Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kasowanie błędów poduszek powietrznych xsara Picasso 2003

Jarek.b1 26 Oct 2005 11:50 14554 21
  • #1
    Jarek.b1
    Level 19  
    Interesuje mnie temat kasowania błędów poduzek powietrznych w samochodach citroen a dokładnie Xsara Picasso. Kupiłem samochód z wystrzelonymi poduchami przednimi. Wymieniam na nowę i interesuje mnie w jaki sposób skasować błąd poduszek. Co dokładnie trzeba spełnic aby go się pozbyć. Jakie oprogramowanie itp.
    Pozdrawiam.
  • #2
    Gate
    Level 23  
    Przez złacze tego nie zrobisz. Musisz wymontować sensor, wylutowac pamnięć, wyczyścić informacje o wypadku i spowrotem do auta z tym. Jeżeli tego nie robiłes, a wygląda na to że nie to polecam wizytę u fachowca. Tu nie warto eksperymentować.
  • #3
    zi.ko
    Level 26  
    Tylko żaden fachowiec nie da gwarancji, że poduszka jeszcze raz wypali.
  • #5
    zi.ko
    Level 26  
    Nie mylę się. Oczywiście gwarancje może dać nawet na piśmie tylko gdy poduszka nie wypali to gwarancja się kończy wraz ze śmiercią kierowcy.
    Gdyby to było takie proste to producent dałby opcję kasowania wystrzału serwisom.
  • #6
    Gate
    Level 23  
    Nie zagłębiałem się w to nigdy, ale komputery, albo liczniki też nie naprawiają tylko sprzedają nowe za kilka tysiecy. Skuteczność napraw mają prawie 100% a przy tym sporą kasę za usługę.
  • #7
    zi.ko
    Level 26  
    Gate, mylisz pojęcia. Crash fault nie jest usterką tylko świadomym zabezpieczeniem przed powtórnym użyciem niepewnego sterownika. Czy ktoś kiedykolwiek robił crash testy w samochodach z "naprawionym" kkomputerem?, popatrz ile producenci wydają pieniędzy na przetestowanie pirotechniki, czy te wszystkie gwiazdki za bezpieczeństwo to tylko chwyt marketingowy? Dla Ciebie widzę tak. A może to Ty zbijasz kokosy sprzedając ludziom namiastkę bezpieczeństwa "regenerując" komputery.
  • #8
    penio
    Level 17  
    moim zdaniem jesli klient nie ma na tyle pieniedzy zeby po wypadku kupic nowy sensor i komplet poduszek to chyba lepiej zeby zostala mu ta czesc biezbieczenstwa?
  • #9
    Jarek.b1
    Level 19  
    Panowie ja tylko mam pytanie jak to zrobić aby skaswać błąd??:cry:
  • #10
    kbys
    Level 14  
    Jarek.b1 wrote:
    Panowie ja tylko mam pytanie jak to zrobić aby skaswać błąd??:cry:
    Odpowiem ci ze do picasso wejdziesz euroskanem a co do poduszek i konfigoracji to najpier po wymianie poduszek powinienes zaczac od wymiany sensora na nowy masz go w konsoli srodkowej pod lewarkiem zmiany biegów aluminowy autolive sensor i on musi być wziety z takiego samego ayta które jest rozebrane na czesci lub poprostu kupione nowe ale zalecam nowy gdyż kupując wyjety sensor niewiadomo czy wczesniej ktoś nie grzebał myśle ze najlepiej jak byś rozpioł poduszki od wystrzelonego sensora tak by było bezpieczniej dla ciebie i pasazerów których wozisz pozdrawiam albo wyjmnij sensor na 3 śrubkach m6 sie trzyma i ma jedną pomaranczową kosc pozdrawiam i uwazaj na siebie
  • #11
    Gate
    Level 23  
    Odpowiem Ci podając przykład. W aucie jest 4 poduszki, wystrzeliła jedna i była nią poduszka boczna w fotelu pasażera. Pozostałe 3 są w tej sytuacji bezużyteczne. Gość nie ma ochoty wydawać 1000zł za poduszkę + 600zł za sensor w serwisie, więc chce zrobić użytek przynajmniej z pozostałych. Skoro podmieniam zawartość pamięci na odczytaną z identycznego sterownika lecz bezwypadkowego, to mam absolutną pewność, że będzie to prawidłowo funkcjonować. Kokosów na tym nie mam, bo częściej zajmuję się czymś innym.

    @Jarek.b1
    Odpowiedź na Twoje pytanie jest w 1 odpowiedzi. Sensor dość trudno wyjąć z tego auta, więc nie połam czegoś.
  • #12
    luk1209
    Level 11  
    Jesli ktos dba o bezpiezceństwo sowoje i rodziny powinien w takim przypadku jechac do serwisu Pozd.
  • #13
    Gate
    Level 23  
    Widziałem robotę po serwisie. Nie była to praca w zakresie systemów SRS ale zmienia to faktów że odwalają sztukę i kasę trzepią jak za prawdziwa robotę.
  • #14
    stanley1cz
    Level 12  
    Pre-panów! Jeżeli stać kogoś na Xsarę Picasso i na wymianę poduszek to już chcesz zaoszczędzić na sterowniku kosztem zdrowia lub życia swojego i współpasażerów!!!!!!!???????
    ZGROZA!!!!!!!!!
    A co do serwisów to nie wypowiadać się na ten temat jeżeli nie zna się żeczy "od podszewki" !!!!
  • #15
    jarecki04
    Level 26  
    Gate wrote:
    Odpowiem Ci podając przykład. W aucie jest 4 poduszki, wystrzeliła jedna i była nią poduszka boczna w fotelu pasażera. Pozostałe 3 są w tej sytuacji bezużyteczne. Gość nie ma ochoty wydawać 1000zł za poduszkę + 600zł za sensor w serwisie, więc chce zrobić użytek przynajmniej z pozostałych. Skoro podmieniam zawartość pamięci na odczytaną z identycznego sterownika lecz bezwypadkowego, to mam absolutną pewność, że będzie to prawidłowo funkcjonować. Kokosów na tym nie mam, bo częściej zajmuję się czymś innym.

    @Jarek.b1
    Odpowiedź na Twoje pytanie jest w 1 odpowiedzi. Sensor dość trudno wyjąć z tego auta, więc nie połam czegoś.

    Jeżeli wystrzeli Ci boczna poduszka to ją wymieniasz kasujesz błąd diagnoskopem (bez interwencji do wnętrza sterownika) i śmigasz ze sprawnym systemem jakby było inaczej to byłoby niemożliwe kasowanie błędu.
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    gingordon
    Level 10  
    Witam,
    Panowie, chciałbym podłączyć się z podobnym tematem. Po Waszej dyskusji pojawiły mi si wątpliwości i dalsze pytania
    Mój przypadek dotyczy również Citroena, ale C4 Grand Picasso po wypadku.

    Mam dobrą okazję cenową kupić Citroen c4 Grand Picasso po wypadku.
    1.6 HDi 2008 manualna skrzynia, wersja Exclusiv.
    samochód uderzony lekko lewym błotnikiem. potłuczony lewy przedni błotnik i lampa, zderzak z lewej strony, zagięta trochę maska, chłodnica dotknięta osłoną, nie przesunięta, do sprawdzenia (podobno dobra). Błotnik usunięty widać, że blachy konstrukcyjne i podciągi nie ruszone. Niestety wystrzelone poduszki kierowcy (kierownica i nogi), pasażera i prawdopodobnie napinacze pasów - tego nie mam pewności.
    Okazja jest kusząca.
    Ze względu na pewne ograniczenia funduszy myślałem o zakupie samochodu i stopniowej kompletacji systemu bezpieczeństwa.
    Z wypowiedzi Gate'a i innych kolegów, wiem, że błędy w sterowniku można skasować (nie mówię w garażu, a w autoryzowanym lub specjalistycznym serwisie lub u fachowców, którzy się na tym znają) lub jak inni twierdzą kupić z pewniaka, który nigdy nie był rozbity - jak już powiedziałem, jak się upoluje pewniaka, to pewnie się da...
    mam kilka pytań:
    - Jak powinien zachowywać się teraz samochód? - czy po przekręceniu kluczyka powinny zapalić się kontrolki i komputer pokładowy powinien rozpoczynać test podzespołów, czy będzie całkowita blokada i czarny ekran?
    - Czy może samochód powinien dać się odpalić z błędami Air Bag/SRS bez dokonywania resetów i kasowania błędów? Ewentualnie czy do odpalenia wystarczy prosty interfejs diagnostyczny z allegro za 100-200 zł (kolega taki ma)

    Rozważam kilka wariantów: zakup nowych sensorów i poduszek w profesjonalnym warsztacie / zakup tylko nowego sensora i używanych poduszek i profesjonalny reset / całkowita rezygnacja z tych elementów bezpieczeństwa

    - Czy można takie elementy założyć z anglika ? - (mam taki w sąsiedztwie, świeżo ściągnięty, na pewno nigdy nie rozbity)
    Za fachowe porady z góry dziękuję.
  • #18
    Gate
    Level 23  
    Jak kupisz identyczny sensor z identycznymi numerami to nie ma pewności, że będzie pasował, bo bywa, że jest inna konfiguracja poduszek np. Twój ma kurtyny boczne tamten mógł nie mieć i dalej czeka Cię wycieczka do warsztatu aby to poprawić. Poza tym ciężko trafić na takiego bez wypadku i nie Angola bo kto rozbiera całe auta, no chyba tylko kradzione, a takiego pewnie byś nie chciał. Czasem kupuję jakieś sensory gdy oryginalny jest po powodzi spaleniu lub uszkodzony elektrycznie i to co przychodzi z All...o to połowa to śmieci które leżały w błocie lub na placu pod chmurką w jakimś szrocie i jest lekko podgniły.
    Anglika sobie podaruj.
    Jeżeli wystrzeliły worki z przodu to na 100% napinacze też poleciały. Zauważ, że temat rozpoczęty był blisko 10 lat temu i od tej pory sporo się zmieniło. Zrobiłem tego kilka set sztuk niektóre kilka razy bo ten sam klient w co drugą zimę tłukł auto i worki zawsze strzelały. Jak chcesz to wymontuj wyślij i zrobię. Worki kup z używki lub nowe tylko nie regeneruj dechy bo kiedyś przy sprzedaży będzie ciężko.
  • #19
    damdam

    Level 34  
    Jako uzupełnienie tematu warto dodać, że od pewnego czasu część prodcentów dopuszcza nawet 3 krotne usunięcie błędu "Crash Fault" bez konieczności wymiany sterownika SRS.
  • #20
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Powiem tak że nie naprawiąc airbagów niż naprawiać opornikować i drutować sterownik.

    Jak tydzień temu przycedził we mnie 206 to się dziwiłem że mu poduchy nie wywalio, za 2 dni na szrocik przyjechał .
    Zgroza, bez poduszek ,blacha pod konsolą przełąmana bo dostał pewnie w słupek pasażera kiedyś tam w Reichu.
    Podłużnice '''wspawane'' PUNKTOWO na kielichach , auto się złożyło jak ze słomy przy 40-50km/h.

    Dobrze że nie przycedziła w drzwo bo by się pozabijali.


    Tak to jest właśnie z handlarzykami i kupowaniu szrotwagenów.
  • #21
    gingordon
    Level 10  
    Dziękuję wszystkim za pomocne wypowiedzi i zaangażowanie w święta.
    Wszystkiego Najlepszego i Mokrego Dyngusa :)
  • #22
    darex120
    Level 18  
    Witam mam Xara Picasso 2007r. po wymianie akumulatora , zaczeły świecić dwie poduszki w jaki sposób skasować ten błąd , wcześniej przed wymianą tego nie było , posiadam interfejs ELM , czy da się nim skasować ten błąd