Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Transit 2.0 TDDI pompa VP30 odpala tylko na plaka

Junior188 21 Jun 2021 02:53 672 4
  • #1
    Junior188
    Level 13  
    Witam.
    Mam problem z transitem 2.0 tddi i pompą vp 30 (140 000 km przebiegu) , auto zaczęło gasnąć w gorące dni po czym odpalał by za chwilę znów zgasnąć. Najpierw sporadycznie , potem już stale. Podejrzenie padło na sterownik pompy vp30 który został zregenerowany - nie przyniosło to efektu, wręcz przeciwnie przestał odpalać całkiem. Ostatecznie podmieniono czujnik temperatury powietrza zasysanego bo obecny pokazywał cały czas +130 stopni, czujnik położenia wału , zawór dawki paliwa. Wszystkie podmiany nie przyniosły efektu, auto odpala na plaka i co ciekawe powyżej 1200 obrotów chodzi jak wzorowo nie kopci nie gaśnie wszystko ok. Po spadku obrotów na 1200 gaśnie i już nie odpala.
    W końcu z braku pomysłów wymieniłem sterownik na nowy , potem czujnik wałka pompy dopisałem kluczyk i dalej to samo. Z plaka pali po dosłownie małym psiknięciu dalej jak wyżej. Oczywiście na forscanie brak jakichkolwiek błędów.



    Na ten czas mam takie pytania:
    1. Czy pomimo dodania kluczyków i pracy na wyższych obrotach należy dokonać adaptacji sterownika pompy ?
    2. Czy wtryski w 2.0 tddi duratorqu wymagają dopisania numerów do sterownika ? Czy można je zamienić miejscami ?
    3. Czy ktoś ma pomysł co za czort to może być ?
    4. Czy problem z powrotem paliwa może powodować takie objawy ? Podgiąłem nieco przewód powrotu paliwa na pompie, ma przepływ ale nieco zmniejszony względem oryginału.
    5. Czy zawór EGR może powodować takie objawy ?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    Może zacznij od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia całego układu paliwowego pod kątem wycieków bądź łapania "lewego" powietrza.
    Dalej: podaj mu "pewne" paliwo z bańki, czy dalej będą wspomniane problemy. Może ktoś gdzieś zatankował jakiegoś żuru ropo-podobnego lub w ogóle pomylił paliwa a Ty pół silnika wymienisz szukając przyczyny.
    Zajrzyj do zbiornika paliwa czy smok nie przytkany jakimś syfem.
  • #3
    Junior188
    Level 13  
    Witam,
    Dziękuję za sugestie każda jest równie cenna. Auto tankowałem osobiście ale składu nie badałem. Więc już dawno dostał kroplówkę z paliwa i nowy filtr. Dla pewności kroplówka z dwóch różnych źródeł ( wiodące stacje paliw) efekt niestety ten sam. Odpowietrzenie sprawdzone i także samo brak efektu :( . Ciekawy pomysł ale niestety to nie to.
  • #5
    Junior188
    Level 13  
    Również dziękuje za sugestie. Zawór dawki paliwa został wymieniony. Czy polecasz jakiegoś konkretnego czyściciela ?