Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy to prawidłowy montaż radiatorów? Reklamować?

Piedr 26 Jun 2021 13:05 366 7
  • #1
    Piedr
    Level 9  
    Witam.

    Temat krótki i nawiązujący do wątku wyboru i montażu jednostek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3809081.html

    Zamówiłem 4 zestawy do firmy według ww. wątku i 2 przyszły z "dziwnie?" zamontowanymi radiatorami.



    Jeden zestaw z pierwszego zamówienia w X-com przyszedł super zabezpieczony (w środku pianki/poduszki etc.) i układ chłodzenia jest prosto ustawiony.

    Kolejne zamówienie -> 3 następne zestawy (takie same) 2 z nich mają już zakrzywiony układ chłodzenia. Załączam foto.

    Czy to prawidłowy montaż radiatorów? Reklamować? Czy to prawidłowy montaż radiatorów? Reklamować? Czy to prawidłowy montaż radiatorów? Reklamować? Czy to prawidłowy montaż radiatorów? Reklamować?

    Pytanie czy to reklamować?
    Czy po prostu radiatory tak mają (kwestia ułożenia rurek), jedne zamotuje się prosto inne pod kątem?
    Z czego to wynika? Błąd montażu? Uszkodzenie podczas transportu?

    Czy tak może być i nie mam się czym przejmować?

    Proszę o szybką podpowiedź, bo dziś chciałem montować zestawy.
    Boje się, że kolejny tydzień lub dwa mam z głowy, a chciałem szybko wymienić komputery w firmie. :(

    Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    robarek
    Level 22  
    Montaż radiatora nie tak powinien wyglądać! Wg mnie reklamować!
  • #3
    Piedr
    Level 9  
    Czyli rozumiem, że nie ma wyjątków i takie ułożenie radiatorów jest niedopuszczalne i niezgodne ze sztuką montażu?
  • Helpful post
    #4
    Yansi
    Level 13  
    Wieżowe chłodzenia CPU są dosyć ciężkie i bez zabezpieczenia ich na czas transportu mogą nawet powyrywać z płyty mocowanie wież.
    Nie odpalaj kompów z tak przekrzywionymi radiatorami tylko reklamuj.
  • Helpful post
    #5
    dufek
    Level 32  
    Jak można być tak bezmyślnym i nie zabezpieczyć radiatorów.
    Zdjęcia wysłać do pakującego i czekać na odpowiedź.
    Jeżeli chce maszyny z powrotem, niech prześle oświadczenie że zgadza się na przesłanie ich w takim stanie na jego ryzyko.
    Nic nie ruszać/poprawiać.
  • #6
    Piedr
    Level 9  
    Dziękuję Wam bardzo za informacje. W związku z powyższym odsyłam do wymiany!
    Wiem co robić.
    Rada dla innych, zawsze sprawdzać montaż jednostki :), czy dobrze zrobiony i zabezpieczony.
    Pozdrawiam

    Tematu jeszcze nie zamykam. Zobaczymy jak X-com się spisze z naprawą i ewentualną wymianą.
    Podam szczegóły po zakończeniu sprawy.
  • #7
    Piedr
    Level 9  
    No to ciąg dalszy sprawy, a miało być tak pięknie. :)

    Złożyłem reklamacje. I ok, ale każą mi wypełnić formularz on-line w którym mam podawać numery seryjne poszczególnych podzespołów ???
    Fajnie, tylko, że wszystko przyszło spakowane razem bez żadnej specyfikacji i nie wiem teraz który zestaw ma które podzespoły i jakie opakowania mam odesłać. Wszystko było w jednym pudle.
    Bo wszystko też jest na jednej fakturze. Poprosiłem ładnie aby podali mi jakie elementy były zamontowane w poszczególnych zestawach abym nie musiał sam tej zagadki rozwiązywać, boe nie mam na to czasu. Teraz dostaje szablony : wypełnij formularz, wypełnił futrzarz i tak w w kółko, bez żadnego indywidualnego podejścia, odpowiedzi i pomocy a podczas sprzedaży to cały czas do mnie dzwonili i pisali emaile z pytaniami i propozycjami.
    Uważają że to wina przewoźnika bo nie odpowiednio dbał o sprzęt, ale na opakowaniach nie było żadnych naklejek uwaga szło/ostrożnie/nie rzucać, więc to ewidentnie wina X-COM.
    No cóż, zdecydowałem się na zwrot, zobaczymy jak spawa się zakończy mam nadzieję, że nie na UOKiKu.

    Pierwszy wniosek: Jak zamawiasz kilka zestawów to najlepiej każdy na osobnej fakturze abyś wiedział co do czego :)
    (nie przepraszam, mój błąd. Są naklejki ID na opakowanych podzespołów i od spodu na zmontowanych komputerach, tyle dobrego)

    Pozdrawiam
  • #8
    Piedr
    Level 9  
    Witam,

    jednak w X-COM naklejki identyfikacyjne były takie same na wszystkich komputerach. Ostatecznie odesłałem im wszystkie komputery z pogiętymi radiatorami + wszystkie opakowania podzespołów. Zostawiłem tylko jeden dobry zestaw. Odesłali opakowania przyporządkowane do tego jednego zestawu. Zaproponowałem złożenie zestawów nowych od podstaw. Nie byli zainteresowani. Komunikacja z serwisem - straszna, brak czytania emalii ze zrozumieniem. Odpowiedzi z szablonów. Na zadane 2-3 pytania, odpowiadali na jedno-szablonem. Jak zwróciłem uwagę że, ja nie jestem "robotem" i prosze o odpowiedzi pełne nie szablonowe i indywidualne podejście to trochę było lepiej. Oczywiście wina była na początku kuriera i reklamacja z sugestią wymiany radiatorów. Nie zgodziłem się, zasugerowałem -> albo nowe zestawy, albo zwrot. Skończyło się na zwrocie-bezproblemowo. Zwrot pieniędzy też był bezproblemowy.
    Wniosek:
    X-COM raczej mogę polecać, ale niesmak po koszmarnej komunikacji z serwisem pozostał.
    Ostatecznie zamówiłem nowe zestawy w morele.net i zabezpieczanie towaru było lepsze, ale jednak nie tak dobre jak pierwsze zamówienie jak X-COM. W morele był jakiś "pampers" wokół radiatora ale to nie do końca zabezpieczało przed wygięciem. W pierwszym zamówieniu X-COM było pełno poduszek na sztywno - idealnie.
    Więc, trzeba rozpakować towar przy kurierze, albo nagrywać film, robić zdjęcia czy jest sprzęt dobrze zabezpieczony, bo to bardziej zależy chyba od osoby pakującej.

    Temat można zamknąć, zestawy działają super. Jeszcze raz dzięki z pomoc.