Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atego 1222 brak mocy zero błędów

rafal9591152 09 Jul 2021 21:02 789 24
  • #1
    rafal9591152
    Level 3  
    Witam jestem tu nowy przejrzałem elektrodę jest mnóstwo tematów o braku mocy w atego ale opiszę mój przypadek może coś komuś wpadnie do głowy.
    Pacjent atego 1222 e4 bluetec 2006r automat auto ma za mało mocy tak już zostało kupione okazało się że słupek silnika jest założony zamiast 4. 8 Om 924 la jest 4.2 Om 904la ale mimo to auto za słabo idzie tak jakby miało z 90km oto rzeczy które zostały sprawdzone
    Smok drożny
    Kruciec przed filtrem ok
    Filtry nowe
    Ciśnienie na listwie 4.5bar na wolnych obrotach koło 5bar w czasie jazdy
    Pompki pld podmienione
    Wtryski podmienione
    Turbo podmienione
    Próba bez wydechu
    Próba bez dolotu
    IC i rury szczelne
    Ad blue wylaczone
    Luzy zaworowe sprawdzone
    Czujniki położenia wału podmieniane
    Na kompie zero błędów silnik zapala pięknie chodzi równo nie kopci może komuś coś do głowy przyjdzie bo kończą mi się pomysły z góry dziękuję
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam.
    Nie było mowy o wałku rozrządu, i pedale gazu w FR.
    Napisałeś że była próba bez kolektora wydechowego więc o hamulec górski już nie pytam ale jak wtedy pracowała turbina ?!? 🤔 Chyba że tylko bez katalizatora.
    Wtryskiwacze najlepiej gdyby były nie podmieniane a założone nowe. Każda podmiana na używane części nie eliminuje w 100 procentach danego podzespołu.
    Skrzynia biegów Allison? nie ma błędów i ewentualnie jakie były zapamiętane.
    Zależność momentu obrotowego i obrotów ze sterownika skrzyni wpływa na zadany moment dla sterownika silnika.
    Pozostało jeszcze wiele punktów do sprawdzenia ( najlepiej Xentry czy StarDiagnos)
  • #3
    rafal9591152
    Level 3  
    Byłem u fachmana podpinał stardiagnoze stwierdził że żadnych błędów w silniku ani w skrzyni biegów nie ma żadnych ograniczeń momentu itp. A co masz na myśli z wałkiem rozrządu? Czy nie przestawiony?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aa pedały gazu podkładany z innego w sterowniku fr czysto mr też podlkadany że 180km

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wydech rozpięty za turbo była jazda próbna czy tłumik nie zapchany klapka ok otwarta
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Wałek rozrządu z "okrągłymi" krzywkami. W silnikach np. om926 z lat 2003-2006 mamy na 100 autobusów aż 5 wałków do wymiany.
    Mierzy się wysokość na ile krzywka podnosi dźwigienkę. Wymiar nie pamiętam. Nie było mowy o kompresji nie komputerem mierzone tylko manometrem.
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, temperatury i ciśnienia doładowania mają też duży wpływ. Jeśli nie ma immobilisera można pokusić się o podmianę sterownika silnika.
    Stara zasada pompiarzy mówi: "diesel żeby jechał musi dymić", czyli jest za mało paliwa a co za tym idzie mniej spalin i turbosprężarka nie ma czym pompować.
    Kiedyś na Scanii był świetny formularz poszukiwania usterki braku mocy kiedy nie ma dymu bodajże w grupie 00 z 15 lat temu a jeśli ktoś ma jeszcze dostęp może podrzuci, pasuje do każdej marki pojazdów.
    Zaczynał się od pierdół tak błahych że to się wydaje śmieszne ale oszczędzało dużo czasu i kasy.
    Np. paliwo jego gęstość , modyfikacje układu wydechowego, filtr powietrza, rozmiar opon typ przekładni i przełożenie itd itd
  • #5
    rafal9591152
    Level 3  
    No tak tu masz rację tu ewidentnie brakuje mu paliwa bo nawet dymka nie puści ciśnienie doładowania na 6b obciążony koło 2.1 bar z kompa czyli za mało. Czujnik ciśnienia w kolektorze wymieniałem a temperatury cieczy i paliwa pokazuje dobrze wyjmę mu chyba jeszcze raz te wtryski i dam na stół do sprawdzenia a przy okazji zmierzę wychylenie tych dźwigienek. Sterownik silnika podmieniałem razem z immo nic to nie dało.
  • #6
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Wtryskiwacze będą wyjęte to sprawdź ciśnienie sprężania. Jeśli są to wtryskiwacze bezprzelewowe to będą bardzo wrażliwe na zużycie prowadzenia iglicy które potrafi blokować cały wtryskiwacz. Oprócz nacisku sprężyny dochodzi jeszcze ciśnienie wewnątrz samego wtryskiwacza które dodatkowo podnosi ciśnienie otwarcia i dawka wtedy jest za mała. Jeśli są to wtryskiwacze dwusprezynowe każda niefachowa regulacja otwarcia 1 stopnia powoduje zmianę otwarcia 2 stopnia, można to zmierzyć tylko odpowiednim sprzętem. (npEPS200)
  • #7
    rafal9591152
    Level 3  
    Rozbiorę to i dam znać co i jak. Jak narazie wszystkie moje podmianki nic nie dały jedynie wymiana wtrysków dała jakikolwiek efekt auto zyskało z 20km na oko ale to jeszcze nie to
  • #8
    slafux
    Level 9  
    intercoler do wymiany

    Dodano po 46 [sekundy]:

    gorski zablokowany
  • #9
    rafal9591152
    Level 3  
    Górski sprawdzony, intercoller też wraz ze wszystkimi rurami niestety usterki w dalszym ciągu nie znalazłem
  • #10
    hubert04
    Level 24  
    A jaka kolego masz skrzynie biegów.?
  • #11
    rafal9591152
    Level 3  
    Modelu nie znam ale to 6 biegowy automat tzn manual z dokładką która zmienia biegi i wciska sprzęgło
  • #13
    rafal9591152
    Level 3  
    2.4 bar. Z komputera czyli ok 1.4
  • #14
    slafux
    Level 9  
    malo bije sprobuj przekrecic turbo zeby sie pozniej zawor upustowy otwieral , jak wyciagniesz czujnik cisnienia - odepnij i sprawdz jak jedzie
  • #15
    rafal9591152
    Level 3  
    Turbo już podmienialem na inne tak samo jak czujnik ciśnienia ale z odpiętym nie próbowałem,
  • #16
    rafal9591152
    Level 3  
    Dziś sprawdzałem wtryski komputerem
    1 - 1,7%
    2 - 1,3
    3 - 0,78
    4 +3,93
    Czasy wtrysku
    1.915 usek
    2.924usek
    3.922usek
    4.952usek
    Czy ta są prawidłowe wartości? Ten 4 cylinder trochę chyba leje ale czy to może być przyczyną braku mocy?
  • #17
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    PLD czyli Pompa przewód wtryskiwacz to komplet w pomiarze komputerem.
    W tym pomiarze 4 Zylinder jest niewydolny. Może to być przyczyna również braku kompresji której brak w pomiarach. Najczęściej wina leży po stronie pompy lub nieszczelności np. przetyczki wtryskiwacza, pod warunkiem że pozostałe Zylindry są sprawne i zapewniają w miarę miarodajny pomiar. Bo może być sytuacja że Zylindry 1-3 leją a 4 pracuje normalnie, ale w przypadku braku mocy wersja poprzednia jest bardziej prawdopodobna.
    Wtryskiwacz aby wykluczyć z pomiaru
    wystarczy zamienić z innym.
  • #18
    rafal9591152
    Level 3  
    Wyjmę je i dam wszystkie na stół będzie wszystko jasne
  • #19
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Lepiej szukać pompy na #4 Zylinder
    Wtryskiwacz sprawdzisz zamieniając z innym. Jeśli parametry nie zmienią się pompa do wymiany.
    Jeśli są to wtryskiwacze dwusprezynowe może być jeszcze jedno wyjaśnienie do niewydolności Zylindra, otóż otwarcie wtryskiwacza (1 stopień) regulowane jest trzpieniem a 2 stopień podkładkami, jeśli była regulacja prowadzona przez "fachowca" tylko podkładkami to tu też może być przyczyna. Ale wystarczy zamienić wtryskiwacz 4 z dowolnym innym i sprawdzić komputerem jeszcze raz , będzie wszystko wiadomo.
  • #20
    rafal9591152
    Level 3  
    Właśnie został podłożony kpl nowych wtrysków i bez zmian mocy nie ma i dalej korekcja 4 cylindra za duża teraz podłożymy druga pompę płd na 4 cylinder zobaczymy co się będzie działo. Niestety nie mam ciśnieniomierza do sprawdzenia kompresji
  • #21
    rafal9591152
    Level 3  
    Dziś wymieniłem pompę płd na 4 cylinder i zauważyłem że wytarta jest krzywka wałka i chyba to będzie przyczyną
  • #22
    saron22
    Trucks specialist
    To na pewno bedzie przyczyną.
  • #23
    trumnica
    Level 18  
    Witam. Gdzie w SD jest opcja sprawdzenia korekcji PLD ?? Nigdy nie widziałem takiej opcji ???
  • #24
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    serwis_gh wrote:
    Wałek rozrządu z "okrągłymi" krzywkami. W silnikach np. om926 z lat 2003-2006 mamy na 100 autobusów aż 5 wałków do wymiany.
    Mierzy się wysokość na ile krzywka podnosi dźwigienkę. Wymiar nie pamiętam. Nie było mowy o kompresji nie komputerem mierzone tylko manometrem.
    rafal9591152 wrote:
    Dziś wymieniłem pompę płd na 4 cylinder i zauważyłem że wytarta jest krzywka wałka i chyba to będzie przyczyną


    Dodano po 5 [minuty]:

    trumnica wrote:
    Witam. Gdzie w SD jest opcja sprawdzenia korekcji PLD ?? Nigdy nie widziałem takiej opcji ???

    W zasterowaniach, "Wyważenie na biegu jałowym" oczywiście w sterowniku MR a nie w NR FR czy ABS
  • #25
    rafal9591152
    Level 3  
    U mnie wygląda to że kiedyś komuś chyba zatarła się rolka na końcu pompy i wytarła wałek bo wytarta jest tylko jedna krzywka. Ktoś zamontował druga pompę i po problemie. Ale czy jedna wytarta krzywka ograniczy tak moc?