Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B4 1.9TDi - Podwyższona temperatura silnika.

artur04c 18 Jun 2021 16:20 468 13
  • #1
    artur04c
    Level 18  
    Witam.
    Dostałem od wujka Passata b4 1.9TDi (stał w garażu prawie rok nie ruszany) i mam problem z jego przegrzewaniem się. Otóż zrobiło się ciepło i wskazówka temperatury poszybowała powyżej 90, ale nie doszła do 110 stopni bo włączyłem ogrzewanie na maxa.
    Płyn był w normie, ale górna rura od chłodnicy gorąca, że dotknąć nie można i lekko "napompowania", a dolna rura i dół chłodnicy zimny, więc zmieniłem termostat i nadal jest to samo, tak samo zauważyłem, że nie włącza się wentylator chłodnicy. Zmieniłem czujnik, bo prąd dochodzi i mogę "na krótko" załączyć wentylator (ma dwie prędkości).

    Nowy termostat na pewno się otwiera i teraz pytanie. Wyciągnąć całkowicie termostat ? Czy może chłodnica jest zapchana ?
    Chłodnicę wyciągnąłem i jak leżała na płasko to do górnego węża wlewałem wodę to dolnym wężem wypływała, ale te rury są pionowo, więc wykręciłem czujnik temperatury i przez ten otwór tak samo woda wypłynęła, ale może jest przypchana i nie ma krążenia ? Jakieś sugestie? Pozdrawiam Artur ;)
  • #2
    sanfran
    Network and Internet specialist
    artur04c wrote:
    Nowy termostat na pewno się otwiera i teraz pytanie. Wyciągnąć całkowicie termostat ? Czy może chłodnica jest zapchana ?


    Skoro termostat się otwiera to nie warto go wyciągać. Na postoju kiedy woda jest pompowana przez chłodnicę to dół powinien tez być ciepły - jak jest zimny to nie jest OK.
    Wentylator się nie włącza bo czujnik jest z reguły na dole chłodnicy.
  • #3
    artur04c
    Level 18  
    Czujnik tak w połowie jest, myślałem może żeby znów wyciągnąć chłodnicę położyć ją na płask i wlać gorącej wody i zobaczyć czy równomiernie będzie ciepła, jest to sens ? Bo jak chłodnica na dole zimna to ten termostat nigdy sie nie otworzy.
  • #4
    NIXIE_123
    Level 33  
    Jakiej firmy ten termostat? Vernet/calorstat możesz wyrzucić już po wyjęciu z pudełka. Może się otwiera ale nie do końca itd...
  • #5
    artur04c
    Level 18  
    Oryginalny, ale kupowany przez Internet bo Vernet i Topran mieli w sklepie ale nie brałem ich. Jakieś sugestie ? ;)
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Jak nie problem to zrób to z chłodnica i gorąca woda będzie jedno z głowy. Dalej test CO2 i ewentualnie można przerobić układ wentylator chłodnicy aby uruchomić go ręcznie, ponieważ widać bystry z ciebie kierowca. Być może jak przyjdzie jesień to problem zniknie
  • #7
    artur04c
    Level 18  
    Zrobiłem test chłodnicy i cała zrobiła się ciepła więc nie jest zatkana. Wyciągnąłem termostat, trochę dłużej się nagrzewa, gdy miał 90 stopni na zegarze wentylator się nie włączył, po przekroczeniu 90 stopni coś 100 stopni włączył się wentylator (czyli nowy czujnik jest sprawny), ale wentylator działał na wolniejszych obrotach, a też ma maksymalne, nie wiem czy pinów nie podmienić. Jak sądzicie ? Na pewno 110 stopni nie przekroczyłem (choć nie wiem jak dokładne są wskaźniki na tablicy zegarów), a nie chcę go męczyć, żeby uszczelka nie poszła. Jak już był nagrzany powyżej 90 stopni to górna rura od chłodnicy była "napompowana".
  • #8
    piachu1994
    Level 38  
    B4 1.9 TDI, VCDS na pewno "przeczyta" wszystkie sterowniki.
    Warto sprawdzić, jaką temperaturę silnika widzi ECU.
    Następnie, nic nie napisałeś, czy ten samochód posiada klimatyzację - wtedy może być inne sterowanie wentylatorami chłodnicy (WAŻNA INFORMACJA).
  • #9
    artur04c
    Level 18  
    Klimatyzacji nie posiada. Byłem kiedyś u kolegi to mówił że b4 ma interfejs, ale nigdy go w tym modelu nie używał 😃
    Ogólnie jak go wziąłem to nie działały elektryczne szyby, ale to ogarnąłem i po czasie szybę pasażera na odpalonym silniku i zapłonie mogę opuścić, ale podnieść już nie jak zgasze silnik/zapłon wtedy normalnie się zamyka. Nie wiem co tam się wydarzyło.
  • #10
    artur04c
    Level 18  
    Prawdopodobnie problem tkwi w uszczelce pod głowicą, bo wyciągnąłem termostat niby temperaturę trzyma, ale ubywa płynu, a wycieku nie ma i górna rura "napompowana" jak odkręcę korek od zbiorniczka to furknie powietrzem i rura już taka nie jest "napompowana".
  • #11
    decybel91
    Level 42  
    Pojeździć z popuszczonym korkiem powinno ciśnienie pomału wypadać i do remontu dojeżdzie.
  • #12
    artur04c
    Level 18  
    Po tym długim okresie jeżdżę ciągle na wodzie z wymieszanym płynem chłodniczym oraz z wyciągniętym termostatem. Zrobiłem tak jak napisał Decybel91 i po pewnym czasie dokręciłem korek zbiorniczka i nie pompuje go i bąbelków nie ma i tak samo górna rura od chłodnicy nie jest "napompowana" i co najważniejsze bez termostatu nie gubi płynu. Teraz robi się chłodniej więc wstawię termostat, ale z wywierconą dziurką (fi 2,5-3mm) zaleje płynem i zobaczymy co będzie ;)