Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wzrost poboru energii mimo braku jego zużycia

rstlen29 21 Jul 2021 09:36 1713 12
  • #1
    rstlen29

    Level 22  
    Witam

    Jestem klientem Energa i od czasu zmiany licznika elektronicznego 16EC3R/1 na licznik NP73E ze zdalnym odczytem zaobserwowałem niepokojące zjawisko:
    stan licznika na wyświetlaczu 1.8.0 się nie zmienia 1.6.0 tez bez zmian
    stan w aplikacji Mój licznik estymacja zużycia prądu
    różnica już tylko po 7 dniach to już 10 kWh między licznikiem a aplikacją Mój licznik.

    Rozliczenie na fakturze ze zużycia prądu, którego licznik nie rejestruje.
    Stad pytanie jakie wyjście z tej patowej sytuacji? Zgłoszenie tego stanu u Operatora dostawcy i Obrotu sprzedawcy energii nieskuteczne.

    Dla wyjaśnienia, instalacja jest nowa. Dodatkowo rozłączone odwody instalacji za licznikiem.
  • #2
    vodiczka
    Level 43  
    rstlen29 wrote:
    Rozliczenie na fakturze z zużycia prądu którego licznik nie rejestruje
    Stad pytanie jakie wyjście z tej patowej sytuacji. Zgłoszenie tego stanu u Operatora dostawcy i Obrotu sprzedawcy energii nie skuteczne.
    Poważnie? Nawet nie raczyli odpowiedzieć czy odpowiedzieli ogólnikami?
    Zgłoszenie na piśmie (dokładny opis problemu), muszą odpowiedzieć na piśmie.
    Może do twoich danych przypisali omyłkowo inny licznik i ci naliczają faktyczne zużycie ale nie twoje.
  • #3
    rstlen29

    Level 22  
    Za sprzedaż i umowę odpowiada Obrót sprzedawca
    Za dostarczenie i licznik odpowiada Operator dostawca
    w obu przypadkach przekazana informacja pisemnie w trybie reklamacji zawiadomienia
    Jest wszystko w porządku w uzyskanej odpowiedzi tylko rachunek będzie do zapłacenia. Stąd dzisiejszy post mimo ze mam praktyczna wiedzę to jako klient nie mogę z niej skorzystać.
  • #4
    zielon_1215
    Level 18  
    rstlen29 wrote:
    estymacja zużycia prądu


    Estymacja jest to prognozowania zużycia energii na podstawie analogicznych okresów rozliczeniowych z poprzednich lat, np. inkasent odczytywał stan licznika a dostawałeś 1 rachunek rozliczeniowy i 2 rachunki szacunkowe (prognozowane), po pół roku znów odczyt i rachunek rozliczeniowy z dopłatą lub nadpłatą i 2 rachunki szacunkowe (prognozowane). I tak przez kilka lat.

    Aplikacja Mój Prąd próbuje przewidzieć, ile energii teoretycznie powinno być zużyte w danym okresie czasu od odczytu stanu licznika, na postawie historii zużycia z poprzednich lat.

    Energa nie odczytuje liczników zdalnych na przykład: 3 razy dziennie, tylko zgodnie okresem rozliczeniowym (np. miesięcznym. dwumiesięcznym czy półrocznym) podpisanym przez ciebie w umowie o dostawę energii.
  • #5
    rstlen29

    Level 22  
    Od dnia wymiany licznika nie pojawił się żaden słupek zielony (odczyt rzeczywisty), wszystkie są niebieskie (odczyt estymowany). Minęło już cztery miesiące i prognoza wyprzedza stan licznika jeśli chodzi o zużycie prądu. Oczekuję na rozliczenie za kolejny dwumiesięczny okres.
    Odczyt zdalny po czterech miesiącach zgaduje ile prądu zużywam, ale już faktura jest jak najbardziej właściwa, bo opiera się na danych, które przekazuje Operator dla Obrotu i te dane nie są wróżbą. Jeśli układ zdalnego odczytu uczy się tak długo to nadpłata za energię będzie spora, niemożliwa do wykorzystania przez następny okres.
  • #6
    strucel
    Level 33  
    A jak wygląda z poziomu www tzn https://mojlicznik.energa-operator.pl bo może to jest problem apki? Nie korzystam z aplikacji , lubię mieć wszystko na dużym ekranie a tam w ogóle nie ma opcji zużycia estymowanego - dane dotyczące produkcji i zużycia uaktualniane są raz dziennie w okolicach godziny 13 ale czasem, raz na kilka tygodni zdarzy się że 2 czy 3 dni nie są uaktualniane, pewnie modem nie może się połączyć.
    Np z dziś dane kończą się koło 14
    Wzrost poboru energii mimo braku jego zużycia
  • #7
    =Grzegorz=
    Level 23  
    rstlen29 wrote:
    Od dnia wymiany licznika nie pojawil sie zaden slupek zielony (odczyt rzeczywisty) wszystkie sa niebieskie (odczyt estymowany) Minelo juz cztery miesiace i prognoza


    To reklamuj, pewnie wymiana utknęła gdzieś między systemami, u nas też tak jest. Czasami wiszą liczniki zdalne a w systemach nadal jako lokalne i inkasent idzie czytać :D


    Zgłoś reklamację - obojętnie gdzie - "brak rzeczywistego odczytu w aplikacji MOJ-LICZNIK"

    Przecież muszą jakoś odpowiedzieć.
  • #8
    rstlen29

    Level 22  
    W odpowiedzi:

    strucel wrote:
    A jak wygląda z poziomu www tzn https://mojlicznik.energa-operator.pl bo może to jest problem apki? Nie korzystam z aplikacji , lubię mieć wszystko na dużym ekranie a tam w ogóle nie ma opcji zużycia estymowanego - dane dotyczące produkcji i zużycia uaktualniane są raz dziennie w okolicach godziny 13 ale czasem, raz na kilka tygodni zdarzy się że 2 czy 3 dni nie są uaktualniane, pewnie modem nie może się połączyć.
    Np z dziś dane kończą się koło 14
    Wzrost poboru energii mimo braku jego zużycia


    Ostatni odczyt jest 16.07 na koniec dnia a dziś 21.07 czyli piec dni z opóźnieniem Dane na stronie w przeglądarce i aplikacji są identyczne.
    Wychodzi na to ze zlicza energie jakby nie tego licznik co trzeba mimo że jego numer się zgadza Licznik nie rejestruje poboru układy zdalnego odczytu już tak każdego dnia tyle samo.

    Dodano po 4 [minuty]:

    =Grzegorz= wrote:
    rstlen29 wrote:
    Od dnia wymiany licznika nie pojawił się żaden słupek zielony (odczyt rzeczywisty) wszystkie są niebieskie (odczyt estymowany) Minęło już cztery miesiące i prognoza


    To reklamuj, pewnie wymiana utknęła gdzieś między systemami, u nas też tak jest. Czasami wiszą liczniki zdalne a w systemach nadal jako lokalne i inkasent idzie czytać :D


    Zgłoś reklamację - obojętnie gdzie - "brak rzeczywistego odczytu w aplikacji MOJ-LICZNIK"

    Przecież muszą jakoś odpowiedzieć.


    Stąd powstał ten post bo wyczerpałem tą ścieżkę informacyjną a uzyskane odpowiedzi standardowe, które mogłem sam sobie napisać
  • Helpful post
    #9
    Miniax
    Electrician specialist
    rstlen29 wrote:
    Witam

    stan licznika na wyświetlaczu 1.8.0 się nie zmienia 1.6.0 tez bez zmian



    Gwoli uściślenia: rozumiem, że nie zmienia się, bo fizycznie nie jest zużywana energia?


    Co do tematu, spróbowałbym się w tej sytuacji skonsultować z UOKiK, ewentualnie jeszcze raz wysłać pismo z udokumentowanymi odczytami dokładnym opisem problemu i dodać w adresatach również UOKiK:
    https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
  • #10
    rstlen29

    Level 22  
    Licznik na wyświetlaczu zatrzymał rejestrowanie poboru energii która rejestruje zdalny odczyt
    Lada dzień otrzymam rachunek z rozliczeniem to będę wiedział co i jak w dokumentach firmowych nie ma błędu o tym się już wcześniej dowiedziałem.
  • #11
    rstlen29

    Level 22  
    Witam po przerwie otrzymałem rachunek za kWh mimo że licznik nie zmienił stanu na wyświetlaczu cały czas słupki w aplikacji estymują zużycie energii będące podstawa do rozliczenia okresu.
  • Helpful post
    #12
    xray81
    Level 22  
    1.6.0 jest dla ciebie mało istotne. 1.8.0 powinno cię interesować ale jak piszesz instalacja odłączona czyli nie ma poboru i licznik również wskazuje 0. Tak jak kolega Vodiczka pisał może być że osoba wprowadzająca twój licznik w system popełniła błąd i jest ci przypisany inny licznik. Estymacja zużycia prądu przy zdalnym odczycie? To jakaś kpina, to poco jest zdalny odczyt jak i tak estymują zużycie, chyba tylko po to abyś ekstra płacił za to. Naciskaj na nich, rób zdjęcia stanu licznika i dołączaj do pism. Jak oni mogą naliczać zużycie jak instalacja nie podłączona i stan licznika jest ciągle 0, dodatkowo licznik ze zdalnym odczytem. Niech sobie porządek zrobią w systemie a nie ludzi naciągają.
  • #13
    rstlen29

    Level 22  
    Układ bilansujący zdalnego odczytu decyduje o tym ile prądu pobrałem i ile zużyłem licznik może być zdjęty a za prąd i tak zapłacę najwyżej wyrównają mi po 6 miesiącach jak się coś nazbiera za dużo. Za dwa mi miesiące zapytam się wróżki jaki mam rachunek i na pewno zgadnie prawidłowe wskazanie na liczniku i kolejna zrzutka.

    Licznik całkowicie wykluczony sprawny jest poprawne jego działanie A rejestr powinien być 1.8.1 przy 1.6.0 potrafią trzymać profil obciążenia do czasu jego następnej zmiany a nie tylko w czasie rzeczywistym jak jest pobór mocy

    Dodano po 7 [minuty]:

    vodiczka wrote:
    rstlen29 wrote:
    Rozliczenie na fakturze z zużycia prądu którego licznik nie rejestruje
    Stad pytanie jakie wyjście z tej patowej sytuacji. Zgłoszenie tego stanu u Operatora dostawcy i Obrotu sprzedawcy energii nie skuteczne.
    Poważnie? Nawet nie raczyli odpowiedzieć czy odpowiedzieli ogólnikami?
    Zgłoszenie na piśmie (dokładny opis problemu), muszą odpowiedzieć na piśmie.
    Może do twoich danych przypisali omyłkowo inny licznik i ci naliczają faktyczne zużycie ale nie twoje.


    Tak ma być wszystko jest dobrze i pod kontrola korekta wszystko wyrowna

    Dodano po 2 [minuty]:

    =Grzegorz= wrote:
    rstlen29 wrote:
    Od dnia wymiany licznika nie pojawił się żaden słupek zielony (odczyt rzeczywisty) wszystkie są niebieskie (odczyt estymowany) Minęło już cztery miesiące i prognoza


    To reklamuj, pewnie wymiana utknęła gdzieś między systemami, u nas też tak jest. Czasami wiszą liczniki zdalne a w systemach nadal jako lokalne i inkasent idzie czytać :D


    Zgłoś reklamację - obojętnie gdzie - "brak rzeczywistego odczytu w aplikacji MOJ-LICZNIK"

    Przecież muszą jakoś odpowiedzieć.


    Aplikacja Operatora Faktura sprzedawcy Obrotu strony umowy (...)

    Dodano po 11 [minuty]:

    strucel wrote:
    A jak wygląda z poziomu www tzn https://mojlicznik.energa-operator.pl bo może to jest problem apki? Nie korzystam z aplikacji , lubię mieć wszystko na dużym ekranie a tam w ogóle nie ma opcji zużycia estymowanego - dane dotyczące produkcji i zużycia uaktualniane są raz dziennie w okolicach godziny 13 ale czasem, raz na kilka tygodni zdarzy się że 2 czy 3 dni nie są uaktualniane, pewnie modem nie może się połączyć.
    Np z dziś dane kończą się koło 14
    Wzrost poboru energii mimo braku jego zużycia


    Apka czy logowanie przez stronę tak samo działa Oczywiście super zobaczyć to na dużym ekranie wtedy lepiej widać nawet dane dobowe