Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kopiowanie danych między arkuszami

ardan22 19 Jul 2021 00:27 726 27
  • #1
    ardan22
    Level 3  
    Witam serdecznie.
    Jestem tutaj nowy, choć dość często czytam. Nie wiem, czy to dobre miejsce, czy już gdzieś był ten temat, ale spróbuję spytać. Czytałem podobne tematy, ale jednak chyba nie dokładnie o to mi chodzi. Otóż mam dwa pliki .xlsx, gdzie pierwszy posiada jeden arkusz, a drugi będzie miał docelowo 230 arkuszy. Chodzi o samoczynne kopiowanie się danych z pliku pierwszego do odpowiednich arkuszy pliku drugiego. Dołączam przykładowe dwa pliki i bardzo proszę o pomoc. Coś już w nich próbowałem kopiować, ale moim sposobem zajmie mi to wieczność. Pozdrawiam i dziekuję za podpowiedzi - Jarek.
  • Helpful post
    #2
    kindlar
    Level 41  
    Do czego służy blankiet naliczeń? Jeśli tylko do wydruku to jako alternatwę sprwdź "korespondencją seryjną".
  • #3
    ardan22
    Level 3  
    Blankiet naliczeń służy właśnie do ewentualnego wydruku, ale głównie do wysyłki drogą mailową. I tu się pojawia drugie moje pytanie, czy będę mógł później dodać adres mailowy do każdego blankietu naliczeń, żeby automatycznie wysyłać naliczenia do ludzi? To jednak później, a tymczasem jestem na tyle "zielony", że nie bardzo łapię, tę "korespondencję seryjną". Poczytam gdzieś o tym i spróbuję. Na razie dziękuję :)
  • Helpful post
    #4
    marek003
    Level 40  
    Korespondencja seryjna jest ok - z tym że to Word z wykorzystaniem bazy w excelu.

    Można też za pomocą funkcji: wyszukaj.pionowo() [z zerem na końcu] zrobić to wyłącznie w excelu (i w tym samym pliku, choć niekoniecznie) , ale to już zależy od zapatrywania się na dane rozwiązanie autora topiku.

    W załączeniu szybki/niepełny/niedopracowany przykład (nie mogę więcej bo żona mnie wołała do łóżka :) )
  • #5
    ardan22
    Level 3  
    Ja bardzo przepraszam, że zawracam głowę, ale to nie na moje możliwości. Sposoby zapewne dobre i faktycznie zmiany w rejestrze powodują zmiany w blankiecie, ale ja tego nie pojmuję, jak miałbym to zrobić? Sam sobie z tym nie poradzę, gdyż jest to dla mnie czarna magia. Myślałem, że będzie to dużo prostsze. Chętnie zleciłbym komuś przygotowanie takiego dokumentu, a sam zajął się tym, czym się na co dzień zajmuję. Niestety mnie to przerosło :)
    Proszę pozdrowić Żonę :)
    Dziękuję za fatygę i chęci pomocy - pozdrawiam :)
  • Helpful post
    #6
    marek003
    Level 40  
    Miałem chwilę to dokończyłem.
    Dodałem zaliczki wpłacone na prąd i poprawiłem ostatnią formułę bo nadpłata lub niedopłata za 2020 to co innego niż odsetki. Wcześniejsza formuła nie sumowała odsetek.
    w rejestrze formuły są wprowadzone w zielonych polach. Wyniki pojawią się jak wpiszesz nowe nazwisko.
    Po wpisaniu nowego nazwiska w rejestrze na liście osób w arkuszu wydruk to nazwisko pojawi się automatycznie - pod warunkiem że będziesz tworzył listę bez pustych wierszy.

    Sprawdź czy arkusz wydruk dobrze pobiera dane.
    W arkuszu Wydruk oprócz zmiany nazwiska właściwie nic nie należy zmieniać.
  • #7
    ardan22
    Level 3  
    Jasny gwint, nie wierzę. To działa i chyba mi o to chodziło. Myślałem, że będzie 230 arkuszy WYDRUK, a wystarczy tylko zmienić nazwisko i imię, żeby dane się zmieniły. Wpisywanie to TYLKO i AŻ, bo łatwiej byłoby chyba po numerze, który jest przypisany do każdego człowieka. Jest na razie super i jestem bardzo wdzięczny. Czy będzie można do każdego człowieka dopisać jego adres mailowy i w jakiś cudowny sposób wysłać mu BLANKIET NALICZEŃ jednym kliknięciem z poziomu Excela ( za pomocą Outlooka zapewne) ? Jeśli to również będzie możliwe, to będę zszokowany, bo wymyślam coś, a okazuje się, że to jest możliwe do zrobienia - niesamowite :)
    Dziękuję :)
  • #8
    marek003
    Level 40  
    Jeżeli coś jest logiczne (dla komputera) to jest to możliwe.
    Masz na swoim komputerze skonfigurowanego outlooka do odbioru i wysyłania maili czy szukać innych rozwiązań?
    Czy wiadomość mailowa (informacje o zaległościach/płatnościach) ma być:
    * treścią wiadomości
    * załącznikiem
    A jak załącznikiem to w excelu czy może pdf
    Ale tu będziemy musieli wejść w makra a to już trochę więcej niż zwykłe funkcje excela i mogę mieć z nimi kłopot. Ale może inni użytkownicy pomogą :) .
  • #9
    ardan22
    Level 3  
    O Matko, to brzmi jak koncert życzeń.
    Mam oczywiście skonfigurowanego Outlooka i mogę z niego wysyłać.
    W zasadzie do tej pory wysyłałem jako plik, a czy .xlsx czy .pdf to kwestia łatwości późniejszego odczytu przez odbiorcę.
    Słowo MAKRA zawsze mnie zastanawiało, co to takiego, bo brzmi dość poważnie :)
    Dobrej nocy życzę.
  • Helpful post
    #10
    kindlar
    Level 41  
    Nagraj makro w exelu jak wysyłasz wiadomość outlukiem, krok po kroku. Adres do wysłania bierzesz z komórki exela i wszystko co potrzebujesz.
    Będziesz miał kod. Potem można pozamieniać co trzeba aby działało np. tak że podajesz wiersz z adresem i samo wysyła.

    Tu też masz opis:
    https://support.microsoft.com/pl-pl/office/u%...i-e-mail-0f123521-20ce-4aa8-8b62-ac211dedefa4
  • #11
    ardan22
    Level 3  
    Mam nadzieję, że to nie jest odpowiedź dla mnie. Dla mnie to brzmi jak: "wsiądź do wahadłowca, skocz na księżyc i wróć". Może przyda się ta podpowiedź Markowi, który tutaj mi pomaga, ale dla mnie jest to niewykonalne. Zrobię dokładniejsze dwa pliki z podstawionymi fikcyjnymi danymi i zamieszczę je tutaj. Te pierwsze pliki były niedopracowane, bo nie wierzyłem, że coś się z tym da zrobić. Wrzuciłem, co miałem pod ręką. Teraz, skoro widzę, że da się zrobić prawie wszystko, to niebawem zamieszczę właściwe pliki.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #12
    marek003
    Level 40  
    :D
    ardan22 wrote:
    Mam nadzieję, że to nie jest odpowiedź dla mnie.
    :D
    Przygotowałem przykład z wysyłaniem mailem wraz z załącznikiem (jak ktoś ma skonfigurowanego outlooka).
    Można popatrzeć - tylko najlepiej stworzyć jakiś katalog i tam zapisać wcześniej plik.
    Wtedy też będą się tworzyć w tym katalogu wysyłane załączniki.

    Oczywiście wcześniej trzeba pozwolić na włączenie makr.

    Można wejść w outlooku w wysłane i jest widać jak to poszło (i z jakiego konta).
    Oczywiście za chwile przyjdzie komunikat że nie ma takiego adresu ale przykład jest po to by zobaczyć jak to wygląda.

    Jak ma być inne konto niż pierwsze (domyślne) można zrobić jeszcze dodatkową opcję.
  • #13
    ardan22
    Level 3  
    Witam. Coraz lepiej to wygląda i naprawdę działa. Wszystko pięknie wysyła, aczkolwiek są małe mankamenty. Mam 4 konta w outlooku i wysyłka jest z mojego prywatnego, a powinna być z innego. Ustawiłem to właściwe jako domyślne w outlooku, ale i tak wysyła z pierwszego od góry, czyli prywatnego. Po kliknięciu WYŚLIJ jest zapytanie: czy wysłać wiadomość mailem? Po kliknięciu OK dokument niepotrzebnie się otwiera, bo trzeba go zamykać. Czy to da się zmienić, żeby się nie otwierał? Marku, nie rób oczywiście zmian na tych próbkach, jeśli później będzie trzeba wszystko robić od nowa na właściwym pliku. Nie mam zbytnio czasu, żeby dopracować ten właściwy plik, ale proszę o cierpliwość. Na pewno go wstawię tutaj. Martwi mnie też spis "człowieków", że gdy będzie 240 wierszy, to będzie trzeba przewijać spis do dołu. Jak można rozwiązać tę niedogodność? Wiem, że chciałbym już nic nie robić, ale to z racji nieumiejętności a nie lenistwa. Im prostsza rzecz, tym lepsza. Bardzo dziękuję i pozdrawiam.
  • #14
    ardan22
    Level 3  
    Witajcie ponownie. Zabrało mi to kilka ładnych godzin, bo nie mam pojęcia, jak działają pewne, nawet proste funkcje. Rozjeżdżało mi się wszystko niesamowicie. W końcu pomyślałem, że przekonwertuję pdf do xlsx i coś się udało. Dołączam plik, który jakoś już wygląda i jest podobny do naliczeń rozdawanych Działkowcom. Tak, chodzi o ROD, czego się zapewne domyślaliście. To naliczenie nie jest uporządkowane, nie ma formuł, nie jest estetyczne. W rejestrze brakuje zapewne kolejnych kolumn. Bardzo proszę o pomoc w rozgryzieniu tego tematu, mimo, że już bardzo dużo zrobiliście dla mnie.
    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję.
  • #15
    marek003
    Level 40  
    A potem ludzie się dziwią że informatyk inaczej napisał program niż oni chcieli. :)


    Trochę namieszałeś a nie dodałeś za dużo wyjaśnień. (sam widok to pierdnięcie)
    Czy tylko pozycja 9 jest indywidualna dla działkowca?
    Czy pozycja 10 i 11 wynika z niższej tabelki?
    Pozycja 6 - skąd wynikają te dane (wspólne dla wszystkich działkowiczów)?

    Czy działkowicze nie dają zaliczki na prąd?

    Rozumiem że odsetki i zaległości wyliczasz z innego programu i tylko wstawisz przed wysyłką.

    Data wystawienia ma być wprowadzana z ręki czy nadawana podczas otwarcia pliku? a termin płatności czy ma się obliczać sam czy sam wprowadzasz?

    na marginesie pisałem że wysyłanie z danego konta można będzie uzależnić od opcji wyboru.

    Czy uda się wyłączyć podgląd - nie wiem zostawmy to na potem kolegom z forum - na chwilę obecną ja nie wiem.

    słownie ... w sumie jak są makra to nie ma kłopotu.

    Na serio ma to być nazwane "notą obciążeniową"
    Numer jej ma być zapamiętywany czy sam będziesz wpisywał kolejne z ręki?

    konto wystawcy (góra dokumentu) jest równoważne z kontem wpłaty działkowca (dół dokumentu)?
    Daty zużycia wody - prądu w pierwszej tabeli mają być z ręki czy z dolnej tabeli?
  • #16
    ardan22
    Level 3  
    Witam. Ja może dokładnie po kolei odpowiem na pytania, które mnie zaskakują, bo nie wiedziałem i nie wiem, że można takie rzeczy robić. Teraz już jestem pewny, że biorę udział w "koncercie życzeń" - to niesamowite.
    Nie będę się dziwił, że informatyk napisał program po swojemu, bo jak widzę, to będzie to lepsze, a ja nie miałem nawet odwagi o czymś takim pomyśleć. Jednak co fachowcy, to fachowcy.
    Wiem, że namieszałem, ale tylko tak potrafiłem to zrobić - przepraszam.
    Pomijając, ze każdy zużywa inną ilość wody i prądu, to tak, tylko pozycja 9 jest indywidualna dla każdego Działkowca, a zależy od wielkości ogródka. Dodam, że w rejestrze będą też różnice między niektórymi osobami, bo np. jeden ma media, inny nie ma, ktoś dostanie zwolnienie od opłaty ogrodowej w pierwszym roku użytkowania itp. Zasadniczo, to co wprowadzone w rejestrze powinno się pokazywać na notach. Jak gdzieś będzie zero, to ta pozycja może się pokazać na nocie z wynikiem 0.
    Pozycja 10 i 11 wynika zasadniczo z kolumn N i O rejestru, a do tabelki mogłoby wskakiwać niejako przy okazji. Czyli bazą jest rejestr, a odpowiednie wartości wskakują do obu tabelek. W rejestrze musiałbym jeszcze dodać kolumnę z numerami liczników wody, żeby przenosiło je do drugiej tabelki noty. Liczniki prądu nie mają numerów.
    Pozycja 6 wynika z różnicy zużycia wody na licznikach indywidualnych i zużycia licznika głównego na ROD. Co roku są inne różnice, które pokrywają Działkowcy (tzw. ubytki wody). Kwoty są solidarnie jednakowe dla wszystkich, którzy posiadają licznik wody, a jest około 20 osób, które wody nie mają, więc będą miały wpis 0.
    Słuszna uwaga co do zaliczek na prąd, ale spróbujemy regulować płatności do operatora, bez pobierania zaliczek od Działkowców. To małe kwoty, więc damy radę. To samo w przyszłym roku zrobimy z zaliczkami na wodę, po prostu ich nie będzie. Jeżeli bierzemy zaliczkę +50 a uznajemy zaliczkę wpłaconą w roku ubiegłym -50, to bilans jest na zero, a tylko więcej mieszania. Nie chcemy tego.
    Co do zaległości lub nadpłat, to wyliczam też w Excelu, gdzie wprowadzam na bieżąco wpłaty Działkowców, a formuła wylicza na bieżąco jakie są stany kont. Robi to też u nas Księgowa w swoim programie, ale robi to na potrzeby księgowości. Niestety sprawy naliczeń są zadaniem zarządu i stąd mój problem. Co do odsetek za zwłokę natomiast, to już wiem, że Excel może je też obliczać. I to tyle, co wiem o odsetkach w Excelu, a obecnie ręcznie obliczam na kalkulatorze online. Nie śmiem prosić o liczenie odsetek w rejestrze czy na nocie, ale...
    Data wystawienia nie jest jakimś ważnym elementem, ale tak pomyślałem, że gdyby uzupełniała się sama w momencie kliknięcia "WYSLIJ MAILEM", lub podczas otwierania pliku do wysłania, to miałbym zapisaną indywidualną datę każdej wysyłki. W sumie Outlook też to zapisuje :). Co do terminu płatności, to powinien być on stały, jednakowy dla każdego i określony przeze mnie. W zależności, kiedy zrobię naliczenia, to dodam około 30 dni na zapłatę i wpiszę ręcznie - byleby nie w każdej nocie osobno :)
    "na marginesie pisałem że wysyłanie z danego konta można będzie uzależnić od opcji wyboru." - kurcze, przykro się przyznać, ale dalej nie kumam :) Te noty powinny się zawsze wysyłać z jednego, jedynego, naszego ogrodowego maila, tylko gdzieś trzeba go na stałe wpisać.
    Z podglądem zobaczymy.
    O, to super, bo to słownie wskoczyło z oryginalnej noty, ale jeśli mogłoby być, to miodzio :)
    No właśnie chyba serio musi to być nota obciążeniowa, bo tak jest to nazwane w programie dedykowanym przez PZD. Pewnie mógłbym to nazwać jakkolwiek, ale nie mam pomysłów. Proszę o propozycje przyjaźniejszej, może weselszej, czy nawet dowcipnej nazwy, a może się zdecydujemy na zmianę :)
    No nie, bez przesady, żebym ja z ręki wpisywał kolejne numery dokumentów. Tu się nie takie rzeczy wyrabiają, żeby zostawić ręczne wpisywanie. Ja mam leżeć, patrzeć, a papiery mają się same tworzyć - taki żarcik :)
    Tak, jest to to samo konto na górze jak i na dole dokumentu. Myślę, że to na górze jest zbędne, gdyż numer konta powinien być blisko kwoty do zapłaty. Można to z góry usunąć.
    Wg mnie nic nie powinno być z żadnej tabeli. Założyłem, że wszystko "wychodzi" z rejestru. Daty odczytu są dwie wody i prądu dla każdej pozycji, więc można w rejestrze wpisać obok stawek za wodę i prąd na stałe dwie daty, które będą wskakiwać w odpowiednie pola not.
    I to byłoby na tyle. Wyjaśniłem, jak umiałem najlepiej.
    Ja nie wiem, jak ja się odwdzięczę, ale to naprawdę bardzo miłe i uprzejme z Waszej strony, że mi pomagacie.
    Serdecznie dziękuję i pozdrawiam - Jarek.
  • #17
    marek003
    Level 40  
    W załączeniu propozycja.
    Po pierwsze skopiuj ją do oddzielnego folderu wtedy pliki załączników (not) będą tworzone również w tym folderze.
    Wprowadziłem ochronę arkuszy (bez hasła) byś nie namieszał ale mógł ewentualnie coś zmienić - jak wzrośnie ci świadomość execla :)
    W pierwszym arkuszu właściwie wybierasz tylko działkowca i możesz dopisać uwagi ALE przy wyborze innego działkowca sprawdź te uwagi bo same się nie kasują (chyba że mają - to pisz). [Logo patrz niżej]

    Arkusz Rejestr podobnie jak wyżej. Na biało możesz zmieniać wszystko - Uwaga zmieniając nagłówek kolumny zmieniasz też info tabeli w arkuszu Wydruku.

    W arkuszu "Słownik" wprowadzasz podstawowe dane do wydruku.

    Jeżeli chcesz zmienić logo otwierasz arkusz "Słownik" najeżdżasz myszką na logo naciskasz prawo klik na dotychczasowe logo i wybierasz zmień obraz, później wybierasz inne logo.

    W arkuszu Rejestr przy licznikach są daty. Jeżeli nic tam nie napiszesz data odczytu będzie pobierana z arkusza Słownik. Innymi słowy daty odczytu liczników mogą być wspólne dla wszystkich chyba że w Rejestrze ustawisz inna datę dla danego działkowicza. Dodam że te daty w tekście tabelek na arkuszu wydruku aktualizują się automatycznie (posprawdzaj).

    "Automat" też sprawdza czy dany człowiek ma licznik wody. Jeżeli wpiszesz jego numer to znaczy że ma i będzie obciążony dodatkowym rozliczeniem wody, jeżeli nr licznika będzie pusty wspólne rozliczenie wody dla tego działkowca nie będzie naliczane.

    Nie do końca doszliśmy do konsensusu jeżeli chodzi o odsetki i zaległości. Na chwile obecną plik dodaje obie pozycje i powiększa wartość należności. Jak ma być inaczej pisz.

    Zlikwidowałem pokazywanie załącznika ale zapisuje się on z datą wysyłki w katalogu gdzie jest plik "nota".

    Nie do końca Windows panuje nad numerami kont z których trzeba wysyłać. Trzeba to sprawdzić u Ciebie.
    Wprowadź w arkuszu Słownik na przykład nr 4 dla konta i sprawdź czy dobrze wysyła.

    Jeszcze jedno nr noty to w tym przypadku nr Lp. działkowicza przełamany przez bieżący rok z arkusza słownik. jak ma być inaczej to pisz.

    -----------------------
    opis zmieniałem ok 0,5 godziny od wysłania.
  • #18
    ardan22
    Level 3  
    Witaj Marku.
    Genialne, idealne i przeszło moje oczekiwania. Na początku trochę się gubiłem, zanim poznałem logikę tego.
    Odpowiem po kolei na każde Twoje wyjaśnienie:
    Skopiowałem do oddzielnego folderu i faktycznie noty po wysłaniu wchodzą do tego samego folderu. Faktycznie nie wszystko mogę zmieniać i to mnie wkurza, ale skoro tak będzie bezpieczniej, to OK. Te zielone komórki w rejestrze są zablokowane, a chciałem zmienić tytuł: Wpłacona zaliczka na wodę W ROKU 2020 - lepiej brzmi. Czy możesz chociaż to odblokować? Bywa też sporadycznie, że ktoś założy licznik pod koniec roku, więc wpiszę mu numer licznika, a to spowoduje, że zostanie obciążony kwotą 22,64zł., a w gruncie rzeczy nie zużywał wody w danym roku i trzeba mu to ręcznie usunąć. Niestety te pola są również zielone, nie do ruszenia :)
    Uwagi w pierwszych arkuszach będą wpisywane sporadycznie, więc żeby przypadkiem następna osoba nie dostała cudzej uwagi, to proszę, niech się one kasują. Niech będą jednokrotne dla konkretnego działkowca.
    Arkusz rejestr opisałem wyżej. No właśnie nie każdy nagłówek można zmienić.
    Arkusz słownik jest świetny, bardzo dobry pomysł.
    I tu coś nie działa, bo w arkuszu słownik, zmieniłem logo (ten koń był pierwszym lepszym obrazkiem) , ale zmiana logo nie przechodzi do noty i nadal pozostaje koń.
    Z datami kombinowałem i jest jak piszesz. Można zmieniać dowolnie, dla wszystkich, dla jednego itp. Automatycznie pojawiają się w tytułach wierszy 10 i 11.
    "Automat wodny" działa jak piszesz i jak opisałem wyżej. Masz świetne pomysły :)
    Z odsetkami jest bardzo dobrze, będę liczył w kalkulatorze online i wprowadzał do rejestru. Ważne, że "program" dolicza odsetki i niedopłaty lub odlicza nadpłaty samoczynnie.
    Tak, wysłane noty zapisują się w folderze "NOTA".
    To prawda, konto pocztowe, które mam jako czwarte, Windows odczytuje jako 1 i tak też wprowadziłem. Wysyła bezbłędnie z właściwego konta, z właściwym tytułem i wiadomością. Mam tylko mały kaprys, a już w nic nie wątpię, że to też byłoby możliwe, żeby zostały indywidualne przyciski WYŚLIJ dla każdej noty, ale żeby dołożyć przycisk WYŚLIJ WSZYSTKIE (na raz, jeśli pole adres mailowy jest wypełnione, bo nie wszyscy mają pocztę ). Czy to mądre i możliwe, czy może się nie sprawdzić?
    Numer noty jak najbardziej OK. W poprzednim programie miałem komplet not, ale całkowicie pomieszaną numerację, co utrudniało odszukanie. W folderze NOTA też chyba będą się układać po numerach?
    Ostatniego Twojego zdania nie rozumiem "opis zmieniałem ok 0,5 godziny od wysłania."
    Wpadłem jeszcze na pomysł, żeby w miejscu, gdzie są kropki i ma być podpisana osoba upoważniona do wystawienia noty, był obraz, gdzie wstawię swoją pieczątkę z podpisem na stałe.
    Marku, zasługujesz na wielkie słowa uznania. Nie spodziewałem się aż takiej automatyzacji. Miał być arkusik kalkulacyjny, a wyszedł program działkowy. Pobawię się nim jeszcze i jak coś wyjdzie, to pozwolę sobie poprosić o jakiś drobiazg.
    Bardzo serdecznie Ci dziękuję, ale jak się mogę odwdzięczyć? 3x POMÓGŁ już dałem i więcej nie wolno, punkty oddałbym Ci wszystkie, ale jestem zbyt świeży :)
    Pozdrawiam i dziękuję.
  • #19
    marek003
    Level 40  
    Pisałem w trzecim wierszu.
    Ochrona arkusza jest bez hasła więc w każdej chwili możesz ją zdjąć.
    Zakładka "Recenzje" przycisk "Nie chroń arkusza" i znów możesz robić wszystko.

    Lecz dodam nieśmiało że w arkuszu Wydruk i w zielonych polach rejestru są funkcje.
    Więc jeżeli chcesz coś zmienić stając na daną komórkę spójrz wcześniej na tzw. "pasek formuły" bo on może zawierać jakieś funkcje. No chyba że chcesz się jej pozbyć np w przypadku rozliczenia wspólnego wody - to ok.
    Po zmianie proponuje dla zasady włączyć ochronę - przez przypadek nie zmienisz formuł.

    Druga rzecz: u mnie zmienia logo - może zależy od wersji excela a może od tego że ja to stworzyłem na moim kompie - nie wiem.
    Jeżeli nie działa "wyłącz" ochronę i wprowadź swoje logo.

    Kolejna rzecz "Uwagi" zrobiłem by ich nie zapamiętywało (przy zmianie działkowicza jest kasowane), jednak kłóci się to z "wysyłaniem do wszystkich".
    W takim wypadku na chwilę obecną nie dostaną żadnej uwagi.
    Jeżeli trzeba inaczej to potrzebna jest dodatkowa kolumna w rejestrze z uwagami - wtedy ok.

    Sprawdź przed wysyłką czy wszystko działa i dobrze liczy/pokazuje. Jak wcześniej pisałem dla mnie to zabawa i nie chcę ponosić żadnych odpowiedzialności za jakiś błąd/niedopatrzenie.

    Dodane po czasie

    -----------------------------------------------------
    Zapomniałem dodać że "wyślij wszystkie" masz w arkuszu Rejestr. (pamiętaj o powyższych "uwagach"),
    a.. i jak zdejmiesz ochronę arkusza [patrz wyżej] (nawet na chwilę wklejania) możesz dodać swój podpis... i cokolwiek chcesz:)
  • #20
    ardan22
    Level 3  
    Wiem coraz więcej. Odczytałem, że arkusz jest chroniony i kiedyś będę mógł coś zmieniać. Nie nastąpi to chyba zbyt szybko, skoro nawet nie wiedziałbym, jak zdjąć ochronę. Teraz już wiem jak, bo wyjaśniłeś. Zdejmę na chwilę, będę uważał na funkcje i zmienię tylko to, co nie ma wpływu na całość. Ewentualnie pozwolę sobie spytać, jeśli będę miał wątpliwości. Logo już u mnie działa i pojawia się na wydruku, ale czy ono musi być w ramce, czy można ją jakoś usunąć?
    I jeszcze co do podpisu - myślałem o wklejeniu na stałe takiego drugiego obrazu, który byłby zeskanowanym podpisem z pieczątką. Czy w takim przypadku nie powinno być drugiego obrazu w słowniku? No chyba że gdzieś jest i nie widzę.
    Pozdrawiam.
  • #21
    marek003
    Level 40  
    Niestety z ramką sobie na chwile obecną nie poradziłem.
    Zdejm ochronę arkusza "Wydruk" (zapomnij o słowniku) wykasuj "tamto" logo i wprowadź własne oraz wprowadź podpis. Wróć do zakładki "Recenzje" i wciśnij "chroń arkusz" i nie wprowadzaj hasła.

    A w Słowniku wykasuj całkiem wiersze z Logo.
  • #22
    ardan22
    Level 3  
    Hej Marku.
    Zrobiłem wszystko, jak zaleciłeś i pasuje. Logo się nigdy nie zmienia, więc może być na stałe w arkuszu WYDRUK.
    Najfajniejsze jest to, że pisałeś kiedyś o mojej świadomości Excela. Bez tej świadomości i czystym przypadkiem coś naklikałem i ramka z logo zniknęła - mam nadzieję, że bezpowrotnie :) Pamiętam, że gdzieś kliknąłem - bez konturu - gdziekolwiek to było :)
    Tak wygląda WYDRUK teraz i bardzo mi się podoba: Kopiowanie danych między arkuszami
    Powalczę teraz z wpisami i spróbuję wysyłać. Dam znać, jak mi idzie. Możliwe, że do REJESTRU moglibyśmy dodać kolumny: data wpłaty, kwota wpłaty - to, co mam w innym dokumencie - żeby był jeden rejestr do wszystkiego. Wtedy też odsetki, znając daty i kwoty, mogłyby się obliczać same, prawda?
    Na razie jednak jest super i jeszcze raz Ci bardzo dziękuję - jesteś Mistrzem. Miłego dnia życzę :)
  • #23
    ardan22
    Level 3  
    Witaj Marku. Tego nie przewidziałem, że owszem Działkowców jest mniej, ale chcąc mieć kompatybilne wszystkie dokumenty musiałem dodać wszystkie pozostałe tereny i wyszło mi w sumie 244 wiersze. Skopiowałem wszystko do rejestru i wszystko w nim jest poprawnie. Liczy, dodaje i przenosi tak jak należy. Niestety nie przenosi do wydruku 4 ostatnich wierszy, mimo że formuły w nich są poprawne
    =JEŻELI(B244="";"";E244+F244+G244+H244+I244+J244+K244+L244+M244+N244+O244-P244)
    =JEŻELI(B244="";"";Q244+S244)
    Chciałbym wydłużyć tabelę do 250 pozycji na wszelki wypadek. Czy będzie z tym jakiś problem?
    I jeszcze pytanie: gdybym chciał podsumować każdą kolumnę na dole rejestru, to jak to zrobić? Teraz są nadane funkcje i wychodzi mi błąd ARG.
    Dziękuję i pozdrawiam :)
  • #24
    marek003
    Level 40  
    Arkusz nie ma ograniczenia jeżeli chodzi o ilość działkowców.
    Skopiuj ostatni wiersz do kolejnych wierszy (lub przeciągnij zielone komórki w dół) by były poprawne funkcje i tyle.

    Najprawdopodobniej na liście w arkuszu Wydruk nie widzisz ostatnich wierszy.

    Jest jeden warunek (wspominałem o nim na początku). Lista nazwisk nie może mieś "dziur" czyli pustych komórek.

    Sprawdź czy wszyscy działkowicze mają przynajmniej jakąś nazwę w kolumnie "Nazwisko i imię". Jeżeli to nie jest działkowiec tylko jakiś teren też nadaj mu nazwę np: Teren1.
    Bo jeżeli będą "przerwy" w nazwach to o tyle tych przerw będzie mniej działkowców widocznych na liście do wydruku.


    Podsumowanie: stań na komórce poniżej kolumny którą chcesz sumować. Na zakładce "Narzędzia główne" w sekcji "edytowanie" jest znak sumy (Sigma). Naciśnij go i wciśnij enter a kolumna się podsumuje (wpisze się funkcja sama). Np. =Suma(M5:M245)
    Skopiuj tą kolumnę w bok i już.
  • #25
    ardan22
    Level 3  
    No i znowu masz racje Marku. Sa rzeczywiscie cztery wiersze w rejestrze, gdzie nic nie ma i o tyle wlasnie ucielo mi liste. Nie mysl, ze nie czytam tego, co piszesz. Ja po prostu czytam, ale czasem nie rozumiem, o co chodzi. Teraz, gdy mi to jeszcze raz naswietliles, a ja praktycznie sie z tym zetknalem, rozumiem wszystko. Czasem trzeba tak wiesz, łopatologicznie. Co do tego sumowania, to niby wlasnie tak robilem, no bo az tak tepy nie jestem 😀 niemniej jednak uparlem sie na wynik w obramowanej komorce, w ktorej moze nie mozna gmerac. Sprobuje w pierwszej komorce, zaraz pod kolumna. Niby w calej kolumnie sa tylko liczby, ale moze zakradlo sie cos dziwnego, czego Excel nie potrafi dodac. No nie wiem, bo zadnej kolumny mi nie sumowalo. Posprawdzam pozniej. Milego dzionka i wielkie dzieki.
  • #26
    ardan22
    Level 3  
    Witam serdecznie.
    Mam problem nie byle jaki.
    Otóż wysłałem pewnej grupie osób wiadomość na maile, która miała zawierać plik z danymi.
    Niestety podczas wysyłania Excel wybrał sobie inny plik, którego nie powinienem wysyłać.
    Moje pytanie jest takie, czy to się da teraz jeszcze naprawić?
    Mam taką koncepcję, żeby teraz do wszystkich tych osób wysłać drugą wiadomość, w której będzie COŚ, co odnajdzie niechciany plik i go po prostu usunie lub go zastąpi, po czym ta druga wiadomość również zniknie, choć to nie jest już konieczne.
    Czy ktoś z Was miałby jakiś pomysł?
    Bardzo mi na tym zależy. Nie mam punktów, żeby założyć osobny temat :(
    Pozdrawiam i dziękuję.
  • #27
    marek003
    Level 40  
    Aby mailem usunąć inny mail trzeba mieć umiejętności hakerskie.
    Poza tym poszczególne osoby mogą w różny sposób odbierać pocztę (na stronie, w telefonie w różnych aplikacjach, na komputerze w różnych programach) więc przewidzenie co ma robić i w jaki sposób taki "robak" usuwający jest dość kłopotliwe. Dodatkowo trzeba by się było "ukryć" przed nawet standardowymi zabezpieczeniami wyłączającymi makra w załącznikach maili.
    Myślę że trzeba wysłać list z informacją o awarii systemu / czy wirusie. Przeprosić wszystkich za zaistniałą sytuację. Poprosić by sami usunęli ostatni mail oraz poinformować że robicie wszystko by taka sytuacja się więcej nie powtórzyła.
  • #28
    ardan22
    Level 3  
    Witaj Marku.
    Tak właśnie uczyniłem, że przeprosiłem i poprosiłem o usunięcie pliku. W sumie jak się okazuje, to nic wielkiego się nie stało i ludzie naprawdę bardzo spokojnie to odebrali. Zachodzę jednak w głowę, co się takiego wydarzyło, że w zeszłym roku hulało, a w tym już nie?
    Dziękuję i pozdrawiam :)