Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran 2.0 TDI - Problem ze sterowaniem przekaźnikiem pompy paliwa

elektronikk 16 Jun 2021 14:09 1137 8
  • #1
    elektronikk
    Level 20  
    Witam

    Problem dotyczy samochodu mojego wujka, jest to Touran 2,0 tdi 2008r.
    Auto po kilkutygodniowym postoju pod chmurką odpaliło następnie zgasło po kilku minutach. Kolejne próby odpalenia nie przyniosły rezultatów. Rozrusznik kręci i nic. Po przyjrzeniu się zauważyłem, ze pompa w zbiorniku po po przekręceniu zapłonu milczy. Sprawdziłem więc przekaźnik, podmieniłem inny i nadal nie działała. Sprawdziłem więc sterowanie przekaźnikiem. Jest tam spadek napięcia około 3v, oczywiście powinno być 12 na cewce. Zmostkowałem więc zasilanie pompy na przekaźniku. Pompa zadziałała i pompuje paliwo do filtra. Mimo tego zmostkowania auto nadal nie odpala. Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynkach są OK. Nie wiem gdzie dalej szukać. Może jakieś połączenie z masą lub śniedź na wtyczkach. Problem w tym że nie do wszystkich jest dostęp. Na co szczególnie zwrócić uwagę, problem że nie mam schematu instalacji. Może ECU padł lub wtyczki zaśniedziały. Staram się do tego dojść. Czy ECU jest w podszybiu?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za okazane rady.
  • #2
    eurotips
    Level 38  
    A może ECU wyłaczył po prostu ?
    Odczyt błędów w tym roczniku będziesz miał za darmo, po co te manewry po ciemku ?
  • #3
    elektronikk
    Level 20  
    Witam
    Dzięki za odpowiedź. Manewrów to niewiele właśnie bo utknąłem i dlatego piszę na Elce. Ten spadek napiecia do 3V jest nienormalny. Myśle gdzie do niego mogło dojść i co jest przyczyną.
    Co masz na myśli mówiąc wyłączył ECU? Świadomie nikt go nie wyłączał. Nie znam dobrze tego modelu, więc moje pytanie może i głupie, wybacz :)...


    P.S. Po podłączeniu przez łącze diagnostyczne pokazało jedynie komunikat: błąd przekaźnika pompy. Czyli tyle co sam wcześniej ustaliłem. Inne błędy skutecznie pokasowano bo wczesniej padł aku, a ten jest cały czas.

    Pozdrawiam
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    Nic nie ustaliłeś bo nie napisałeś czy brak zasilania czy sterowania cewki.Jak chcesz działać dalej to może na początek kod silnika podaj?
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    Przecież to pompowtryski. Kręcić z mostkiem na przekaźniku aż odpali.
  • #6
    koleś kit
    Level 39  
    A przepustnica nie przycięta ?Na plaka pali?
  • #7
    palmus
    Level 33  
    Miałem zbliżoną sytuację. Silnik nie odpalał, bo pompa,mimo, że pracowała nie wytwarzała wymaganego nadciśnienia.Jak rzekł mechanik.Wymiana lpomogła.
  • #8
    elektronikk
    Level 20  
    Witam

    Dzięki za podpowiedzi.

    1. Dziś sprawdzę kod silnika
    2. Na placka będę dopiero sprawdzał, przepustnicę też sprawdzę.
    3 Myślę że jednak ustaliłem to sterowanie przekaźnika bo jak napisałem na cewkę
    idzie tylko 3 V.
    4. Jak dam zworkę w przekaźnik to pompa pracuje, ciśnienie jednak nie wiem
    jakie jest bo trzeba będzie skombinować manometr.

    Cały czas jednak martwi mnie 3 V w instalacji na zasilaniu cewki przekaźnika, myślę że może na tej gałęzi zasilania może pracować także inny podzespół i mimo że robię zworę to i tak dlatego nie pali.

    Pozdrawiam
  • #9
    eurotips
    Level 38  
    elektronikk wrote:
    Cały czas jednak martwi mnie 3 V w instalacji na zasilaniu cewki przekaźnika


    W jaki sposób to mierzysz ? podepnij się tam żarówką 12V/5W np od postojówki i wtedy zmierz napięcie.
    Jak masz gdzieś zaśniedziałe połączenie to pokaże ci 0V pod obciążeniem żarówką.