Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira A 2.0 DI problem z wentylatorem klimy

Nexiu07 18 Jul 2021 18:02 762 15
Relpol
  • #1
    Nexiu07
    Level 5  
    Witam. Posiadam Opla Zafirę A z silnikiem X20DTL z 2000 roku. Problem jest z wentylatorem klimatyzacji, który się nie włącza tak jak powinien, co uniemożliwia mi korzystanie z klimy. Byłem u majstra żeby nabił czynnik i dodał uszczelniacz, ale podczas samego napełniania czynnikiem ciśnienie rośnie do krytycznych wartości. Majster powiedział, żeby wszystko było ok to wentylator musi działać od początku i tu zaczyna się problem. Wymieniłem rezystor w wentylatorze ( na krótko działa bez problemu) i wymieniłem czujnik ciśnienia (dodam, że po wypięciu wtyczki wentylator od razu się włącza, ale po ponownym wpięciu się wyłącza). Po włączeniu przyciskiem klimy wentylator załącza się na ok. 2 sekundy po czym się wyłącza. Czynnika mam prawie połowę tego ile fabrycznie ma być (mam ok. 230g, a ma być ok. 500g), a ciśnienie przechodzi w stan krytyczny. Proszę o pomoc bo kończą mi się opcje.
  • Relpol
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Pierw to nabij klimę tak jak powinno być. Masz tam dwa wentylatory ? Oba działają ?
  • #3
    Nexiu07
    Level 5  
    Oba działają, a nabicie klimy do pełna jest niemożliwe z powodu bardzo wysokiego wzrostu ciśnienia i boje się, że chłodnicę mi rozerwie. Majster powiedział, że ten wentylator od klimy musi się włączyć od razu i pracować na pierwszym biegu.
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Zabity zawor rozprężny lub osuszacz zapewne
  • #5
    Nexiu07
    Level 5  
    Może to powodować niewłączenie się wentylatora?
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    Tak. Czujnik ciśnienia klimatyzacji jest za osusaczem. Masz sterownik chłodzenia w nadkolu czy puszkę z przekaźnikami obok akumulator?
  • #7
    Nexiu07
    Level 5  
    Mam przekaźniki koło akumulatora. Przemierzyłem kostkę wentylatora miernikiem i gdy wentylator jest odłączony to pokazuje ok. 8,6 V ale jeżeli podepnę wentylator lub żarówkę 6v do kostki to napięcie spada do 0.0V, a po wypięciu z powrotem pokazuje 8,6 V. Dodam, że 8,6V jest na zapłonie a na uruchomionym silniku wynosi ok. 9,6V.
    Po wypięciu kostki od czujnika ciśnienia włączają się obydwa wentylatory i gasną po wpięciu kostki.
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    Czyli poza pomiarami ok. Trzeba zobaczyć co widzi sterownik silnika po włączeniu klimatyzacji tj. ciśnienie w barach.
  • #9
    Nexiu07
    Level 5  
    Podpiąłem kompa i włączyłem klimę i wyświetla pola:
    Przekaźnik A/C = Aktywne 0V i Nieaktywne 12V (Zmieniają się te wartości co ok. 10 sekund, co powoduje delikatną zmianę wolnych obrotów silnika)
    Przełącznik Info A/C = Aktywne 12V (włączam i wyłączam przyciskiem od klimy)
    Ciśnienie A/C = wacha się od 1,6 do 2 barów (WARTOŚĆ ROŚNIE PO DODANIU GAZU)

    Opel Zafira A 2.0 DI problem z wentylatorem klimy


    Opel Zafira A 2.0 DI problem z wentylatorem klimy
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    To jest przyczyna. Uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji. Bez a.c ciśnienia 5-6bar. Aby wystartował wentylator chłodnicy musi wiedzieć 12bar.
  • #11
    Nexiu07
    Level 5  
    Tylko, że czujnik jest nowy.
  • #13
    Nexiu07
    Level 5  
    A jakie napięcie powinno być na kostce od czujnika?
  • #15
    decybel91
    Level 42  
    A czy zaworek zostaje naciśnięty przy montażu czujnika?