Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wzrost poboru energii mimo braku jego zużycia

21 Jul 2021 09:36 591 9

  • Level 16  
    Witam

    Jestem klientem Energa i od czasu zmiany licznika elektronicznego 16EC3R/1 na licznik NP73E ze zdalnym odczytem zaobserwowałem niepokojące zjawisko:
    stan licznika na wyświetlaczu 1.8.0 się nie zmienia 1.6.0 tez bez zmian
    stan w aplikacji Mój licznik estymacja zużycia prądu
    różnica już tylko po 7 dniach to już 10 kWh między licznikiem a aplikacją Mój licznik.

    Rozliczenie na fakturze ze zużycia prądu, którego licznik nie rejestruje.
    Stad pytanie jakie wyjście z tej patowej sytuacji? Zgłoszenie tego stanu u Operatora dostawcy i Obrotu sprzedawcy energii nieskuteczne.

    Dla wyjaśnienia, instalacja jest nowa. Dodatkowo rozłączone odwody instalacji za licznikiem.
  • Level 43  
    rstlen29 wrote:
    Rozliczenie na fakturze z zużycia pradu ktorego licznik nie rejstruje
    Stad pytanie jakie wyjscie z tej patowej sytuacji. Zgloszenie tego stanu u Operatora dostawcy i Obrotu sprzedawcy energi nie skuteczne.
    Poważnie? Nawet nie raczyli odpowiedzieć czy odpowiedzieli ogólnikami?
    Zgłoszenie na piśmie (dokładny opis problemu), muszą odpowiedzieć na piśmie.
    Może do twoich danych przypisali omyłkowo inny licznik i ci naliczają faktyczne zużycie ale nie twoje.

  • Level 16  
    Za sprzedaz i umowe odpowiada Obrot sprzedawca
    Za dostarczenie i licznik odpowiada Operator dostawca
    w obu przypadkach przekazana informacja pisemnie w trybie reklamacji zawiadomienia
    Jest wszystko w porzadku w uzyskanej odpowiedzi tylko rachunek bedzie do zaplacenia Stad dzisiejszy post mimo ze mam praktyczna wiedze to jako klient nie moge z niej skorzystac
  • Level 16  
    rstlen29 wrote:
    estymacja zużycia prądu


    Estymacja jest to prognozowania zużycia energii na podstawie analogicznych okresów rozliczeniowych z poprzednich lat, np. inkasent odczytywał stan licznika a dostawałeś 1 rachunek rozliczeniowy i 2 rachunki szacunkowe (prognozowane), po pół roku znów odczyt i rachunek rozliczeniowy z dopłatą lub nadpłatą i 2 rachunki szacunkowe (prognozowane). I tak przez kilka lat.

    Aplikacja Mój Prąd próbuje przewidzieć, ile energii teoretycznie powinno być zużyte w danym okresie czasu od odczytu stanu licznika, na postawie historii zużycia z poprzednich lat.

    Energa nie odczytuje liczników zdalnych na przykład: 3 razy dziennie, tylko zgodnie okresem rozliczeniowym (np. miesięcznym. dwumiesięcznym czy półrocznym) podpisanym przez ciebie w umowie o dostawę energii.

  • Level 16  
    Od dnia wymiany licznika nie pojawil sie żaden slupek zielony (odczyt rzeczywisty), wszystkie sa niebieskie (odczyt estymowany). Minęło już cztery miesiące i prognoza wyprzedza stan licznika jeśli chodzi o zuzycie prądu. Oczekuję na rozliczenie za kolejny dwumiesięczny okres.
    Odczyt zdalny po czterech miesiącach zgaduje ile pradu zużywam, ale już faktura jest jak najbardziej właściwa, bo opiera sie na danych ktore przekazuje Operator dla Obrotu i te dane nie są wróżbą. Jeśli uklad zdalnego odczytu uczy się tak długo to nadplata za energię będzie spora, niemożliwa do wykorzystania przez następny okres.
  • Level 32  
    A jak wygląda z poziomu www tzn https://mojlicznik.energa-operator.pl bo może to jest problem apki? Nie korzystam z aplikacji , lubię mieć wszystko na dużym ekranie a tam w ogóle nie ma opcji zużycia estymowanego - dane dotyczące produkcji i zużycia uaktualniane są raz dziennie w okolicach godziny 13 ale czasem, raz na kilka tygodni zdarzy się że 2 czy 3 dni nie są uaktualniane, pewnie modem nie może się połączyć.
    Np z dziś dane kończą się koło 14
    Wzrost poboru energii mimo braku jego zużycia
  • Level 22  
    rstlen29 wrote:
    Od dnia wymiany licznika nie pojawil sie zaden slupek zielony (odczyt rzeczywisty) wszystkie sa niebieskie (odczyt estymowany) Minelo juz cztery miesiace i prognoza


    To reklamuj, pewnie wymiana utknęła gdzieś między systemami, u nas też tak jest. Czasami wiszą liczniki zdalne a w systemach nadal jako lokalne i inkasent idzie czytać :D


    Zgłoś reklamację - obojętnie gdzie - "brak rzeczywistego odczytu w aplikacji MOJ-LICZNIK"

    Przecież muszą jakoś odpowiedzieć.

  • Level 16  
    W odpowiedzi:

    strucel wrote:
    A jak wygląda z poziomu www tzn https://mojlicznik.energa-operator.pl bo może to jest problem apki? Nie korzystam z aplikacji , lubię mieć wszystko na dużym ekranie a tam w ogóle nie ma opcji zużycia estymowanego - dane dotyczące produkcji i zużycia uaktualniane są raz dziennie w okolicach godziny 13 ale czasem, raz na kilka tygodni zdarzy się że 2 czy 3 dni nie są uaktualniane, pewnie modem nie może się połączyć.
    Np z dziś dane kończą się koło 14
    Wzrost poboru energii mimo braku jego zużycia


    Ostatni odczyt jest 16.07 na koniec dnia a dzis 21.07 czyli piec dni z opoznieniem Dane na stronie w przegladarce i aplikacji sa identyczne.
    Wychodzi na to ze zlicza energie jakby nie tego licznik co trzeba mimo ze jego numer sie zgadza Licznik nie rejstruje poboru uklady zdalnego odczytu juz tak kazdego dnia tyle samo

    Dodano po 4 [minuty]:

    =Grzegorz= wrote:
    rstlen29 wrote:
    Od dnia wymiany licznika nie pojawil sie zaden slupek zielony (odczyt rzeczywisty) wszystkie sa niebieskie (odczyt estymowany) Minelo juz cztery miesiace i prognoza


    To reklamuj, pewnie wymiana utknęła gdzieś między systemami, u nas też tak jest. Czasami wiszą liczniki zdalne a w systemach nadal jako lokalne i inkasent idzie czytać :D


    Zgłoś reklamację - obojętnie gdzie - "brak rzeczywistego odczytu w aplikacji MOJ-LICZNIK"

    Przecież muszą jakoś odpowiedzieć.


    Stad powstal ten post bo wyczerpalem ta sciezke informacyjna a uzyskane odpowiedzi standardowe ktore moglem sam sobie napisac
  • Electrician specialist
    rstlen29 wrote:
    Witam

    stan licznika na wyświetlaczu 1.8.0 się nie zmienia 1.6.0 tez bez zmian



    Gwoli uściślenia: rozumiem, że nie zmienia się, bo fizycznie nie jest zużywana energia?


    Co do tematu, spróbowałbym się w tej sytuacji skonsultować z UOKiK, ewentualnie jeszcze raz wysłać pismo z udokumentowanymi odczytami dokładnym opisem problemu i dodać w adresatach również UOKiK:
    https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

  • Level 16  
    Licznik na wyswietlaczu zatrzymal rejstrowanie poboru energi ktora rejstruje zdalny odczyt
    Lada dzien otrzymam rachunek z rozliczeniem to bede wiedzial co i jak w dokumentach firmowych nie ma bledu o tym sie juz wczesniej dowiedzialem