Firma iWave Systems dostarcza od pewnego czasu rozmaite, oparte na Linuksie systemy diagnostyczne dla pojazdów, takie jak ich klucz sprzętowy OBD-II NXP z i.MX 7, wyposażone w 4G LTE i GPS. Jednak ich najnowszy model, bramka do telemetrii iW-Rainbow-G41, idzie o krok dalej dzięki procesorowi NXP i.MX 8, kontrolującemu cztery interfejsy CAN Bus i oferując zarówno przewodowe (RS232/RS485, samochodowe Ethernet) jak i bezprzewodowe (GSM, Wi-Fi, Bluetooth) opcje łączności.
Specyfikacja bramki iW-Rainbow-G41:
* SoC – procesor NXP i.MX 8 DXL ARM
* Pamięć systemowa — 1 GB pamięci LPDDR4 (z możliwością rozbudowy do 2 GB)
* Pamięć masowa – 8 GB pamięci Flash eMMC (z możliwością rozbudowy do 64 GB)
* Interfejsy komunikacyjne:
* Sieć komórkowa – 4G LTE Cat 4, LTE Cat M1/NB1, opcja aktualizacji do 5G; Wsparcie dla e-call
* 802.11 a/b/g/n/ac Wi-Fi 5 z opcjonalną obsługą 802.11ax Wi-Fi 6
* Bluetooth 5.0
* Cztery interfejsy CAN Bus (HS CAN, CAN FD, LS CAN)
* Interfejs Ethernet 10/100 Mb/s
* RS232/RS485
* Interfejs K-Line/LIN
* Odbiornik nawigacji satelitarnej – GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo
* Antena – 1x GNSS, 1x komórkowa, 1x WiFi/BLE
* Wbudowane czujniki – akcelerometr, żyroskop, magnetometr, czujnik temperatury
* Opcje rozszerzeń:
* M.2 z gniazdem Key B/Key E
* 2x wejścia analogowe
* 4x cyfrowe GPIO (dwa wejścia i dwa wyjścia cyfrowe)
* Zasilanie – 12..36 V z obsługą PoE
* Klasa ochrony IP – IP 65
* System do wykrywaniem ingerencji w sprzęcie
* Zakres temperatur pracy – od -20°C do 70°C.
System działa pod kontrolą systemu Linux 5.4.70 i obsługuje stosy protokołów ISO 15765-4 CAN, ISO 11898, CANopen i CIA 447. iWave Systems twierdzi, że bramka jest odpowiednia do wielu zastosowań, od ciężkich samochodów ciężarowych, statków, po maszyny przemysłowe i samochody osobowe, z rozwiązaniem gromadzącym informacje, takie jak lokalizacja, czas pracy, wydajność silnika i parametry jego pracy w celu wsparcia systemów konserwacji prewencyjnej tych pojazdów.
iWave Systems wspomina również, że bramka ta jest zgodna z protokołem J1939 używanym w ciężkich pojazdach i ciężarówkach użytkowych, który został znormalizowany przez SAE (Society of Automotive Engineers), a teraz jest używany w pojazdach na całym świecie. Standard obejmuje cyfrowy aneks (DA) definiujący tysiące sygnałów przesyłanych przez magistralę CAN, których podzbiór dotyczy sygnałów specyficznych dla pojazdów elektrycznych, takich jak poziom napięcie, stan naładowania akumulatora, stan ładowania pojazdu i inne.
Bramka iW-Rainbow-G41 jest już dostępna w sprzedaży, a więcej informacji na jej temat znajduje się na stronie produktu, gdzie można również poprosić o ceny dla firm zainteresowanych zakupami w ilościach hurowych.
Źródło: https://www.cnx-software.com/2021/07/02/linux-telematics-gateway-four-can-bus-interfaces-cellular-wifi-connectivity/
Specyfikacja bramki iW-Rainbow-G41:
* SoC – procesor NXP i.MX 8 DXL ARM
* Pamięć systemowa — 1 GB pamięci LPDDR4 (z możliwością rozbudowy do 2 GB)
* Pamięć masowa – 8 GB pamięci Flash eMMC (z możliwością rozbudowy do 64 GB)
* Interfejsy komunikacyjne:
* Sieć komórkowa – 4G LTE Cat 4, LTE Cat M1/NB1, opcja aktualizacji do 5G; Wsparcie dla e-call
* 802.11 a/b/g/n/ac Wi-Fi 5 z opcjonalną obsługą 802.11ax Wi-Fi 6
* Bluetooth 5.0
* Cztery interfejsy CAN Bus (HS CAN, CAN FD, LS CAN)
* Interfejs Ethernet 10/100 Mb/s
* RS232/RS485
* Interfejs K-Line/LIN
* Odbiornik nawigacji satelitarnej – GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo
* Antena – 1x GNSS, 1x komórkowa, 1x WiFi/BLE
* Wbudowane czujniki – akcelerometr, żyroskop, magnetometr, czujnik temperatury
* Opcje rozszerzeń:
* M.2 z gniazdem Key B/Key E
* 2x wejścia analogowe
* 4x cyfrowe GPIO (dwa wejścia i dwa wyjścia cyfrowe)
* Zasilanie – 12..36 V z obsługą PoE
* Klasa ochrony IP – IP 65
* System do wykrywaniem ingerencji w sprzęcie
* Zakres temperatur pracy – od -20°C do 70°C.
System działa pod kontrolą systemu Linux 5.4.70 i obsługuje stosy protokołów ISO 15765-4 CAN, ISO 11898, CANopen i CIA 447. iWave Systems twierdzi, że bramka jest odpowiednia do wielu zastosowań, od ciężkich samochodów ciężarowych, statków, po maszyny przemysłowe i samochody osobowe, z rozwiązaniem gromadzącym informacje, takie jak lokalizacja, czas pracy, wydajność silnika i parametry jego pracy w celu wsparcia systemów konserwacji prewencyjnej tych pojazdów.
iWave Systems wspomina również, że bramka ta jest zgodna z protokołem J1939 używanym w ciężkich pojazdach i ciężarówkach użytkowych, który został znormalizowany przez SAE (Society of Automotive Engineers), a teraz jest używany w pojazdach na całym świecie. Standard obejmuje cyfrowy aneks (DA) definiujący tysiące sygnałów przesyłanych przez magistralę CAN, których podzbiór dotyczy sygnałów specyficznych dla pojazdów elektrycznych, takich jak poziom napięcie, stan naładowania akumulatora, stan ładowania pojazdu i inne.
Bramka iW-Rainbow-G41 jest już dostępna w sprzedaży, a więcej informacji na jej temat znajduje się na stronie produktu, gdzie można również poprosić o ceny dla firm zainteresowanych zakupami w ilościach hurowych.
Źródło: https://www.cnx-software.com/2021/07/02/linux-telematics-gateway-four-can-bus-interfaces-cellular-wifi-connectivity/
Cool? Ranking DIY