Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Spawanie aluminium migomatem - problemy i pomoc

misiozol 23 Jul 2021 20:54 765 5
  • #1
    misiozol
    Level 31  
    No wiec panowie migomat jest, drut podawany jest 1mm AlMg5, argon czysty, i takie smarki mi wychodza prosze o wyrozumialosc bo poczatkuje w spawaniu alu i chcialem potestowac i sie doksztalcic. Mam nieco ponad 20lat doswiadczenia z spawaniem migomatem i chcialem potestowac cos nowego i nie mialem takich problemow ze spawaniem stali. Nie ogarniam dlaczego mi tak sie dzieje widac ze przetop jest bo z drugiej strony blaszki jest podtopione no ale te smarki to oblane jak nic na tescie praktycznym :D


    Spawanie aluminium migomatem - problemy i pomoc
    Spawanie aluminium migomatem - problemy i pomoc
  • #3
    misiozol
    Level 31  
    Mam dwa ale ten to 150A plus na masie zwykly standardowy migomat.
  • #4
    Lisek64
    Level 28  
    Jakie parametry ustawiłeś na spawarce ? Próbowałeś ustawienia prądu i posuw drutu ? I co można ustawić na tym Twoim "standardowym migomacie" ? :-)
  • #5
    misiozol
    Level 31  
    Parametry na spawarce ustawilem prad na nr.5 i posow na maxa :P , to przecie pisze ze zwykle to cos, zero jakis specjalnych ficzerow typowy zwykly migomat prad i predkosc drutu to wszystko co se mozna pogrzebac. No i oczywiscie ze kombinowalem ze wszystkimi ustawieniami wieksza moc mnieszy posow i odwrotnie i wszystko na maxa i efekt ciagle ten sam przetop jest bo widac ze z drugiej strony przetopione a takie smarki nie przywiera do blachy alu . Metal odtluszczony i przetarty paierem sciernym ;) . Mam takiego nerwa ze w chyba w poniedzialek u mnie zawita nowy TIG ;)
  • #6
    misiozol
    Level 31  
    Dobra rozwiazane, czysty argon okazal sie nie byc czystym argonem tylko mieszanka 15.5%CO2, 0.1%O2 reszta argon , no i to by bylo na tyle ;) Dobrze ze posiadam analizator gazow i wyszlo szydlo z worka.