Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Volvo V40 1.8 98r - Opóźniona reakcja na gaz - dławienie

zonkil 24 Jun 2021 21:57 477 11
  • #1
    zonkil
    Level 31  
    Witam
    Panowie niedawno zakupiłem V40 z silnikiem 1.8 115KM z instalacją gazową. Zacząłem go użytkować i zauważyłem pewne problemy. Podczas pracy na LPG jak dodałem mu mocno gazu to potrafił zgasnąć silnik. Na PB nie gasnal nie reagował żwawo na przepustnicę.
    Instalacja gazowa sprawdzona u gaziarza, wymienione filtry, świece na nowe.
    Samochód pojechał do znajomego który wymienił wężyki od podciśnienia, wyczyścił przepustnicę ponieważ była uchylona i samochód nie wchodził na ssanie, wyczyścił silnik krokowy. Układ dolotowy szczelny. Kompresja na każdym tłoku ok 10atm. Silnik lepiej pracuje ale wydaje mi się że ma zbyt małe obroty. Dalej potrafi go zdławić na gazie. Widać że pracuje na silniku krokowym.
    Tak wygląda teraz reakcja gaz na benzynie:





    Została wymiana czujnika położenia walka rozrządu bo taki błąd widnieje w sterowniku silnika. Czy uszkodzony czujnik może powodować problemy z silnikiem?

    Dziękuję za pomoc i dalsze rady.
  • #2
    MarcinRKl
    Level 21  
    Witam mi taki błąd wyskakiwał w Mazdzie 626, po wymianie czujników okazało się że klin ściął na wale.
    Może też być źle ustawiony rozrząd, nie wiem na w Volvo ale w Mazdzie odcinało zapłon(odpalał i gasł).
  • #3
    g107r
    Level 40  
    A co to za gaz?
    Jaka przepustnica, bo mi się TPS za nisko ustawiony kojarzy.
    zonkil wrote:
    wyczyścił przepustnicę ponieważ była uchylona i samochód nie wchodził na ssanie, wyczyścił silnik krokowy.
    Już się domyka?
    zonkil wrote:
    Silnik lepiej pracuje ale wydaje mi się że ma zbyt małe obroty. Dalej potrafi go zdławić na gazie. Widać że pracuje na silniku krokowym.
    Na gazie, na benzynie te zbyt małe obroty?
    Gaz na krokowym? Jaki to krokowy? Co to za gaz? Jaka instalacja?
    Problemy często sprawia LPG , które przerzucają się na benzynę.
    Obroty biegu jałowego jakoś się programuje, czy sterownik jest samouczący się silnika? Tego nie wiem, ale po czyszczeniu przepustnicy, wymianie filtrów, może warto go tego nauczyć? Na benzynie oczywiście, i na niej pojeździć sprawdzając efekty, nie włączając gazu.
    zonkil wrote:
    Została wymiana czujnika położenia walka rozrządu bo taki błąd widnieje w sterowniku silnika. Czy uszkodzony czujnik może powodować problemy z silnikiem?
    Jak by nie miał powodować problemów, to by go nie zakładali. Jaki to kod błędu? Błąd wymiany czujnika?
    Jak wyżej, błąd może być też od rozrządu, co może podpowie kod błędu.
  • #4
    zonkil
    Level 31  
    Gaz na wtrysku tyle wiem.
    Przepustnica się domyka w diagnostyce wskazuje położenie -1%
    Czyszczenie przepustnicy, wymiana wężyków, wszystkie pomiary robione były na benzynie z zakręconą instalacją gazową.
    Błąd P0314 - sygnał z czujnika wałka rozrządu
  • #5
    g107r
    Level 40  
    zonkil wrote:
    Gaz na wtrysku tyle wiem.
    To o jakim krokowym pisałeś, bo tu znowu może być 3generacja, miałem tam i "wtryskiwacze", i krokowego, a w tym roczniku możesz mieć fabrycznego dilerskiego dziwoląga z Holandii, jak jeszcze istniała :( albo coś.
    Bifuel, zdaje się kiedyś z kimś pisałem.
    Do tych trzeba takich co takie akurat robią, bo reszta to tylko filterki, albo w ogóle - nie robię.
    Jakiś zwykły sekwencyjny (4gen).
    Wiesz gdzie masz sterownik gazu?


    zonkil wrote:
    Błąd P0314 - sygnał z czujnika wałka rozrządu

    https://www.google.com/search?q=p0314+volvo+v...gBAKABAaoBB2d3cy13aXrIAQjAAQE&sclient=gws-wiz
    https://www.google.com/search?q=p0314+volvo+v...xAhVMmIsKHZkQBH8QuAF6BAgBEAE&biw=1440&bih=714
    Ty masz coś z układem zapłonowym. https://lpg-forum.pl/post682164.html#p682164 :?:
  • #8
    zonkil
    Level 31  
    Zwą jak zwą.
    Poniżej zdjęcia instalacji oraz motoru:
    Volvo V40 1.8 98r - Opóźniona reakcja na gaz - dławienie Volvo V40 1.8 98r - Opóźniona reakcja na gaz - dławienie Volvo V40 1.8 98r - Opóźniona reakcja na gaz - dławienie

    Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu jutro podepnę komputer zobaczę czy błąd dalej wyskakuje.
  • Helpful post
    #9
    g107r
    Level 40  
    Okej, zdaje się, że po za "popularnymi" valtekami, sekwencja nie powinna psuć benzyny, choć samymi wtryskiwaczami eee... elektrozaworami https://lpg-forum.pl//viewtopic.php?t=779 , powinieneś się zainteresować, nie są dobre do wielu silników, a ogólnie, w ogóle nie są dobre, po za tym że najtańsze. Masz valteki typ 30?
    zonkil wrote:
    świece na nowe.
    Stare nie były w oleju?
    U mnie były, poszarpywał do 2 tys.
    Poszarpywał, bo fajkę nadpaliła iskra, jak i świecę. Czyszczenie i uszczelnienie pokrywy zaworów pomogło, ale wiem, że czekać mnie będzie wymiana przewodów i świec w bliżej nieokreślonej przyszłości.
    Sam robiłem, więc wiem co. Pewnyś znajomych? Znajomy gazownik ustawiał mi kiedyś litrowe uno, palił 10 na 100, samemu zacząłem, spadło do 6-7...

    Co do "krokowego", nie wiem jeszcze jak tego się czyści, ale te "fiatowskie, oplowskie" https://www.google.com/search?q=krokowy+opel&...Wyw4sKHZX-BQMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1440&bih=714 łożysko mają z drugiej strony grzybka zaworu, przy wtyczce, więc czyszczenie jest mocno wątpliwe, zaś wymiana często nieskuteczna, bo oryginały drogie jak na pasujący samochód :| , a zamienniki delikatnie pisząc, do du..żego śmietnika.
    Ma odpowiadać tylko za wolne, jałowe obroty. Taki objaw miałem gdy się zacinał, czyszczenie było nieskuteczne, bo był już z deka zużyty... W moim, ten "Twój krokowy" już wymienił kumpel, od którego wziąłem samochód, bo mu nie schodził z obrotów... Nowy mam. Tu masz pecha, bo tego nie rozbierałem, jest pod kolektorem, ale wątpliwości co do skuteczności jego czyszczenia mam.

    Opisu P0314 szukać trzeba wg marki samochodu, skądś żeś wziął info o czujniku rozrządu? https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=check+P0314
  • #10
    zonkil
    Level 31  
    Błąd 314 zniknął po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu. Założyłem sam wkład za 34zł.
    Teraz w sterowniku widnieje błąd 315 utrata pamięci.

    Podmieniłem jeszcze kable bo stare wyglądały kiepsko poza tym widniało na nich logo VOLVO więc mogły mieć trochę lat.
    Zostały cewki do podmiany bo też leciwe.
    Na benzynie coraz lepiej więc trzeba będzie gaziarza odwiedzić aby poprawki zrobili.

    Dodano po 4 [godziny] 13 [minuty]:

    Jaki powinien być kąt otwarcia przepustnicy? U mnie program pokazuje -1.
  • #11
    zonkil
    Level 31  
    Wymienione kable, cewki, świece. Dzisiaj wizyta u kolejnego gaziarza bo poprzedni zalecił wymianę listwy wtryskowej a nie sprawdził np czy reduktor do gazu przepuszcza na podciśnienie. Na benzynie działa już bardzo dobrze wkręca się normalnie na obroty.
  • #12
    zonkil
    Level 31  
    Wizyta u drugiego gaziarza rozwiązała problem. Podpiął pod komputer (poprzedni chyba tego nie zrobił bo wtyczka zaklejona była starą taśmą). Podregulował kilka parametrów i zniknęła całkowicie dziura przy dodawaniu gazu. Także polecam bardzo Auto Gaz Marcin Nowak Makuszyńskiego 15/p.4c w Krakowie.
    Ciężkie palenie rano to przez uszkodzony reduktor bo przepuszcza trochę gazu na podciśnienie.
    Temat uważam za zamknięty.