Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pytania odnośnie kondensatorów

kamiledi15 17 Jul 2021 00:11 366 13
    kamiledi15
    Level 10  
    Witam,
    jestem amatorem, który nie zna się na elektronice. Jednocześnie lubię stare sprzęty, które z racji wieku czasami się psują. Mam miernik i lutownicę - lutować umiem, ale mierzyć nie za bardzo. Mam za sobą proste naprawy typu lutowanie kabli lub wymiana/wzmocnienie ułamanej zębatki. Ponieważ coraz trudniej znaleźć osoby, które podjęłyby się naprawy, muszę to robić sam. Teraz po raz pierwszy czeka mnie wymiana kondensatorów w starym magnetowidzie. Niestety, przez brak wiedzy, na forach zamiast pomocy często spotyka mnie wyśmiewanie. W związku z tym chciałbym rozwiać kilka moich wątpliwości co do sprawdzania i wymiany kondensatorów:
    - mam miernik elektryczny i znalazłem parę instrukcji na Youtube, ale miernik miernikowi nierówny i każdy ma trochę inne oznaczenia. Ja mam miernik Uni-t m830buz. Czy dobrze rozumiem, że powinienem ustawić go na symbol omegi i na wartość 20K?
    - czy nie ma innej możliwości sprawdzenia kondensatora niż całkowite jego wylutowanie, zmierzenie i ponowne wlutowanie? Nie można go sprawdzić w momencie, gdy jest wlutowany w płytkę? Jest to dość problematyczne, zwłaszcza, gdy do sprawdzenia jest ich np. 20 sztuk.