Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Replika auta na bazie SLK 230-wymagania techniczne i rejestracja

MariuszRog 14 Jul 2021 11:02 411 5
  • #1
    MariuszRog
    Level 5  
    witam, J

    jestem w czasie budowania repliki auta zabytkowego na bazie mercedes SLK 230 z 2004 roku.
    Chciałbym, aby to auto przeszło badania techniczne dlatego mam kilka pytań odnośnie konstrukcji oraz parametrów przebudowy.
    1. Czy jeżeli auto posiada w standardzie poduszki powietrzne to, czy po przebudowie musza być w nim nadal wszystkie zamontowane? Czy można niektóre poduszki wyłączyć lub wymontować?
    2.Czy można przebudować kokpit? Jakie parametry musi spełniać deska po przebudowie, aby spełniała wymagania techniczne?
    3. Czy musza być zastosowane oryginalne fotele, czy można użyć innych nie oryginalnych?
    4. Czy potrzebne są jakieś certyfikaty odnośnie: karoserii z włókna szklanego? Spawania - wzmocnienia podwozia auta. ramy stalowej pod karoserie Mocowań karoserii do podwozia pojazdu.

    Dzięki j jakieś Info.
  • #2
    michal_rybka
    Level 31  
    to już zależy od humoru i widzimisia diagnosty czy przegląd Ci podbije potem czy nie...
    generalnie lepiej podłogi i podwozia nie ruszać, a w środku to możesz sobie i w zwykłym samochodzie wymieniać fotele i nic komu do tego, do dziury po poduszce może Ci się przyczepić ale do innej kierownicy czy tam niewidocznym braku jakiś bocznych poduszek nikt się nie przyczepia, ewentualne świecące się żarówki poduszek/abs/czek itp lepiej wyjmij z licznika i tyle :)

    ogólnie jeśli wszystko jest zrobione solidnie i estetycznie i bez ostrych wystających krawędzi to przy diagnoście nie-służbiście powinno Ci się udać...

    choć najlepiej jak byś kupił jakikolwiek samochód który w dowodzie zarejestrowany jest jako SAM, wtedy z takimi kwitami możesz wszystko.
  • #3
    MariuszRog
    Level 5  
    dzieki za info. Ogolnie wolalbym zostac przy mercedesie bo idealnie pasuje mi tu rozstaw osi 2400mm. Obecnie jestem na etapie tworzenia podstawy do formy do karoserii wiec to jeszcze dlugo potrwa jednak jednak tworze sobie juz kolejnosc dzialan ,aby przyspieszyc prace.

    dzieki za info i pozdrawiam.
  • #4
    staś pytalski
    Level 38  
    Warto też skonsultować się ze stacja diagnostyczna, a także rzeczoznawca, bo oni nie jedno widzieli, dopuszczali bądź nie, a szkoda by Twój projekt po zbudowaniu stał w garażu, z uwagi na jakieś drobiazgi, które w czasie projektu mogłbyś zrobić zgodnie ze sztuką. Może na Facebooku, ktoś coś budował podobnego, bądź warto też zadzwonić do warsztatów co robią jakieś repliki. Zawsze się czegoś dowiesz od tych ludzi.
  • #5
    abart64
    Level 31  
    A to nie powinna być najpierw homologacja przy takich zmianach konstrukcyjnych?
  • #6
    michal_rybka
    Level 31  
    "Kąkol-przodkowo" buduje takie wydumki, także możesz ich dopytać jak to rejestrują, choć nie wiem czy powiedzą, bo to pewnie wszystko jest jakoś "załatwiane" pewnie dzięki jakiś znajomościom... żyjemy w takim kraju, że najpierw Ruscy wszystkiego co mogli zabronili a potem przyszła unia i zabroniła jeszcze tego o czym Ruscy zapomnieli....