Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala

sugaj21 18 Jul 2021 18:02 555 27
Relpol
  • #1
    sugaj21
    Level 14  
    Witam wszystkich. Dostałem do naprawy citroena berlingo jak w tytule. Objaw brak iskry oraz brak sterowania wtryskami. Poprzedni mechanik wymienił kpl
    bsi+komputer. Samochód przejeździł 2 mc-e bez zarzutu. Dodam,że lexia nie łączy się z ecu.Widzi immo. Bsi wyrzuca błędy jak na foto. Zdjęcia z tego co widzi bsi. Wiązka przewodów sprawdzona. Brak oznak przetarć zwarć. Czujnik położenia sprawdzony oscyloskopem wszystko ok
    Proszę o pomoc Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala
  • Relpol
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Skoro nie łączy się z ECU to trzeba przywrócić go do życia, pewnie ECU nie ma zasilania albo gdzieś zgubiła się komunikacja.
  • Relpol
  • #3
    sugaj21
    Level 14  
    kabelki komunikacji z obd trafiają bezpośrednio do ecu spr wszystko ok. Czy możliwe,że bsi nie widzi ecu z powodu immo?
    Lub czy ugniło same ecu? Dziwnym faktem jest to, że po przekręceniu zapłonu startuje pompa paliwa wszystkie napięcia wg autodaty są ok
  • #4
    spinacz
    Level 41  
    Czy masz komunikację z ECU i z nim gadasz ??

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na jakich pinach ECU sprawdzałeś zasilania ? Sprawdzałeś te zasilania pod obciążeniem np żarówką ?
  • #5
    sugaj21
    Level 14  
    no właśnie,że nie mam komunikacji. Komunikacje ma z kalkulatorem Bsi. Bsi wywala błędy ja wyżej w poście.
    Idąc po kablach z obd2 wlatują bezpośrednio do ecu. Nie mam mowy o zwarciach przetarciach. Podejrzewam,że ecu nie żyje. Do upewnienia wolę zapytać się innych użytkowników
  • #8
    spinacz
    Level 41  
    I co na każdy masz +12V ??
  • #10
    spinacz
    Level 41  
    No to kolego jest coś nie tak bo 7 pin musi podać masę na przekaźnik poprzez wyłącznik kolizyjny. 12V ma być na 35 i 13 a stała masa którą mam nadzieje że także sprawdziłeś na 36 i 54 i koniecznie sprawdź pod obciążeniem żarówką.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sterownik Magneti AP20 ?
  • #11
    sugaj21
    Level 14  
    Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala

    Dodano po 1 [minuty]:

    Data pokazuje, że 12V po zapłonie. Jak zadziała włącznik uderzeniowy to ginie 12v

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Tak masę też sprawdziłem. To zrobiłem w pierwszej kolejności
  • #12
    spinacz
    Level 41  
    To ciekawe kto ma błąd, pokaż schemat z autodaty ECU
  • #14
    spinacz
    Level 41  
    Oj kolego nie umie się czytać schematów :) Miałem rację ECU podaje tym pinem masę. Sprawdź kolizyjny. Chyba że upalił się ECU i nie podaje tej masy albo nie ma masy bo coś źle sprawdziłeś.
    Koniecznie żarówka i sprawdzenie obu mas czyli 36,54 i plus pin 35.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Skoro Ty masz na tym pinie 12V to albo sterownik nie ma skąd podać masy albo upalone wyjście. Obstawiam brak masy sterownika.
  • #16
    spinacz
    Level 41  
    A23 to immo, nie mieszaj tego bo to nie ma nic wspólnego, zobacz dokłądnie na schemat że A23 dostaje +12V przed przekaźnikiem.
    Powtarzam sprawdź masy ECU pin 36 i 54 żarówką.
  • #18
    sugaj21
    Level 14  
    witam ponownie. Zasilania sprawdzone żarówką wszystko poprawnie. Miedzy pinem 35(+) a 36, 54(masa) żarówka pali ciągłym światłem. Zasilanie na ecu poprawne. Pompa paliwa startuje. Na pinie 7 pojawia się masa w chwili przekręcenia zapłonu. Pompa pracuje 5 sec. po czy się wyłącza. Gdy puszczę masę na pin 7 pompa paliwa także się odzywa. Dalszy ciąg braku komunikacji z ecu. W pierwszym poście na fotkach kalkulator silnika zablokowany(1), zasilanie kalkulatora silnika(0).
    Co teraz jeszcze można spr. ręce opadają
  • #19
    spinacz
    Level 41  
    Masz ten oryginalny komp co jakiś mechanik wymieniał ? Jak tak wrzuć starego kompa i zobacz czy masz z nim połączenie.
    Ja bym jeszcze ogólnie wziął ECU na stół i próbował połączyć się z nim na stole po za autem.
  • #20
    sugaj21
    Level 14  
    Tak mam orginalnego kompa. Na jednym odpala się pompa paliwa, a na orginalnym cisza. Dowiedziałem się, że w orginalnym byl grzebane immo. Niestety z żadnym nie idzie się połączyć. Być może są uszkodzone. Masz rację może na stole da radę z komunikacją. Jeszcze jedno pytanie. Gdzieś wyczytałem, żeby była komunikacja to musi widzieć bsi sterownik . Z drugiej strony patrząc co mam piernik do wiatraka. Komunikacja musi być i tyle. Tym bardziej, że od gniazda obd2 kable komunikacyjne lecą bezpośrednio do ecu. Żeby Kompa uruchomić na stole wystarczą piny 13,35(+) i 36,54(masa), oraz dwa kable diagnostyczne pin 12 i 31?
    Jeżeli nie zagada to ecu martwe?
  • #21
    spinacz
    Level 41  
    Bsi nie powinno mieć wpływu na komunikację, wystarczą te piny co napisałeś i powinno zagadać.
  • #24
    spinacz
    Level 41  
    Hmmm dziwne ale cóż widocznie padł. Wrzuć tu foto sterownika etykiety.
  • #25
    sugaj21
    Level 14  
    Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala Citroen berlingo 1 1.8 8V nie odpala

    Dodano po 2 [minuty]:

    na pierwszym zdjęciu wylutowana kość immo. Pewnie wrzucona do tego opisanego markerem 13767

    Dodano po 8 [minuty]:

    na pierwszym zdjęciu wylutowana kość immo. Pewnie wrzucona do tego opisanego markerem 13767
  • #26
    spinacz
    Level 41  
    On kosztuje ok 60zł, kupuj używkę sprawdź pierw komunikację. Jak będzie ok przerzuć kość i odpalaj auto.
  • #27
    sugaj21
    Level 14  
    Witam po dłuższej przerwie. Niestety brak komunikacji z zakupionym sterownikiem. Cóż sadzić następny martwy????. Sprzedawca zarzekal się ze wyciągnięty ze sprawnego auta.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Komunikacja delphi jak i lexia brak rezultatów. Żaden interfejs nie może się połączyć ze sterownikiem.
  • #28
    sugaj21
    Level 14  
    Witam wszystkich po długiej przerwie.
    Chciałem się podzielić z naprawą swojego berlingo.
    Samochód zapalił od strzała. Co zrobiłem? Kupiłem zestaw startowy czyli immo , bsi, komputer ecu.
    Samochód zapalił od pierwszego przekręcenia. Przypadek bardzo ciężki, ale da się :)
    Wszystkim za cenne wskazówki dziękuje.
    Temat uważam za zamknięty.