:
    Kolory kabli od strony wiązki(nie cewki gaszenia):
    -czarny -masa
    -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A)
    -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A)
    Po przekręceniu kluczyka na obu prądowych kablach powinno pokazać sie napiecie 12V.Po ok 2 sek napiecie na pomaranczowym kablu ma znkiknąc i byc tylko na purpurowym.


    Co może być przyczyną ? Brak umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Na rys. masz wtyczke elektrozaworu gaszenia.Przypatrz sie dobrze i sprawdz czy kolory zasilania są tak jak na rysunku.Zmiana kolejnosci kabli zawsze spowoduje spalenie po jakims czasie cewki,tak samo jak obrócenie wtyczki o 180*.
  • #9
    89lukasm89
    Level 5  
    wiejskikowal wrote:
    wiejskikowal wrote:
    Kolory kabli od strony wiązki(nie cewki gaszenia):
    -czarny -masa
    -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A)
    -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A)
    Po przekręceniu kluczyka na obu prądowych kablach powinno pokazać sie napiecie 12V.Po ok 2 sek napiecie na pomaranczowym kablu ma znkiknąc i byc tylko na purpurowym.


    Co może być przyczyną ? Brak umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Na rys. masz wtyczke elektrozaworu gaszenia.Przypatrz sie dobrze i sprawdz czy kolory zasilania są tak jak na rysunku.Zmiana kolejnosci kabli zawsze spowoduje spalenie po jakims czasie cewki,tak samo jak obrócenie wtyczki o 180*.


    Mam tak samo ta wtyczkę. Prawidłowo
  • #10
    g107r
    Level 40  
    Polegać ma to na tym, że cewka ma dwa uzwojenia, 1 mocne zdolne wytworzyć efekt przyciągania, a po przyciągnięciu rdzenia, za podtrzymanie rdzenia zaczyna odpowiadać drugie słabsze uzwojenie.
    wiejskikowal wrote:
    -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A)

    Niech będzie, 60A razy 12V = 720W :)
    wiejskikowal wrote:
    -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A)

    Około 1A razy 12V = 12W
    Jest różnica.

    Jakichś dziadowskich zamienników nie kupujesz?
    Co włącza "poderwanie zaworu"? Przekaźnik?
    Może się nie wyłącza, albo masz zwarcie na przewodach?
    Cewka ma inne wyprowadzenia?
  • #11
    89lukasm89
    Level 5  
    g107r wrote:
    Polegać ma to na tym, że cewka ma dwa uzwojenia, 1 mocne zdolne wytworzyć efekt przyciągania, a po przyciągnięciu rdzenia, za podtrzymanie rdzenia zaczyna odpowiadać drugie słabsze uzwojenie.
    wiejskikowal wrote:
    -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A)

    Niech będzie, 60A razy 12V = 720W :)
    wiejskikowal wrote:
    -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A)

    Około 1A razy 12V = 12W
    Jest różnica.

    Jakichś dziadowskich zamienników nie kupujesz?
    Co włącza "poderwanie zaworu"? Przekaźnik?
    Może się nie wyłącza, albo masz zwarcie na przewodach?
    Cewka ma inne wyprowadzenia?


    Kupuje normalnie w sklepie zamiennik. Włącza przekaznik. Tylko ma wtyczkę.
  • #12
    ALIBABA I
    Level 28  
    Witam,
    wiejskikowal wrote:
    Kolory kabli od strony wiązki(nie cewki gaszenia):
    -czarny -masa
    -pomaranczowy-zasilanie poderwania zaworu(60A)
    -purpurowy-zasilanie podtrzymania (0,8 A)
    Po przekręceniu kluczyka na obu prądowych kablach powinno pokazać sie napiecie 12V.Po ok 2 sek napiecie na pomaranczowym kablu ma zniknąc i byc tylko na purpurowym.
    dokładnie tak tylko,
    89lukasm89 wrote:
    U mnie jest inaczej ze na purpurowym jest caly czas prad a na pomaranczowym po 3 sek wylacza. Gdzie szukać przyczyny?? Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:Kiedy zniknie na pomarańczowym napięcie cewka wyłącza gasi ciagnik.
    i kiedy zniknie na pomarańczowym gasi go , to wtedy nie ma podtrzymania a z kolei jak podtrzymanie jest to czasami załącza się zasilanie poderwania trzpienia i z tąd palenie się cewek , standard typowy w agregatach chłodniczych , proponował bym po uruchomieniu ciągnika rozłączyć /przeciąć / pomarańczowy i w drogę wówczas nie ma prawa się spalić gdy w iakimś momencie zgaśnie masz przyczyne na purpurowym zniknęło zasilanie podtrzymania mam wrarzenie że to nie kabelki coś zakłóca pracę systemu , identycznie rozwiązanie jest w CARRIER, THERMO KING , sterownik zauważa chwilowe zatrzymanie silnika i po chwili daje sygnał uruchomienia cewki nawet cyklicznie , z tąd te palenie , hm , alternator coś z odczytem ciśnienia oleju , krótko trwałe zakłócenie komp odczyta jako nieuzasadnione zgaszenie silnika takie sytacje dość często mi się zdarzały. w naczepach .
  • #13
    g107r
    Level 40  
    ALIBABA I wrote:
    i kiedy zniknie na pomarańczowym gasi go , to wtedy nie ma podtrzymania
    Dlaczego nie ma, skoro na purpurowym jest?
    Masy by musiało nie być.
    ALIBABA I wrote:
    proponował bym po uruchomieniu ciągnika rozłączyć /przeciąć / pomarańczowy i w drogę
    Przycisk od ursusa, ale wcześniej bym się zastanowił nad podłączeniem, jeśli gaśnie, bo puszcza listwa, a prąd podtrzymania jest na purpurowym.