Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault CLIO III - Pasek rozrządu

netcomers 19 Jul 2021 20:29 309 5
  • #1
    netcomers
    Level 20  
    Musiałem reklamować nową pompę wody, bo ciekło z łożyska. Zdemontowałem wszystko, sugerowałem się oznaczeniem na dolnym kole zębatym, włożyłem blokadę w koło zamachowe i zdjąłem pasek rozrządu. Teraz patrzę, że znacznik na górnym kole jest na dole zamiast na górze, dolne pokrywają się prawidłowo. Nie zwróciłem uwagi czy oznaczenie na pasku pokrywa się z dolnym znacznikiem. I tu pytanie. Wiem, że pasek założony był prawidłowo. Czy teraz jak go będę zakładał, to oznaczenie na pasku ma pokrywać się z dolnym znacznikiem? Czy po założeniu paska zdjąć blokadę i pokręcić kołem aby górne i dolne znaczniki na kole pokryły się ze znacznikami na obudowie i wtedy sprawdzić czy oznaczenie na pasku pokrywa się z górnymi znacznikami?



    Renault CLIO III - Pasek rozrządu

    Renault CLIO III - Pasek rozrządu

    Renault CLIO III - Pasek rozrządu
  • Helpful post
    #2
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Tak, można zakładać. Ale po założeniu paska i dociągnięciu śrub(!) na kole pasowym polecam delikatnie przekręcić wałem korbowym jeden obrót aby potwierdzić czy się znaczniki pokrywają.
  • #3
    netcomers
    Level 20  
    Dziękuję za odpowiedź. Jutro przychodzi nowa pompa i działam.
  • Helpful post
    #4
    grala1
    VAG group specialist
    Jak zrobi jeden obrót to te punkty się nie zejdą.
    Przyjrzyj się paskowi a zobaczysz że znaczniki na nim nie są naniesione symetrycznie - one są naniesione inaczej licząc zęby w lewo czy w prawo, ta ilość się nie zgadza. Po to na pasku naniesiony jest kierunek pracy bo inaczej znaczniki na pasku nie pasowały by do tych na kołach.
    Zakładając pasek by pasował znacznikami do punktów na kołach i robiąc jeden czy klipa obrotów to raczej już nie trafisz momentu gdzie znaczniki na pasku pokryją się z tymi na kołach.
    W tej chwili to możesz założyć pasek obojętnie jak o ile koła się nie ruszyły i po skręceniu zrobić 2 obroty wału by sprawdzić czy nic się nie blokuję.
    Ja jednak polecam, zdjąć blokade, ruszyć wałem o pół obrotu do tylu, przestawić wałek o jakieś 90 stopni w prawo i wtedy kręcąc kołami w prawo ustawić by pasowała blokada na kole o znacznik wałka - czyli ustawić tak jak to powinno być.
    Wtedy zrobić 2 obroty jak już dokręcisz napinacz i zobaczyć czy zgraja się znaczniki na pasku z kołami ale śmiem w to wątpić bo nie zgada się ilość zebaw licząc w lewo z tą gdy liczy się w prawo na pasku.
    Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie.
  • Helpful post
    #5
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić.
    Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła.

    Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi.
    Użycie rozrusznika może już "załatwić" głowicę.
  • #6
    netcomers
    Level 20  
    Czyli rozumiem, że po zamontowaniu pompy, napinacza i paska, założyć dolne koło pasowe, wyjąć blokadę i ustawić górne górne koło zębate tak, aby znacznik na górnym kole i obudowie pokryły się ze sobą. Wówczas skontrolować czy oznaczenie na pasku pokrywa się z górnymi znacznikami. Jeśli nie, to wyjmę pasek i założę go tak, aby się znaczniki pokryły.