Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sterownik pompy ciepła Haier monoblok 8kW

qwerty112 12 Jan 2022 12:45 9885 56
Optex
  • #31
    lukaskrzy
    Level 4  
    Lucjak wrote:
    Witam, mam problem z tą samą pompą. Pompa grzeje wodę prawidłowo, ale nie grzeje prawidłowo CO, temperatura na sterowniku dochodzi do 40 stopni i spada, znowu dochodzi do 40 stopni i spada i tak w kółko. Czy wie ktoś w czym może być problem?

    Ta pompa tak pracuje i u mnie zagrzeje wode do temperqtury 5 stopni powyzej zadanej i sie wylacza na jqkis czas temperqtura spada i znowu pompa zqczynq grzac. Sytuacja analogiczna do twojej.
    Masz grzejniki czy podlogowke, jaki masz zbiornik c. O. Ile. Metrow ogrzewasz, jak ocieplony budynek itd?
  • Optex
  • #32
    Lucjak
    Level 3  
    lukaskrzy wrote:
    Lucjak wrote:
    Witam, mam problem z tą samą pompą. Pompa grzeje wodę prawidłowo, ale nie grzeje prawidłowo CO, temperatura na sterowniku dochodzi do 40 stopni i spada, znowu dochodzi do 40 stopni i spada i tak w kółko. Czy wie ktoś w czym może być problem?

    Ta pompa tak pracuje i u mnie zagrzeje wode do temperqtury 5 stopni powyzej zadanej i sie wylacza na jqkis czas temperqtura spada i znowu pompa zqczynq grzac. Sytuacja analogiczna do twojej.
    Masz grzejniki czy podlogowke, jaki masz zbiornik c. O. Ile. Metrow ogrzewasz, jak ocieplony budynek itd?



    Nowy dom, 160 m ogrzewa, 80% podłogówka. Temperatura zadana to 45 stopni, grzeje do 40/42 po czym od razu spada, a przy temperaturze od 2 stopni na zewnątrz grzeje już normalnie.
  • #34
    elyaneck1
    Level 2  
    Witam,

    nie udzielam się zwykle na forach ale bardzo często korzystam z wiedzy (przefiltrowanej) w nich zawartej, w związku z tym zdecydowałem się podzielić moimi doświadczeniami z pompą ciepła Haier 8kW... może komuś się przyda. Z powodu zmiany przepisów na Śląsku przyszedł czas na wymianę kotła zasypowego Kielar na pompę ciepła. Dom to komunistyczna kostka z lat 60tych o powierzchni około 150m2. Docieplenia na ścianie to 15cm białego styropianu oraz wagon "hasi" na dachu + 10 cm styropianu. Ze względu na żonę utrzymuje w domu 23 stopnie. Na węglu przy paleniu "od góry" wychodziło mi średnio zużycie 3 ton na rok. Z tego co pamiętam to wg obliczeń z ciepłowłaściwe.pl zapotrzebowanie wychodziło około 6kW. Kupiłem pompę Haier 8kW taniej niż kolega piec na węgiel. Instalacja we własnym zakresie, poprzez wpięcie bezpośrednio do istniejącej instalacji. Zero buforów, pompek, zaworów, wymienników ciepła i innych pierdół wciskanych przez instalatorów. Zabezpieczenie przeciwzamrozeniowe na zewnętrznych zaworach + porządny filtr... koniec. I teraz najlepsze: mam 100% kaloryferów. Wyszedłem z założenia że jeśli mam coś dokładać do układu ze względu na zlad wody to wolę inwestować w kaloryfery. Każdy pokój w domu ma wymiary 4,3 na 4,3m (6 sztuk) do tego dochodzą 2 małe łazienki, 2 korytarze i klatka schodowa... chyba każdy wie jak wygląda komunistyczny klocek. Zaczynałem od układu w którym każdy duży pokój miał kaloryfer c22 1100mm x 600mm... moc każdy może sobie odczytać z katalogów. W trakcie zbierania informacji wejściowych chciałem się dowiedzieć jak duży musiałby być kaloryfer aby uzyskać taką samą moc grzewczą (przy tych samych parametrach wody) jak ogrzewanie podłogowe na całej powierzchni podłogi (co jest bardzo pesymistyczne bo podlogowka pod meblami niezbyt dobrze działa) i o dziwo wyszło mi "tylko" c22 600mm x 2000mm. Polecam zainteresowanym sprawdzić to we własnym zakresie. Postanowiłem dodawać grzejniki do układu aby uzyskać rozsądnie niską temperaturę wody. Oszczedze sobie opisu stanów pośrednich ale aktualnie mam w pokojach na parterze 3 grzejniki c22 600mm na 1800mm (dokupione jako nowe na dokładkę do istniejącej instalacji), na piętrze mam 6 grzejników c22 600mm x 1100mm które były już wcześniej w domu (kaloryfery z parteru zamontowałem w układzie krzyżowym na piętrze). Dodatkowo mam drabinkę w łazience ale będę po sezonie robił tam dodatkowo podlogowke jako jedyne miejsce w domu ponieważ drabinka jest za słaba. Wszystkie kaloryfery są cały czas otwarte na max, aby wykorzystać 100% ich mocy. Różnice temperatur dobrałem poprzez instalację odpowiednich kaloryferów we właściwych pokojach. Teraz parametry które utrzymuje na pompie: uruchomiłem pompę 10 grudnia 2021, czyli gdy zima była już w pełni. Na początku nie miałem wszystkich kaloryferów i dokładałem je podczas przerwy świątecznej, więc wyniki początkowe mogą być nieco zakłamane. Przy temperaturze zewnętrznej około 0 stopni utrzymuje temperaturę na pompie 31 stopni z deltą 5, czyli pompa od 31 stopni pracuje na minimalnej mocy i jeśli mimo to temperatura nadal rośnie, to przy 36 stopniach się wyłącza i czeka 10 minut a następnie startuje od nowa. Dom ma dużą bezwładności cieplną, więc nawet przy -15 nie musiałem gonić pompy i utrzymywałem na ustawieniu 32-33 stopnie. Temperatura w domu to 22-23 stopnie. I teraz najlepsze: aż do około -5 stopni na zewnątrz pompa nie jest w stanie się tak nisko modulować i musi się wyłączyć bo przekracza temperaturę 31+5 stopni... czyli jest przewymiarowana na mój dom. Zużycie energii od 10 grudnia do dziś 24 stycznia to 1197kWh, czyli biorąc pod uwagę środek zimy i trudne początki, to wg mnie bardzo dobry wynik. Jak jest powyżej 5 stopni to wyłączam pompę na parę godzin bo jest zbyt ciepło i zbyt często się wyłącza.

    Równolegle instalowałem taka samą pompę ciepła u moich rodziców, tam jest też podobna komunistyczna kostka, ale gorzej ocieplona i na dużych żeliwnych kaloryferach. Parametry na pompie utrzymują podobne do moich ale wolą mieć chłodniej w domu: 20-21 stopni. Zużycie prądu podobne jak u mnie. Kaloryfery żeliwne robią robotę.

    Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu i polecam tą pompę każdemu. Instalacja bardzo prosta jeśli się sprawę przemyśli. Polecam do współpracy z kaloryferami ale jedynie w przypadku ich odpowiedniego przewymiarowana/doboru. Układ CO ma być jak najprostszy, a pieniądze warto inwestować w docieplenie budynku + dodatkowe odbiorniki ciepła... ewentualnie fotowoltaike, jeśli się zdąży przed końcem marca. Wewnątrz tej pompy siedzi sprężarka Mitsubishi i pompa obiegowa Wilo, więc nie jest to jakiś noname... chociaż uważam że Chińczycy robią dzisiaj też porządne rzeczy, tylko trzeba wiedzieć które.

    Oczywiście z podlogowka taka pompa działałaby nieco stabilniej i pewnie z troszkę niższą temperatura, ale różnice nie byłyby jakieś drastyczne. Nie należy się bać pompy ciepła + kaloryferów, ale trzeba sobie wszystko przemyśleć.

    Pozdrawiam
    Janusz.
  • Optex
  • #36
    elyaneck1
    Level 2  
    Witam, układ zamknąłem zgodnie z instrukcją, ale na próbę miałem przez chwilę na otwartym (ciśnienie słupa około 0,3 bara) i też działa. Teraz utrzymuje ciśnienie powyżej 1,2 bar aby pompa obiegowa pracowała lepiej (kawitacja) oraz zabezpieczyć antykorozyjnie. U rodziców mój ojciec mimo za może mieć układ zamknięty, to otworzył zawór bo się boi za mu się stara stalowa instalacja rozcieknie... i wszystko działa pod miesiąca. Nie wpatruje się cały czas w sterownik ale widziałem że grzałki się na chwilę włączyły w trakcie i przez jakąś minutę po rozmrażaniu w -5 stopni. Podczas normalnej pracy grzałki nie działają bo tak jak opisałem pompa jest zbyt mocna. Przy -15 grzałki też nie działały, układ trzymał 32 stopnie, bo tyle mu ustawiłem. Jestem człowiekiem 😉.
  • #37
    MirNet1
    Level 4  
    Witam podobnie to zrobiłem kilka lat temu tylko zamiast dodawać grzejników aby zwiększyć powierzchnię grzania bo mam na każde pomieszczenie 1 żeberko aluminiowe na 1m2. to było obilczone pod kocioł węglowy paredziesiąt tat temu na temperaturę ok. 50-60*C .
    Teraz dodałem pod każdy grzejnik cichobieżne wenrylatorki (slim) cienkie na listwach od spodu praktycznie nie są widoczne. Włączają się automatycznie jak pompa podgrzeje do +30*C i wyłączą jakieś 5* niżej, wntylatorków dałem po 6 szt, pod każdy grzejnik mają potencjometry aby odpowiednio małe obroty ustawić co by nie przeszkadzały według uznania bardzo mały szmer, i wszystko ''HULA'' pompę ustawiłem na 39* C przy około -3 na zewnątrz a jak były mrozy -17 *C kilka dni to PC ustawiałem obieg wodny na maxa.+ funkcja TURBO bo taką ta pompa posiada, dała radę bez grzałek i cały czas utrzymuję we wszystkich pomieszczeniach 21-22*c pow. grz.160m2. dom bardzo słabo ocieplony + ciepła woda zbiornik 300l bezpośrednio wpięta obok kotła CO w zasilanie i powrót bez żadnego bufora+ dokładne filtry, zład wody 50% glikolu i ok. 130l. w układzie. Pozdrawiam Wszystkich. Zużycie na rok ok 6-8 tyś kW. ostatnia faktura z 1.lutego.2022. 0,47zł za kW. taryfa G12. Tyle samo bym zapłacił za węgiel i drzewo a wygoda i satysfakcja że wszystko działa-bezcenne!!!!
  • #38
    Tech132
    Level 25  
    MirNet1 wrote:
    Witam podobnie to zrobiłem kilka lat temu tylko zamiast dodawać grzejników aby zwiększyć powierzchnię grzania bo mam na każde pomieszczenie 1 żeberko aluminiowe na 1m2. to było obilczone pod kocioł węglowy paredziesiąt tat temu na temperaturę ok. 50-60*C .
    Teraz dodałem pod każdy grzejnik cichobieżne wenrylatorki (slim) cienkie na listwach od spodu praktycznie nie są widoczne. Włączają się automatycznie jak pompa podgrzeje do +30*C i wyłączą jakieś 5* niżej, wntylatorków dałem po 6 szt, pod każdy grzejnik mają potencjometry aby odpowiednio małe obroty ustawić co by nie przeszkadzały według uznania bardzo mały szmer, i wszystko ''HULA'' pompę ustawiłem na 39* C przy około -3 na zewnątrz a jak były mrozy -17 *C kilka dni to PC ustawiałem obieg wodny na maxa.+ funkcja TURBO bo taką ta pompa posiada, dała radę bez grzałek i cały czas utrzymuję we wszystkich pomieszczeniach 21-22*c pow. grz.160m2. dom bardzo słabo ocieplony + ciepła woda zbiornik 300l bezpośrednio wpięta obok kotła CO w zasilanie i powrót bez żadnego bufora+ dokładne filtry, zład wody 50% glikolu i ok. 130l. w układzie. Pozdrawiam Wszystkich. Zużycie na rok ok 6-8 tyś kW. ostatnia faktura z 1.lutego.2022. 0,47zł za kW. taryfa G12. Tyle samo bym zapłacił za węgiel i drzewo a wygoda i satysfakcja że wszystko działa-bezcenne!!!!


    Daj namiar na takie wentylatorki i zdjęcia tego grzejnika jak to wygląda ?
  • #41
    MirNet1
    Level 4  
    Na allegro cienkie 12 V 8x8 cm grubość wedle uznania ja robiłem z ok 0,8 cm regulatory dc- dc za 12v na mniejsze znajdziesz również na Allegro a podstawa kontowniczki aluminiowe i wszystko pod wymiar każdego grzejnika i hula aż miło .Pozdrawiam.
  • #42
    Jarek-S
    Level 10  
    MirNet1 wrote:
    Witam podobnie to zrobiłem kilka lat temu tylko zamiast dodawać grzejników aby zwiększyć powierzchnię grzania bo mam na każde pomieszczenie 1 żeberko aluminiowe na 1m2. to było obilczone pod kocioł węglowy paredziesiąt tat temu na temperaturę ok. 50-60*C .
    Teraz dodałem pod każdy grzejnik cichobieżne wenrylatorki (slim) cienkie na listwach od spodu praktycznie nie są widoczne. Włączają się automatycznie jak pompa podgrzeje do +30*C i wyłączą jakieś 5* niżej, wntylatorków dałem po 6 szt, pod każdy grzejnik mają potencjometry aby odpowiednio małe obroty ustawić co by nie przeszkadzały według uznania bardzo mały szmer, i wszystko ''HULA'' pompę ustawiłem na 39* C przy około -3 na zewnątrz a jak były mrozy -17 *C kilka dni to PC ustawiałem obieg wodny na maxa.+ funkcja TURBO bo taką ta pompa posiada, dała radę bez grzałek i cały czas utrzymuję we wszystkich pomieszczeniach 21-22*c pow. grz.160m2. dom bardzo słabo ocieplony + ciepła woda zbiornik 300l bezpośrednio wpięta obok kotła CO w zasilanie i powrót bez żadnego bufora+ dokładne filtry, zład wody 50% glikolu i ok. 130l. w układzie. Pozdrawiam Wszystkich. Zużycie na rok ok 6-8 tyś kW. ostatnia faktura z 1.lutego.2022. 0,47zł za kW. taryfa G12. Tyle samo bym zapłacił za węgiel i drzewo a wygoda i satysfakcja że wszystko działa-bezcenne!!!!


    Witam montowałs te zawaory antyzamarzaniowe ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    elyaneck1 wrote:
    Witam,

    nie udzielam się zwykle na forach ale bardzo często korzystam z wiedzy (przefiltrowanej) w nich zawartej, w związku z tym zdecydowałem się podzielić moimi doświadczeniami z pompą ciepła Haier 8kW... może komuś się przyda. Z powodu zmiany przepisów na Śląsku przyszedł czas na wymianę kotła zasypowego Kielar na pompę ciepła. Dom to komunistyczna kostka z lat 60tych o powierzchni około 150m2. Docieplenia na ścianie to 15cm białego styropianu oraz wagon "hasi" na dachu + 10 cm styropianu. Ze względu na żonę utrzymuje w domu 23 stopnie. Na węglu przy paleniu "od góry" wychodziło mi średnio zużycie 3 ton na rok. Z tego co pamiętam to wg obliczeń z ciepłowłaściwe.pl zapotrzebowanie wychodziło około 6kW. Kupiłem pompę Haier 8kW taniej niż kolega piec na węgiel. Instalacja we własnym zakresie, poprzez wpięcie bezpośrednio do istniejącej instalacji. Zero buforów, pompek, zaworów, wymienników ciepła i innych pierdół wciskanych przez instalatorów. Zabezpieczenie przeciwzamrozeniowe na zewnętrznych zaworach + porządny filtr... koniec. I teraz najlepsze: mam 100% kaloryferów. Wyszedłem z założenia że jeśli mam coś dokładać do układu ze względu na zlad wody to wolę inwestować w kaloryfery. Każdy pokój w domu ma wymiary 4,3 na 4,3m (6 sztuk) do tego dochodzą 2 małe łazienki, 2 korytarze i klatka schodowa... chyba każdy wie jak wygląda komunistyczny klocek. Zaczynałem od układu w którym każdy duży pokój miał kaloryfer c22 1100mm x 600mm... moc każdy może sobie odczytać z katalogów. W trakcie zbierania informacji wejściowych chciałem się dowiedzieć jak duży musiałby być kaloryfer aby uzyskać taką samą moc grzewczą (przy tych samych parametrach wody) jak ogrzewanie podłogowe na całej powierzchni podłogi (co jest bardzo pesymistyczne bo podlogowka pod meblami niezbyt dobrze działa) i o dziwo wyszło mi "tylko" c22 600mm x 2000mm. Polecam zainteresowanym sprawdzić to we własnym zakresie. Postanowiłem dodawać grzejniki do układu aby uzyskać rozsądnie niską temperaturę wody. Oszczedze sobie opisu stanów pośrednich ale aktualnie mam w pokojach na parterze 3 grzejniki c22 600mm na 1800mm (dokupione jako nowe na dokładkę do istniejącej instalacji), na piętrze mam 6 grzejników c22 600mm x 1100mm które były już wcześniej w domu (kaloryfery z parteru zamontowałem w układzie krzyżowym na piętrze). Dodatkowo mam drabinkę w łazience ale będę po sezonie robił tam dodatkowo podlogowke jako jedyne miejsce w domu ponieważ drabinka jest za słaba. Wszystkie kaloryfery są cały czas otwarte na max, aby wykorzystać 100% ich mocy. Różnice temperatur dobrałem poprzez instalację odpowiednich kaloryferów we właściwych pokojach. Teraz parametry które utrzymuje na pompie: uruchomiłem pompę 10 grudnia 2021, czyli gdy zima była już w pełni. Na początku nie miałem wszystkich kaloryferów i dokładałem je podczas przerwy świątecznej, więc wyniki początkowe mogą być nieco zakłamane. Przy temperaturze zewnętrznej około 0 stopni utrzymuje temperaturę na pompie 31 stopni z deltą 5, czyli pompa od 31 stopni pracuje na minimalnej mocy i jeśli mimo to temperatura nadal rośnie, to przy 36 stopniach się wyłącza i czeka 10 minut a następnie startuje od nowa. Dom ma dużą bezwładności cieplną, więc nawet przy -15 nie musiałem gonić pompy i utrzymywałem na ustawieniu 32-33 stopnie. Temperatura w domu to 22-23 stopnie. I teraz najlepsze: aż do około -5 stopni na zewnątrz pompa nie jest w stanie się tak nisko modulować i musi się wyłączyć bo przekracza temperaturę 31+5 stopni... czyli jest przewymiarowana na mój dom. Zużycie energii od 10 grudnia do dziś 24 stycznia to 1197kWh, czyli biorąc pod uwagę środek zimy i trudne początki, to wg mnie bardzo dobry wynik. Jak jest powyżej 5 stopni to wyłączam pompę na parę godzin bo jest zbyt ciepło i zbyt często się wyłącza.

    Równolegle instalowałem taka samą pompę ciepła u moich rodziców, tam jest też podobna komunistyczna kostka, ale gorzej ocieplona i na dużych żeliwnych kaloryferach. Parametry na pompie utrzymują podobne do moich ale wolą mieć chłodniej w domu: 20-21 stopni. Zużycie prądu podobne jak u mnie. Kaloryfery żeliwne robią robotę.

    Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu i polecam tą pompę każdemu. Instalacja bardzo prosta jeśli się sprawę przemyśli. Polecam do współpracy z kaloryferami ale jedynie w przypadku ich odpowiedniego przewymiarowana/doboru. Układ CO ma być jak najprostszy, a pieniądze warto inwestować w docieplenie budynku + dodatkowe odbiorniki ciepła... ewentualnie fotowoltaike, jeśli się zdąży przed końcem marca. Wewnątrz tej pompy siedzi sprężarka Mitsubishi i pompa obiegowa Wilo, więc nie jest to jakiś noname... chociaż uważam że Chińczycy robią dzisiaj też porządne rzeczy, tylko trzeba wiedzieć które.

    Oczywiście z podlogowka taka pompa działałaby nieco stabilniej i pewnie z troszkę niższą temperatura, ale różnice nie byłyby jakieś drastyczne. Nie należy się bać pompy ciepła + kaloryferów, ale trzeba sobie wszystko przemyśleć.

    Pozdrawiam
    Janusz.


    Super post ja jestem na etapie montowania mam pytanie o co w tym chodzi Przed wykonaniem próby należy sprawdzić zasilanie i upewnić
    się, że zasilanie grzałki karteru było włączone przez co najmniej 12 godzin w celu ochrony sprężarka"
    Wystarczy włączyć do prądu i zostawic na 12h ? Mozna prosic o tel ?
  • #43
    berthold61
    Level 26  
    MirNet1 wrote:
    O.K Model jest ustawiony fabrycznie to te zaznaczone na czerwone piny a jeżeli masz sterowanie CWU i PC jest połączona podwójnym
    przewodem ze sterownikiem ,to BM-1 pin 8 i BM-2 również pin 8 do góry ja tak zrobiłem i wszystko dobrze pracuje . Oczywiście ATW-A01 - moduł sterowania do C.W.U ma mieć zworkę na cn21 albo do cn 21 podłączony termostat pokojowy i czujnik na cn31 wciśnięty do zasobnika CWU. Pozdrawiam. w załączniku nie są jeszcze przestawione piny BM-1 pin 8 do góry i BM-2 pin 8 do góry.

    Mówisz że pin w BM1 oraz BM2 przełączyłeś na 8 a zdjęcie pokazuje że 8-ki są wyłączone nie wiem jak to rozumieć ?
  • #44
    berthold61
    Level 26  
    Panowie mam problem z haierem głównie chodzi o zawór 3 dr przełączający co/cwu , podłączam go pod zaciski 2-3-4 bo tak ma być podobno ,zworki w jedn zew ustawione na 8 bm1 oraz bm2 w module ATW cn21 mostek a zawór pompuje w tą i z powrotem , jak do ładu z tym dojść ? nie mam pomysłów , mierzyłem napięcia na zaciskach 3 to N więc od 3-ki mierzę po kolei i wszędzie jest napięcie 230 v
  • #45
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Jaki typ zaworu? Są różne rozwiązania sterowaniem takiego zaworu.
  • #46
    berthold61
    Level 26  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Jaki typ zaworu? Są różne rozwiązania sterowaniem takiego zaworu.

    To może ty mi powiesz jaki w końcu ma być stabilny czy nie stabilny bo ja mam taki że jak podam napięcie to on przestawia zaskakuje i tak zostaje nawet po odjęciu napięcia i aby go przestawić trzeba podać napięcie na 3 żyłę aby przestawił zaskoczył (takie klik) i tak został , powiedzieli mi że to do pomp ciepła .
    mam taki zawór https://allegro.pl/oferta/zawor-trojdrozny-dzielacy-3-drogowy-silownik-11532203864
  • #47
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Zawór z twojego linka to jakiś no name . Możliwe dwa rodzaje sterowania: N wspólny, L (stałe zasilanie 230VAC) czarny sterowanie (230V) jest napięcie przepływ AB-A, brak napięcia przepływ AB-B ,ub na odwót.
    Druga opcja: N wspólny, 230V na brązowy AB-A , 230Vna czarny AB-B. Lub odwrotnie.
  • #48
    berthold61
    Level 26  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Zawór z twojego linka to jakiś no name . Możliwe dwa rodzaje sterowania: N wspólny, L (stałe zasilanie 230VAC) czarny sterowanie (230V) jest napięcie przepływ AB-A, brak napięcia przepływ AB-B ,ub na odwót.
    Druga opcja: N wspólny, 230V na brązowy AB-A , 230Vna czarny AB-B. Lub odwrotnie.

    muszę to z 10 razy poczytać bo sens to ma ale dziś mam słaby dzień i myślenie mi nie wychodzi , jutro to sprawdzę ,pzdr
  • #49
    berthold61
    Level 26  
    Zastosowałem przekaźnik i wszystko działa jak ma działać ,
    Mam jeszcze pytanie czy podczas ładowania zasobnika temp na pompie jest większa o 10 stopni niż na zasobniku czy to dobry wynik ?
  • #50
    berthold61
    Level 26  
    Niby działa wszystko ale dalej coś nie tak ,powiedzcie mi czy zawór przełączający ma być taki jaki ja mam czy inny ? mój jak podam napięcie np grzania to tak zostaje i aby go przesterować na bojler trzeba podać na 3 żyłę napięcie bo sam nie opadnie nawet po odłączeniu napięcia a pytam bo jak przełączę na samo grzanie bojlera to zawó się przesteruje i tak zostaje stale otwarty i po nagrzaniu woda sobie grawitacyjnie lata między pompą a bojlerem i się wystudza .
  • #51
    skrzypekps
    Level 11  
    Ten zawor działa ze sprężyną tzn. Gdy jest zasilanie przełącza obieg za pomocą silniczka, gdy go nie ma przełącza na pozycję startowa za pomocą sprężynki. W ATV należy go podłączyć pod styki 3 i 4. Na 4 jest podawana faza gdy załącza się grzanie cwu lub gdy pompa w lato jest w cały czas w grzaniu cwu. Można też podpiąć pod 5 i 6 ale wówczas gdy wyłącza się grzanie cwu niezależnie czy lato czy zima zawor wraca do pozycji CO. Trzeba pamiętać aby zawor ustawić tak aby przepływ bez napięcia był w stronę CO.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze jedno ten zawor ma podłączenie L, N, PE, bez żyły sterującej. Trzeba też zwrócić uwagę na położenie mechanicznego sterownia zaworem, czy jest ustawione na auto.
  • #52
    berthold61
    Level 26  
    skrzypekps wrote:
    Ten zawor działa ze sprężyną tzn. Gdy jest zasilanie przełącza obieg za pomocą silniczka, gdy go nie ma przełącza na pozycję startowa za pomocą sprężynki. W ATV należy go podłączyć pod styki 3 i 4. Na 4 jest podawana faza gdy załącza się grzanie cwu lub gdy pompa w lato jest w cały czas w grzaniu cwu. Można też podpiąć pod 5 i 6 ale wówczas gdy wyłącza się grzanie cwu niezależnie czy lato czy zima zawor wraca do pozycji CO. Trzeba pamiętać aby zawor ustawić tak aby przepływ bez napięcia był w stronę CO.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jeszcze jedno ten zawor ma podłączenie L, N, PE, bez żyły sterującej. Trzeba też zwrócić uwagę na położenie mechanicznego sterownia zaworem, czy jest ustawione na auto.


    No niestety mój zawór jest inny i musiałem zastosować dodatkowy przekażnik i dopiero teraz działa normalnie , on wysterowując się tak zostaje nawet po odjęciu napięcia więc aby go przestawić trzeba podać napięcie na inną żyłę i koniecznie 3 żyły muszą brać w tym udział , wiem że są inne zawory 3 drogowe gotowe do pracy z haierem na 2 żyły ale o tym dowiedziałem się po czasie , ale przekaźnik dodatkowy załatwił sprawę .
  • #53
    firepunch
    Level 13  
    Witam.
    Męcze się z ATW-A01 i zworką CN22 - "Zapotrzebowanie wody ciepłej"
    Chciałbym kontrolować grzanie CWU z zewnetrznego (innego) sterowanika ale w żaden sposob nie chce to działać.

    CN21 i CN20 (przełącznik sygnału ogrzewania, przełącznik sygnału chłodzenia) po wstawieniu zworki działają a CN22 nie.
    Ktoś coś podpowie?

    Grzanie CWU uruchamiane normalnie z dedykowanego sterownika Haiera na ścianie działa.
  • #54
    firepunch
    Level 13  
    firepunch wrote:
    Witam.
    Męcze się z ATW-A01 i zworką CN22 - "Zapotrzebowanie wody ciepłej"
    Chciałbym kontrolować grzanie CWU z zewnetrznego (innego) sterowanika ale w żaden sposob nie chce to działać.


    Sam sobie odpowiem.
    Aby złącze CN22 działało należy w jednostce zewnetrznej haiera zmienic przelacznik dip o symbolu BM1_1 na ON - "Sterowanie ATW-A01" - przelaczniki dip sa ukryte pod gorną pokrywą pompy.
    Niestety po takim zabiegu oryginalny sterownik pokojowy traci jakąkolwiek możliwość sterowania CWU oraz nie ma podglądu na temperature CWU co jest sporym dyskonfortem i mi osobiscie nie pasuje.

    Ja zrobiłem inaczej,w rezultacie sterowanie CWU uruchamiam przez odciecie przekaznikiem termometru idocego do zbiornika CWU (złącze CN31 w module sterowania ATW-A01). Ucinamy jeden przewod i wstawiam go w przekaźnik w pozycji "normalnie zamkniety" gdy uruchomimi przekaźnik pompa nie wiem jaka jest temperatura CWU i zaczyna ją grzać.
  • #55
    berthold61
    Level 26  
    CN22 służy do obniżenia częstotliwości falownika po chłopsku jak dasz mostek to pompa chodzi z połową mocy , a co do switchy to jak chcesz aby działał moduł ATW to BM1 oraz BM2 ósmy pstryczek dajesz na on tylko dwie osemki nic więcej nie ruszaj .
  • #57
    skrzypekps
    Level 11  
    Hy... mam bm1_1, bm1_8, bm2_8 na on i sterownik YR działa normalnie... tzn. Steruje temp. Co i cwu i pokazuje obje temperatury...