Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stary miernik prędkości obrotowej - jak uruchomić?

Pixelx 23 Jul 2021 18:03 432 5
  • #1
    Pixelx
    Level 9  
    Witam

    Znalazłem w śmieciach stary miernik prędkości obrotowej. Czy potrafiłby ktoś nakierować jak go poprawnie uruchomić, tak aby go nie uszkodzić o ile jest jeszcze sprawny?

    Stary miernik prędkości obrotowej - jak uruchomić? Stary miernik prędkości obrotowej - jak uruchomić? Stary miernik prędkości obrotowej - jak uruchomić? Stary miernik prędkości obrotowej - jak uruchomić?
  • #2
    freebsd
    Level 41  
    Pytanie o ten miernik lepiej pasuje do działu odwiedzanego przez z mechaników samochodowych.
  • #3
    pitsky
    Level 13  
    To jest lampa stroboskopowa, ustawiasz tym kąt wyprzedzenia zapłonu w silniku benzynowym. Fajka na świecę pierwszego cylindra, przewód zdjęty z tej świecy na ten króciec z przyrządu. Krokodylki: czerwony do +, zielony do - akumulatora. Lampę kierujesz na znacznik GMP (koło pasowe lub zamachowe) Uruchamiasz silnik, lampa błyska, stroisz potencjometrem i na skali odczytujesz wyprzedzenie zapłonu. Uda się to w klasycznym pojeździe z gaźnikiem i aparatem zapłonowym :)
  • #4
    Krzys55
    Level 26  
    pitsky wrote:
    To jest lampa stroboskopowa
    Trochę dużo tych przycisków i jeszcze potencjometr jak dla samej lampy stroboskopowej. Chyba można jeszcze coś więcej tym sprawdzić.
  • #5
    pitsky
    Level 13  
    Krzys55 wrote:
    pitsky wrote:
    To jest lampa stroboskopowa
    Trochę dużo tych przycisków i jeszcze potencjometr jak dla samej lampy stroboskopowej. Chyba można jeszcze coś więcej tym sprawdzić.

    Pewnie że tak, spójrz na przyciski - wyprzedzenie zapłonu, kąt zwarcia styków przerywacza, prędkość obrotowa, napięcie akumulatora, no i wskazania x10. To standardowe funkcje takiego cuda.
  • #6
    Jarzabek666
    Level 38  
    Krzys55 wrote:
    Trochę dużo tych przycisków i jeszcze potencjometr jak dla samej lampy stroboskopowej. Chyba można jeszcze coś więcej tym sprawdzić.


    Dzisiejsze nowoczesne też mają dużo przycisków i pokrętło, Bo są zwykłe lampy i lampy z wyprzedzeniem zapłonu gdzie można sobie ustawić o ile później ma być błysk regulacja z zakresie 0-30st.

    Zaraz spytasz po co? nie wszystkie silniki z lat 90 miały znacznik na kole "I" większość miała tylko "0" GMP wtedy zwykła lampą nie ustawiłeś trzeba było mieć z regulacją..