Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1.3 MPI - spadające obroty podczas jazdy

woj25 30 Jun 2021 12:18 312 8
  • #1
    woj25
    Level 11  
    Witam,

    prosze o pomoc jak w temacie, podczas jazdy spadaja obroty do zera i silnik gasnie, poczym po paru przekreceniach odpala jak gdyby nic i jedzie dalej, powtarza sie to dosyc czesto, byl spokoj jakby byly upaly, a teraz jak nastala wilgoc to znow sie dzieje, byla zmieniana pompa paliwa (wklad), bo kiedys nie dalo sie odpalic, mechanik zdiagnozowal pompe i wymienil, ale zaczely sie jaja z tymi obrotami, wiec wyczyscil przepustnice,zaadaptowal i bylo dobrze jak bylo cieplo...prosze o pomoc co to moze byc, podejrzewam, ze jest to raczej problem elektryczny, mysle, ze gdzies sie "gubi" napiecie i odcina dostep do pompy.

    Diagnoza róznych elektrykow na "na czuja" to - cewka (przebicia), uszkodzony czujnik połozenia wału (halla), immobilizer (nie wiem jaki toby moglo miec zwiazek), przekazniki i bezpieczniki sprawdzone, zadnych bledow program diagnostyczny nie pokazuje.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Jak nie ma błędów to obstawiam problem z układem zasilania paliwem.
  • #3
    woj25
    Level 11  
    pompa sprawdzona, paliwo dochodzi i prad takze, podmienie tego halla i sprobuje.
  • #4
    domasia
    Level 15  
    U mnie było to samo ale jak się nagrzał. Po ponownym uruchomieniu przez chwilę dobrze i to samo. Odpięcie sondy lambda pomogło.
  • #5
    woj25
    Level 11  
    domasia wrote:
    U mnie było to samo ale jak się nagrzał. Po ponownym uruchomieniu przez chwilę dobrze i to samo. Odpięcie sondy lambda pomogło.


    tez myslalem o sondzie lambda, ale fachowcy od VAGA mi mowili, ze uszkodzenie sondy lambada na 100% program wychwyci, czy ktos ma pomysl jak sprawdzic sonde. bo nie chce sie pakowac w niepotrzebne wydatki.
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Mają rację uszkodzenie sondy powinno skutkować błędem. Sondę można sprawdzić choćby multimetrem. Pierwsza sonda na biegu jałowym powinna falować w zakresie 0,2-1V. Czerwony od miernika do przewodu sygnałowego sondy a czarny do masy i odpalić auto. Druga powinna oscylować w zakresie 0,4V. Dodatkowo sprawdzić zasilanie grzałki sondy.
  • #7
    woj25
    Level 11  
    Dziekuje, tak zrobie.
  • #8
    domasia
    Level 15  
    Jeżeli sonda miałaby zakłócać pracę silnika to ją odepnij na chwilę i poobserwuj. Sterownik przyjmie sobie wtedy wartości zastępcze. To już zresztą mądrzejsi muszą się wypowiedzieć. U mnie to było powtarzalne. Sonda podłączania i silnik gaśnie. Wtyczka odłączona - przestaje.
  • #9
    woj25
    Level 11  
    Jakby się komuś miało przydać to winowajcą był czujnik położenia wału, tzw. czujnik Halla.

    Po wymianie auto ożylo, ale dziwne, że VAG nie wskazał, że czujnik Halla był uszodzony.