Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006 - ile sond lambda

kemil 20 Jul 2021 11:44 2046 16
Testo
  • #1
    kemil
    Level 9  
    Witam
    Czy Audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006 - ma tylko dwie sondy lambda: pierwsza przed katalizatorem ( Bank1 sensor1) oraz druga diagnostyczna za katalizatorem (Bank 1 sensor2 ) ?
    Czy w tym aucie jest przepływomierz powietrza - gdzie go szukać, koło filtra powietrza ( nie potrafię zlokalizować) ?
    pozdr
  • Testo
  • #2
    sigwa18
    Level 40  
    Kod silnika?? Ale raczej nie ma przepływomierza jest tylko czujnik ciśnienia (bezwzględnego) w kolektorze i czujnik temperatury zasysanego powietrza.
  • #3
    kemil
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Kod silnika?? Ale raczej nie ma przepływomierza jest tylko czujnik ciśnienia (bezwzględnego) w kolektorze i czujnik temperatury zasysanego powietrza.

    nr vin pomoże: WAUZZZ8P56A150267
  • Testo
  • #4
    sigwa18
    Level 40  
    Na obudowie rozrządu jest kod silnika pewnie będzie to BGU albo BSE ,BSF.
    W bagażniku pod dywanem też powinna być naklejka z lewej strony.
    Ale jak któryś z tych kodów to przepływomierza brak.
  • #5
    kemil
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Na obudowie rozrządu jest kod silnika pewnie będzie to BGU albo BSE ,BSF.
    W bagażniku pod dywanem też powinna być naklejka z lewej strony.
    Ale jak któryś z tych kodów to przepływomierza brak.


    Silnik BGU - dzięki za podpowiedź
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Ten silnik ma tylko map sensor, nie ma przepływomierza.
  • #7
    kemil
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Kod silnika?? Ale raczej nie ma przepływomierza jest tylko czujnik ciśnienia (bezwzględnego) w kolektorze i czujnik temperatury zasysanego powietrza.


    Gdzie szukać lokalizacji czujnika temperatury ?
    Da się go jakoś programem vcds sprawdzić ?

    Mam błąd bogatej mieszanki - chciałbym się upewnić czy to nie problem czujnika w takim razie
    Kable, świece, przepustnicę już sprawdziłem.
    Sonda przed katalizatorem podobno też dobra ( szybko reaguje i w dobrych zakresach)
  • #8
    sigwa18
    Level 40  
    Tak ale bogata mieszanka to raczej do sprawdzenia :
    1. Przepustnica filtr powietrza czy nie ma syfu.
    2. Filtr paliwa ma wbudowany regulator i zamiast 4 bar daje 5 bar lub więcej.

    Na której sondzie jest błąd ewentualnie kod błędu? Jak masz VCDS to sprawdź jaką temperaturę cieczy chłodzącej widzi w (blokach pomiarowych) sterownik
    silnika.

    LPG brak na pokładzie??
  • #9
    kemil
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Tak ale bogata mieszanka to raczej do sprawdzenia :
    1. Przepustnica filtr powietrza czy nie ma syfu.
    2. Filtr paliwa ma wbudowany regulator i zamiast 4 bar daje 5 bar lub więcej.

    Na której sondzie jest błąd ewentualnie kod błędu? Jak masz VCDS to sprawdź jaką temperaturę cieczy chłodzącej widzi w (blokach pomiarowych) sterownik
    silnika.

    LPG brak na pokładzie??

    Pkt 1 - sprawdziłem od tego zaczałem
    Po podpięciu wyrzuca
    błąd p0136 i p0172
    pkt 2 - raczej wykluczam bo na LPG też się ten błąd pojawia ( LPG - wyregulowana, przy okazji sprawdzona sonda 1 lambda )

    Błąd wyrzuca dla Bank 1 na sensor 2. Ale ponieważ 2 sonda to diagnostyczna - przyczyna niekoniecznie jest w tej sondzie ( choć tu jest założony emulator - wiec on też przekłamuje pomiar)

    Dodano po 3 [godziny] 3 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Tak ale bogata mieszanka to raczej do sprawdzenia :
    1. Przepustnica filtr powietrza czy nie ma syfu.
    2. Filtr paliwa ma wbudowany regulator i zamiast 4 bar daje 5 bar lub więcej.

    Na której sondzie jest błąd ewentualnie kod błędu? Jak masz VCDS to sprawdź jaką temperaturę cieczy chłodzącej widzi w (blokach pomiarowych) sterownik
    silnika.

    LPG brak na pokładzie??

    Pkt 1 - sprawdziłem od tego zaczałem
    Po podpięciu wyrzuca
    błąd p0136 i p0172
    pkt 2 - raczej wykluczam bo na LPG też się ten błąd pojawia ( LPG - wyregulowana, przy okazji sprawdzona sonda 1 lambda )

    Błąd wyrzuca dla Bank 1 na sensor 2. Ale ponieważ 2 sonda to diagnostyczna - przyczyna niekoniecznie jest w tej sondzie ( choć tu jest założony emulator - wiec on też przekłamuje pomiar)


    Zastanawiają mnie uzyskane pomiary / może znalazłby ktoś chwilkę by wyraził swoją opinię/
    Test zrobiłem na rozgrzanym silniku przy w miarę stabilnej jeździe prze ok 20 minut na autostradzie
    Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 14,5 psi
    CO2 w g/kg (średnie): 278 g/km
    długotrwała korekta czasu wtrysku paliwa -bank1: -7,03%
    temperatura powietrza na wlocie: 37*C
    temperatura płynu chłodzącego 94*C
    stosunek powietrze/paliwo (zmierzony) 14,89:1
    wskaźnik równoważności tlen/paliwo- sonda lambda nr1 (alternatywny): 1,01
    napięcie sondy lambda nr 2 : 0,19V

    Zastanawia mnie ujemna długoterminowa korekta czasu wtrysku - ( w aspekcie zbyt bogatej mieszanki - czy ta długotrwała korekta na poziomie -7 wskazuje zabrudzenie i lanie wtrysków ?)
    Druga kwestia to wartość napięcia sondy lambda - praktycznie na sałym poziomie ok ~0,2V / Czy na wyjściu z katalizatora nie powinna osiągać poziomu zbliżonego do 0,4V ?
    Trzecia kwestia to temperatura powietrza na wlocie przy rozgrzanym silniku ( 39*C - to wartość w normie?)

    Prośba o wasze uwagi.
  • #10
    sigwa18
    Level 40  
    Raczej albo obwód sondy do sprawdzenia albo sama sonda wyzionęła ducha. Może jeszcze być nieszczelność przed tą sondą.
  • #11
    kemil
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Raczej albo obwód sondy do sprawdzenia albo sama sonda wyzionęła ducha. Może jeszcze być nieszczelność przed tą sondą.
    . Dokładnie tak. Sonda niby działała ale jej sprawność praktycznie zerowa. Na próbę włożyłem pożyczoną używkę. Auto dostało takiego kopa że aż miło. Wczoraj zamówiłem nową (koszt spory ale nie ma co oszczędzać na nieznanych zamiennikach) Co do samej wymiany sondy jej wykręcenia to sugestia nie próbujcie odkręcać jej od góry że strony silnika - szkoda czasu. Lepiej od dołu auta. Dużo szybciej. Zamykam temat. Dzięki za pomoc
  • #12
    kemil
    Level 9  
    Jednak problem z mocą auta nadal występuje.
    Ponieważ autlo tak samo źle zachowuje się na benzynie jak i LPG próbuje wyeliminować te elementy które za względu na zdublowanie w układach nie generują usterki. Na ta chwile wykluczyłem: pompe paliwową i filtr paliwa, map sensor, wtryski. Wszystkie te elementy są i na benzynie i na LPG niezależne. Wymieniłem sondę lambde., sprawdziłem czujnik temp. Dziś włożyłem na próbe inna dobra cewkę - może ona jak się nagrzeje to szwankuje. Kable WN i świece raczej dobre bo ok 20tys temu wymieniane ( świece iryd owe]. Ktoś ma jakieś pomysły?
  • #13
    sigwa18
    Level 40  
    Błędy jakieś są generowane? Ten silnik ma problem z uszczelkami kolektora (lewe powietrze ale to raczej objawia się falowaniem na wolnych). Drugi typowy problem to wtyczka przepustnicy (lubi nie kontaktować i przez to odcina moc aż do zgaszenia i ponownego odpalenia samochodu). LPG plus spalanie oleju też potrafi zabić katalizator tak. Generalnie jak masz BSE (Euro 5 ) to też jest wrażliwe na zamienniki sond Lambda.
  • #14
    kemil
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Błędy jakieś są generowane? Ten silnik ma problem z uszczelkami kolektora (lewe powietrze ale to raczej objawia się falowaniem na wolnych). Drugi typowy problem to wtyczka przepustnicy (lubi nie kontaktować i przez to odcina moc aż do zgaszenia i ponownego odpalenia samochodu). LPG plus spalanie oleju też potrafi zabić katalizator tak. Generalnie jak masz BSE (Euro 5 ) to też jest wrażliwe na zamienniki sond Lambda.


    Błąd ten sam za bogata mieszanka paliwowa
    Wtyczkę przepustnicy sprawdzę bo nią mocno manipulowałem przy czyszczeniu przepustnicy.
    Lambda kupiłem raczej z górnej półki ( chyba NGK )
    Masz racje te auto lubi brać olej i jest faktycznie problem z pierścieniami w tym modelu.
    Co ciekawe po wymianie cewki przez 20 minut było wszystko ok - auto dostało nowego życia. Potem nagle znowu zaczęło się dławić - ale już inaczej tzn przez ułamki sekund tak jakby odzyskiwało moc. Mam takie wrażenie, że ta utrata mocy następuje po osiągnięciu prędkości pow 120 km/h - ale to chyba niemożliwe.
    Co do świec sprawdziłem na samym wstępie 2 pierwsze ( te dalsze od cewki) - były ok - szarobiały nalot jak na LPG to raczej OK.
    Dziś dla pewności odkręcę wszystkie i wymienię na nowe. Zobaczę też wizualnie kable czy nie ma gdzieś widocznych uszkodzeń.

    Macie jakiś patent na ściąganie tych kabli WN? Te metalowe końcówki kabli NGK trudno schodzą. Mogę je potraktować kombinerkami tzn ścisnąć lekko i pociągnąć za tą metalową część ?
  • Helpful post
    #15
    sigwa18
    Level 40  
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).
  • #16
    kemil
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Dodano po 10 [godziny] 29 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Wszystkie swiece wymienione.
    Jeden z kabli WN tak jakby nie był do końca wciśnięty w swiece. Co do swiec spodziewałem sie tłustych zakopconych a tu sytuacja zupełnie inna jedna świeca nadtopiona
    Audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006 - ile sond lambda


    Dodano po 11 [godziny] 32 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Dodano po 10 [godziny] 29 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Wszystkie swiece wymienione.
    Jeden z kabli WN tak jakby nie był do końca wciśnięty w swiece. Co do swiec spodziewałem sie tłustych zakopconych a tu sytuacja zupełnie inna jedna świeca nadtopiona
    Audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006 - ile sond lambda


    Podsumowując
    1.Wyczyszczona przepustnica
    2. Wymieniona uszkodzona sonda lambda 1 ( przed katalizatorem)
    3 Sprawdzona cewka zapłonowa ( podmieniona na z bliźniaczego samochodu)
    4. Wymienione świece
    5 Sprawdzone kable WN ( jeden z kabli poluzowany przy świecy)
    Skutki:
    Poprawiona znacznie moc auta - nie dławi się przy przyspieszaniu
    Objaw
    Wyskakujący w programie błąd p0136 (P0136 – AWARIA OBWODU CZUJNIKA O2 (BANK 1 CZUJNIK 2) ) - tu do sprawdzenia sama sonda i obwód grzałki
    Wyskakujący błąd p0172 ( O2 (Bank 1) – mieszanka zbyt bogata ) - tu brak pomysłu

    Czy błędy p0136 i p0172 można ze sobą łączyć. Tzn ponieważ jest błąd p0136 to pojawia się błąd p0172 ?
    Dziękuje za ewentualne odpowiedzi.
  • #17
    kemil
    Level 9  
    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Dodano po 10 [godziny] 29 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Wszystkie swiece wymienione.
    Jeden z kabli WN tak jakby nie był do końca wciśnięty w swiece. Co do swiec spodziewałem sie tłustych zakopconych a tu sytuacja zupełnie inna jedna świeca nadtopiona
    Audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006 - ile sond lambda


    Dodano po 11 [godziny] 32 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Dodano po 10 [godziny] 29 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    Dodano po 4 [minuty]:

    kemil wrote:
    sigwa18 wrote:
    Wypadało sprawdzić też pierwszą sondę bo ona umiera właśnie że pomalutku podaje za niski sygnał i ECU koryguje do niej wzbogacając. Trzy wpadało by zakręcić LPG na butli o pojeździć ze 3 dni tak by wyeliminować nieszczelny wtrysk czy reduktor (dodatkowe LPG mimo pracy na benzynie).


    Pierwsza sonda wymieniona na nową

    O tym nie pomyślałem, że może puszczać wtrysk LPG czy reduktor ( instalacja w sumie nowa choć ma już 2 lata ale ok 50 tys przejechane)
    W środę dam znać.
    Celowo jeżdżę tylko na benzynie żeby mieć jakiś punkt odniesienia ( Jak będzie działać na benzynie to potem pojadę do gazownika by na nowo ustawił mapy LPG na "nowych" mapach benzyny)

    w uzupełnieniu:
    Co do 2 sondy za katalizatorem- nie wymieniałem jest tam włożony emulator - podobno nie ma sensu jej wymieniać bo ma charakter tylko diagnostyczny- określa sprawność katalizatora ( przyjąłem to za pewnik - choć może się mylnie)

    Wszystkie swiece wymienione.
    Jeden z kabli WN tak jakby nie był do końca wciśnięty w swiece. Co do swiec spodziewałem sie tłustych zakopconych a tu sytuacja zupełnie inna jedna świeca nadtopiona
    Audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006 - ile sond lambda


    Podsumowując
    1.Wyczyszczona przepustnica
    2. Wymieniona uszkodzona sonda lambda 1 ( przed katalizatorem)
    3 Sprawdzona cewka zapłonowa ( podmieniona na z bliźniaczego samochodu)
    4. Wymienione świece
    5 Sprawdzone kable WN ( jeden z kabli poluzowany przy świecy)
    Skutki:
    Poprawiona znacznie moc auta - nie dławi się przy przyspieszaniu
    Objaw
    Wyskakujący w programie błąd p0136 (P0136 – AWARIA OBWODU CZUJNIKA O2 (BANK 1 CZUJNIK 2) ) - tu do sprawdzenia sama sonda i obwód grzałki
    Wyskakujący błąd p0172 ( O2 (Bank 1) – mieszanka zbyt bogata ) - tu brak pomysłu

    Czy błędy p0136 i p0172 można ze sobą łączyć. Tzn ponieważ jest błąd p0136 to pojawia się błąd p0172 ?
    Dziękuje za ewentualne odpowiedzi.[/quota]

    Problem zdiagnozowany - awaria wielozawóru LPG.


    Dodano po 1 [minuty]:

    Do wymiany wielozawór.