Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra c 2007 1.9cdti - Halas z silnika na biegu jałowym

buryyzenekk 24 Jul 2021 11:45 1050 17
  • #1
    buryyzenekk
    Level 4  
    Witam od jakiegoś czasu słysze halas z silnika na biegu jałowym najbardziej na rozgrzanym silniku jak wciskam sprzęgło halas ustępuje, dodam że czasami nie zawsze przy ruszeniu auto drży wibruje dopiero jak dodam dużo obrotów wibracje są mniejsze, i UWAGA dziwna rzecz jak wciskam sprzęgło i mam na biegu jałowym jest okej brak wibracji lecz jak wciśnięte mam sprzęgło i wrzucona jedynka bieg to tak jak by nierowna praca silnika?? Ale też nie zawsze co to może być coś z skrzynia sprzęgłem dwumas?? Bardzo proszę o poradę :))
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Kończy się dwumasowe koło zamachowe. Do roboty komplet.
  • #4
    Michu11024
    Level 8  
    Jeżeli oprócz drgań przy ruszaniu i na wolnych obrotach występują też stuki przy włączaniu i wyłączaniu silnika to dwumasa. Same drgania na wolnych mogą dotyczyć samego silnika np. ma za niskie obroty albo uszkodzonej poduszki silnika. Oprócz tego pewnie masz uszkodzone łożysko wyciskowe (oporowe) które objawia się huczeniem, szumieniem i utrudnioną zmianą biegów. Oczywiście przy robocie najlepiej wymienic od razu cały komplet sprzegla z dociskiem (nawet jak tarcza była by ok) razem z dwumasą porządnej firmy. Niekiedy warto też skontrolować stan wysprzęglika bo jak zamontujesz nowe sprzeglo i dwumase a zacznie przeciekać wysprzeglik to robota na marne szczególnie jak wysprzeglik będzie w skrzyni.
  • #5
    buryyzenekk
    Level 4  
    Czyli raczej nie skrzynia biegów ani poduszki?

    Mnie dziwi najbardziej to jak wciskam sprzęgło i mam na biegu jałowym jest okej brak wibracji lecz jak wciśnięte mam sprzęgło i wrzucona jedynka bieg to tak jak by nierowna praca silnika?? Oczywiście nie zawsze chyba bardziej jak się rozgrzeje
  • #7
    buryyzenekk
    Level 4  
    rafik39 wrote:
    Jeśli wciskasz sprzęgło to wtedy pracuje łożysko oporowe docisk tarcza i koło 2masowe i jest ok a jak puścisz sprzęgło wszystko jest luźne i nic nie pracuje ,i jak jest zużyte to jest hałas.

    Chyba jak wciskam sprzęgło dwumas nie pracuje jak i skrzynia biegów?? Coś pomyliłeś chyba
  • #8
    Michu11024
    Level 8  
    buryyzenekk wrote:
    rafik39 wrote:
    Jeśli wciskasz sprzęgło to wtedy pracuje łożysko oporowe docisk tarcza i koło 2masowe i jest ok a jak puścisz sprzęgło wszystko jest luźne i nic nie pracuje ,i jak jest zużyte to jest hałas.

    Chyba jak wciskam sprzęgło dwumas nie pracuje jak i skrzynia biegów?? Coś pomyliłeś chyba

    Jak wciskasz sprzęgło to rozłączasz silnik od skrzyni. Silnik pracuje, skrzynia nie, tarcza sprzęgła się nie obraca. Kolo dwumasowe składa sie z masy pierwotnej i wtórnej. Masa pierwotna jest od strony silnika połączona z wałem korobowym a masa wtórna łączy się z tarcza sprzęgła. Wymień dwumase i sprzeglo i powinno być ok. Tym bardziej że szumi Ci łożysko oporowe to i tak trzeba zdemontowac cały uklad i wymienic sprzeglo więc będzie widać co jest zużyte.
  • #9
    buryyzenekk
    Level 4  
    Jeszcze zauważyłem że jak wyjdę z auta i ktoś rusza samochodem z miejsca to do tych wibracji dochodzą drgania kół przód
  • #10
    Michu11024
    Level 8  
    buryyzenekk wrote:
    Jeszcze zauważyłem że jak wyjdę z auta i ktoś rusza samochodem z miejsca to do tych wibracji dochodzą drgania kół przód

    Drgania kół w jakim sensie? Szarpie całym nadwoziem? Jednym z objawów uszkodzonej dwumasy mogą być te drgania ale to wtedy czuć na całej karoserii. Trudno wtedy płynnie ruszyć samochodem. Takie objawy daje też peknieta tarcza sprzęgła albo uszkodzony docisk.
  • #11
    buryyzenekk
    Level 4  
    Michu11024 wrote:
    buryyzenekk wrote:
    Jeszcze zauważyłem że jak wyjdę z auta i ktoś rusza samochodem z miejsca to do tych wibracji dochodzą drgania kół przód

    Drgania kół w jakim sensie? Szarpie całym nadwoziem? Jednym z objawów uszkodzonej dwumasy mogą być te drgania ale to wtedy czuć na całej karoserii. Trudno wtedy płynnie ruszyć samochodem. Takie objawy daje też peknieta tarcza sprzęgła albo uszkodzony docisk.


    Napisze od początku odnośnie samych wibracji takiego szarpania:). Przy ruszaniu ale nie zawsze mam wrażenie że bardziej i częściej drży jak dłużej pojeżdżę np w autostradzie w korku. I wczoraj poprosiłem znajomego aby ruszył moim autem u zauważyłem jak powoli puszcza sprzęgło i próbuje ruszyć to Koła wpadają w takie wibracje.... Czyli oprucz że drży w kabinie pasażera w środku w aucie ze aż całe fotole drgają widać to po zagłówkach to Koła same w sobie tak.
  • #12
    Michu11024
    Level 8  
    buryyzenekk wrote:

    Napisze od początku odnośnie samych wibracji takiego szarpania:). Przy ruszaniu ale nie zawsze mam wrażenie że bardziej i częściej drży jak dłużej pojeżdżę np w autostradzie w korku. I wczoraj poprosiłem znajomego aby ruszył moim autem u zauważyłem jak powoli puszcza sprzęgło i próbuje ruszyć to Koła wpadają w takie wibracje.... Czyli oprucz że drży w kabinie pasażera w środku w aucie ze aż całe fotole drgają widać to po zagłówkach to Koła same w sobie tak.

    A gdy jedziesz np na 3 biegu i dodasz gazu to szarpie? W zawieszeniu wszystko ok nic nie puka? Bo mogą być przeguby wewnętrzne (te od strony skrzyni) półosi rozwalone. Ale to by było słychać też. Jak będziesz jechał to wsłuchaj się czy występują dźwięki podobne do uderzeń podczas gwałtownego przyspieszania, szczególnie na wysokim biegu, z niskich obrotów. Ciężko mi tak jednoznacznie stwierdzić. Jedyny sposób to znalezienie dobrego mechanika który wysłucha, zobaczy i zdecyduje czy demontować i sprawdzać. Jak zdemontuje i sprawdzi to wtedy będziesz dopiero wiedzieć na 100%.
  • #13
    buryyzenekk
    Level 4  
    Michu11024 wrote:
    buryyzenekk wrote:

    Napisze od początku odnośnie samych wibracji takiego szarpania:). Przy ruszaniu ale nie zawsze mam wrażenie że bardziej i częściej drży jak dłużej pojeżdżę np w autostradzie w korku. I wczoraj poprosiłem znajomego aby ruszył moim autem u zauważyłem jak powoli puszcza sprzęgło i próbuje ruszyć to Koła wpadają w takie wibracje.... Czyli oprucz że drży w kabinie pasażera w środku w aucie ze aż całe fotole drgają widać to po zagłówkach to Koła same w sobie tak.

    A gdy jedziesz np na 3 biegu i dodasz gazu to szarpie? W zawieszeniu wszystko ok nic nie puka? Bo mogą być przeguby wewnętrzne (te od strony skrzyni) półosi rozwalone. Ale to by było słychać też. Jak będziesz jechał to wsłuchaj się czy występują dźwięki podobne do uderzeń podczas gwałtownego przyspieszania, szczególnie na wysokim biegu, z niskich obrotów. Ciężko mi tak jednoznacznie stwierdzić. Jedyny sposób to znalezienie dobrego mechanika który wysłucha, zobaczy i zdecyduje czy demontować i sprawdzać. Jak zdemontuje i sprawdzi to wtedy będziesz dopiero wiedzieć na 100%.

    nic takiego nie odczułem jak przyspieszam normalnie bez szarpnięć i nic nie słyszę aby jakos przeguby szumiały albo coś w tym rodzaju, i te szarpnięcia są przy dłuższej jeździe tylko przy ruszaniu, i czasami jak dojeżdżam do skrzyżowania redukuje do jedynki trzymam sprzęgło na tej jedynce wciśnięte to czuję jak by samochodbnieornwo pracował takie ala wibracje, a jak już wrzucę na luz z wciśniętym sprzęgłem to nic takiego nie ma tylko na jedynce i na wstecznym ale to też nie zawsze...

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Michu11024 wrote:
    buryyzenekk wrote:

    Napisze od początku odnośnie samych wibracji takiego szarpania:). Przy ruszaniu ale nie zawsze mam wrażenie że bardziej i częściej drży jak dłużej pojeżdżę np w autostradzie w korku. I wczoraj poprosiłem znajomego aby ruszył moim autem u zauważyłem jak powoli puszcza sprzęgło i próbuje ruszyć to Koła wpadają w takie wibracje.... Czyli oprucz że drży w kabinie pasażera w środku w aucie ze aż całe fotole drgają widać to po zagłówkach to Koła same w sobie tak.

    A gdy jedziesz np na 3 biegu i dodasz gazu to szarpie? W zawieszeniu wszystko ok nic nie puka? Bo mogą być przeguby wewnętrzne (te od strony skrzyni) półosi rozwalone. Ale to by było słychać też. Jak będziesz jechał to wsłuchaj się czy występują dźwięki podobne do uderzeń podczas gwałtownego przyspieszania, szczególnie na wysokim biegu, z niskich obrotów. Ciężko mi tak jednoznacznie stwierdzić. Jedyny sposób to znalezienie dobrego mechanika który wysłucha, zobaczy i zdecyduje czy demontować i sprawdzać. Jak zdemontuje i sprawdzi to wtedy będziesz dopiero wiedzieć na 100%.

    nic takiego nie odczułem jak przyspieszam normalnie bez szarpnięć i nic nie słyszę aby jakos przeguby szumiały albo coś w tym rodzaju, i te szarpnięcia są przy dłuższej jeździe tylko przy ruszaniu, i czasami jak dojeżdżam do skrzyżowania redukuje do jedynki trzymam sprzęgło na tej jedynce wciśnięte to czuję jak by samochód nie równo pracował takie ala wibracje, a jak już wrzucę na luz z wciśniętym sprzęgłem to nic takiego nie ma tylko na jedynce i na wstecznym ale to też nie zawsze...
  • #14
    Michu11024
    Level 8  
    To tak jak już pisałem, poszukaj dobrego mechanika powiedz jakie masz objawy i on zdecyduje czy zdejmować skrzynie, demontować sprzeglo i oglądać dwumase czy szukać gdzie indziej.
  • #15
    buryyzenekk
    Level 4  
    A ty co byś obstawiał?
  • #16
    Michu11024
    Level 8  
    buryyzenekk wrote:
    A ty co byś obstawiał?

    Dwumase. Ten uklad ewidentnie domaga się uwagi. Drgania, szum z łożyska, szarpanie przy ruszaniu to są objawy ze strony układu przeniesienia napędu. Oczywiście pomijam awarie układu wtryskowego czy pompy wysokiego ciśnienia, które też takie objawy dają ale to już skrajność. Jeżeli masz duży przebieg, silnik zdrowy, nie dymi na czarno/niebiesko, a dwumasa nie była wymienna od nowości to duże szanse są ze jednak to dwumasa a nie coś poważniejszego z silnikiem.
  • #17
    buryyzenekk
    Level 4  
    Michu11024 wrote:
    buryyzenekk wrote:
    A ty co byś obstawiał?

    Dwumase. Ten uklad ewidentnie domaga się uwagi. Drgania, szum z łożyska, szarpanie przy ruszaniu to są objawy ze strony układu przeniesienia napędu. Oczywiście pomijam awarie układu wtryskowego czy pompy wysokiego ciśnienia, które też takie objawy dają ale to już skrajność. Jeżeli masz duży przebieg, silnik zdrowy, nie dymi na czarno/niebiesko, a dwumasa nie była wymienna od nowości to duże szanse są ze jednak to dwumasa a nie coś poważniejszego z silnikiem.


    Nie dymi, w zimie mrozy po 25 stopni odpalał od razu, przebieg 450 tys 80% autostrady.. Jeszcze się martwię że może być to skrzynia biegów ale biegi normalnie wchodzą itp...

    Dodano po 35 [sekundy]:



    Nie dymi, w zimie mrozy po 25 stopni odpalał od razu, przebieg 450 tys 80% autostrady.. Jeszcze się martwię że może być to skrzynia biegów ale biegi normalnie wchodzą itp...
  • #18
    Michu11024
    Level 8  
    buryyzenekk wrote:

    Nie dymi, w zimie mrozy po 25 stopni odpalał od razu, przebieg 450 tys 80% autostrady.. Jeszcze się martwię że może być to skrzynia biegów ale biegi normalnie wchodzą itp...

    Nie no, jak by była skrzynia uszkodzona to by ciężko biegi wchodziły, zgrzytały by, wyskakiwały, huczały łożyska, luźny drążek itp. A 450 tys to dwumasa mogła by się zużyć już, bo to że autostrada to nie ma znaczenia bo wibracje silnika są cały czas a dwumasa właśnie je tłumi. Jedynie to sprzeglo się wolniej zużywa na autostradzie. Nie napisze ci konkretnie żebyś wymienił dwumase to problem zniknie bo to za duży wydatek aby ot tak sobie wymienic. Muszą być podstawy do tego aby wszystko rozebrać. A to może tylko na żywo ocenić mechanik i podjąć decyzję. My tutaj na forum możemy tylko przypuszczać. Podjedź do najbliższego mechanika i zapytaj się po prostu co o tym sądzi i zobaczysz. Albo pojeździj po kilku warsztatach i sie dopytaj.