Mam problem od kilku dni, ponieważ Zafira podczas pracy przy włączonej klimatyzacji potrafi zgasnąć na wolnych obrotach i nie chce od razu zapalić. Dzieje się to czasami na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Zaczęło to się dziać w ubiegłą sobotę. Dzisiaj się już kolejny raz chyba 3 tak stało.
Zauważyłem, że jak wyłączę zapłon i włączę ponownie to kontrolka check engine szybko pulsuje kilka razy.
Jak wyłączę zapłon poczekam chwilę i włążę kluczyk ponownie i przekręcę ponownie to auto odpala od razu.
Aby zobrazować problem to w załączniku zamieszczam link do filmiku. Dodatkowo podłączyłem op-com aby sprawdzić czy jest komunikacja to zauważyłem, że podczas tego migania check engine nie można nawiązać połączenia że sterownikiem. A jak po 2 lub 3 minutach włączę zapłon to się komunikuje i wywala mi następujące błędy tak jak w załączniku na zdjęciu.
Znalazłem podobny temat na forum i tak był problem opisany z wiązką,że przewody były uszkodzone.
Czy w tym przypadku byłoby podobnie?
Proszę o poradę w czym może być problem.
Na forum był również poruszany temat przekaźnika ECU. Ale ja w tym boxie czarnym pod maską mam 2 fioletowe przekazniki Nr5 i nr 4.Więcej tak już nie ma. I mam pytanie który jest od ECU i gdzie dokładnie jest? Dodaję zdjęcie puszki przekaźników w komorze silnika i wewnątrz auta.
Link do filmiku
https://youtu.be/H-Ld9nATl-0
Zauważyłem, że jak wyłączę zapłon i włączę ponownie to kontrolka check engine szybko pulsuje kilka razy.
Jak wyłączę zapłon poczekam chwilę i włążę kluczyk ponownie i przekręcę ponownie to auto odpala od razu.
Aby zobrazować problem to w załączniku zamieszczam link do filmiku. Dodatkowo podłączyłem op-com aby sprawdzić czy jest komunikacja to zauważyłem, że podczas tego migania check engine nie można nawiązać połączenia że sterownikiem. A jak po 2 lub 3 minutach włączę zapłon to się komunikuje i wywala mi następujące błędy tak jak w załączniku na zdjęciu.
Znalazłem podobny temat na forum i tak był problem opisany z wiązką,że przewody były uszkodzone.
Czy w tym przypadku byłoby podobnie?
Proszę o poradę w czym może być problem.
Na forum był również poruszany temat przekaźnika ECU. Ale ja w tym boxie czarnym pod maską mam 2 fioletowe przekazniki Nr5 i nr 4.Więcej tak już nie ma. I mam pytanie który jest od ECU i gdzie dokładnie jest? Dodaję zdjęcie puszki przekaźników w komorze silnika i wewnątrz auta.
Link do filmiku
https://youtu.be/H-Ld9nATl-0