Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Zgrzyt przy skrecaniu tylko w lewo Golf 4

Sterydziarzniko 20 Jun 2021 15:10 558 13
  • #1
    Sterydziarzniko
    Level 3  
    Witam, niedawno przytuliłem się do krawężnika, nie jakoś mocno, koła były skręcone w prawo a uderzenie poszło od lewej strony. Został wymieniony wahacz, drążek, końcówka, do tego oczywiście zbieżność. Felga jest w miarę ok nie ma bicia na kierownicy. Wydawało się że wszystko ok, ale przy wyższych obrotach, dodaniu gazu i skręcaniu w lewo słychać zgrzyt, dodam że tylko na wyższych obrotach. Mechanik jeden drugi sprawdził łożysko, przegub wewnętrzny zewnętrzny, i mówi że wszystko jest ok i nie wiadomo co to. Dodam że jak skręcam w prawo to nie ma żadnego zgrzytu nawet na najwyższych obrotach. Mówi żeby jeździc aż się coś rozwali i będzie wiadomo co. Co o tym sądzicie macie jakies pomysy co to może być ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    Sterydziarzniko
    Level 3  
    W tym tygodniu planuje zabrać auto jeszcze do innego mechanika, podsune mu ten pomysł, dzieki
  • #4
    piachu1994
    Level 37  
    Sterydziarzniko wrote:
    Witam, niedawno przytuliłem się do krawężnika, nie jakoś mocno, koła były skręcone w prawo a uderzenie poszło od lewej strony. Został wymieniony wahacz, drążek, końcówka, do tego oczywiście zbieżność. Felga jest w miarę ok nie ma bicia na kierownicy. Wydawało się że wszystko ok, ale przy wyższych obrotach, dodaniu gazu i skręcaniu w lewo słychać zgrzyt, dodam że tylko na wyższych obrotach. Mechanik jeden drugi sprawdził łożysko, przegub wewnętrzny zewnętrzny, i mówi że wszystko jest ok i nie wiadomo co to. Dodam że jak skręcam w prawo to nie ma żadnego zgrzytu nawet na najwyższych obrotach. Mówi żeby jeździc aż się coś rozwali i będzie wiadomo co. Co o tym sądzicie macie jakies pomysy co to może być ?


    Jaki masz silnik w tym samochodzie i z którego roku pochodzi?
  • #5
    Sterydziarzniko
    Level 3  
    1.6 rocznik 1998
  • #7
    czarny0531
    Level 11  
    Witam jak dla mnie to problem w maglownicy skoro wpływ mają obroty silnika, co za tym idzie ciśnienie w układzie bo pompa wspomagania chodzi, Czu hałas jest jak skręcasz do max, czy np 1,2 skrętu, przypuszczam że maglownica dostała i dlatego ten problem.
  • #8
    Sterydziarzniko
    Level 3  
    Zależy ile jadę bo jak wolno to trzeba mocniej skręcić kierownica a jak np 130 to minimalny skręt kierownica w lewo i jest zgrzyt
  • #10
    czarny0531
    Level 11  
    Podnieś auto do góry z lewej strony i na odpalonym silniku przy podniesionych obrotach ok 2 tyś niech ktoś kręcie kierownicą a ty trzymaj za drażek będziesz czuł przeskoki. Możesz ychaczyc końcówkę lewa i kręcić kier jak nic nie będzie słychać to końcówka jak się odezwie sprawdzić tak samo druga stronę jak będzie hałas po wypięciu obu końcówek to układ kierowniczy do wymiany tak na moje to się listwa w układzie delikatnie zgięła i dlatego jest hałas.
  • #11
    Sterydziarzniko
    Level 3  
    Wcześniej z mechanikiem kręciłem na wyciągu i nic nie było słychać w ogóle tylko jak jade
  • #12
    czarny0531
    Level 11  
    To jak pod obciążeniem to sprężyna na mcpersonie lub łożysko na kielichu talezyk
  • #13
    mateklos
    Level 21  
    amortyzatorów
    Po zużyciu dwóch kompletów ogumienia amor￾tyzatory zachowują już tylko ok. 50% swojej pier￾wotnej skuteczności i powinno się je wymienić.
    Większość kierowców intuicyjnie rekompensuje
    słabnącą skuteczność amortyzatorów zmianą stylu
    jazdy. Postaraj się raz w roku sprawdzić stan
    amortyzatorów w stacji kontroli pojazdów. Kołysa￾nie samochodu przez naciskanie błotnika nie
    zastąpi prawdziwego badania. W ten sposób mo￾żesz jedynie stwierdzić, że amortyzator jest cał￾kowicie zużyty, lest kilka symptomów wskazujących
    na ograniczoną skuteczność amortyzatora. Zwróć
    uwagę na następujące objawy

    czynności
    1 Czy drży koło kierownicy? W takim przypadku
    koła tracą stały kontakt z podłożem.
    2 Czy nadwozie kołysze się podczas jazdy po
    wyboistej drodze?
    3 Czy podczas pokonywania zakrętu samochód
    się pochyla? Oznacza to, że koła od wewnętrz￾nej strony luku nie są dostatecznie dociskane,
    a zewnętrzne wystarczająco odciążone.
    4 Czy opony są nierównomiernie zużyte?
  • #14
    Sterydziarzniko
    Level 3  
    Panowie sprawa rozwiązana, tłumik od uderzenia trzaskał w nadwozie, chyba w pokrywę paliwa. Jaja 😅😅