Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 2,0 - wymiana alternatora na inny od Laguny 2,0 benzyna

djronisg 25 Jul 2021 13:44 777 11
  • #1
    djronisg
    Level 9  
    Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel.
    Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki ładowania, czy może połączyć jakimś dodatkowym kablem zacisk - z masą przez jakąś diodę.
  • #3
    djronisg
    Level 9  
    Przepraszam, nie rozumiem, mam 1 kabel, a w Lagunie są 2 mocowania (+) i (-).

    Dodano po 10 [minuty]:



    Dodano po 7 [minuty]:

    Renault Scenic 2,0 - wymiana alternatora na inny od Laguny 2,0 benzyna

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ten schemat z mojego auta, ale fizycznie jest 1 kabel, oczywiście + gruby od ładowania akumulatora.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Renault Scenic 2,0 - wymiana alternatora na inny od Laguny 2,0 benzyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten z kablami to Laguna i jest dobry, ten niżej to co było w aucie.
  • #4
    dabu
    Level 32  
    + kabel po zapłonie, l kontrolka ładowania.
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    + jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
  • #6
    djronisg
    Level 9  
    Witam, dziękuje za zainteresowanie, ale dalej nic nie wiem. Auto to 1 Megane/Scenik, mam schemat, a chcę zastosować alternator od Laguny. Problem, że w aucie jest jeden kabel, choć na schemacie ewidentnie są 2. Pomijam zasilający akumulator, bo w obu alternatorach jest tak samo. Laguna ten sprawny ma dwa kable, dodatni od wzbudzenia doprowadzę bez problemu, pytanie co z - czyli L, może ma wpływ na działanie regulatora.

    Dodano po 18 [minuty]:

    PS. Sprawdzając miernikiem nie ma przejścia + do L w tym sprawnym z Laguny. W Megane 1 kabel, więc plus idzie na kontrolkę ładowania, nie mam schematu laguny ani dostępu do tego typu auta, dlatego pytam, miłego wieczoru.

    Dodano po 11 [godziny] 22 [minuty]:

    Witam, podłączyłem alternator z Laguny, kontrolka ładowania gaśnie, ale układ regulatora lub praca sinika powoduje spadek napięcia do 11,97 V i utrzymuje się na tym poziomie.
    A) - Połączyłem zacisk L z masą w aucie (bez zmian dalej 11,9 V).
    B) - Połączyłem przez żarówkę 21 W, to samo.
    C) - Połączyłem L z zasilaniem z +, bez zmian.
    Jak i czym jest sterowany regulator napięcia alternatora Laguny by uzyskać normalne napięcie ładowania?
    Akumulator prawie nowy, w pełni naładowany, po wyłączeniu silnika napięcie wraca do 12,5 V, chodzi o zacisk L (-).
    PS. W czasie pracy na zacisku + jest napięcie 9,4 V.
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    jak i czym jest sterowany regulator napięcia alternatora laguny

    Masz dwie śruby M5, jedna L do lampki kontrolnej ładowania (ten kabel, który jest w samochodzie), druga śruba to zacisk +, wzbudzenie alternatora, musisz na niego podać + po stacyjce, podciągnij kawałek kabla ze skrzynki bezpieczników
  • #8
    djronisg
    Level 9  
    Przepraszam może źle opisuje aktualnie są 3 mocowania gruby do ładowania akumulatora jest podłączony i jest podłączone wzbudzenie kablem fioletowo żółtym zacisk prubowałem dostępnych rozwiązań jest w opisie wyżej z zaciskiem - są w opisie wyżej

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wzbudzenie jest podłączone do zacisku + w czasie pracy silnika jest na nim troché ponad 9V mierzone do masy auta

    Dodano po 7 [godziny] 33 [minuty]:

    Wzbudzenie jest podłączone do zacisku + w czasie pracy silnika jest na nim troché ponad 9V mierzone do masy auta

    Dodano po 27 [minuty]:

    Witam w Megan kabel fioletowy z żółtym paskiem odpowiada za wzbudzenie i jednocześnie steruje kontrolka ładowania podłączenie go do zacisku - czyli L to podanie prądu wzbudzenia na - regulatora napięcia laguny nie chcę go spalić wolę zapytać . Podanie 2X prądu wzbudzenia na zaciski + i - ,,dodatkowy kabel z skrzynki bezpieczników ,,ma poprawnie sterować regulatorem napięcia laguny tylko pytam bo nie rozumiem ps załączyłem schemat to od Megan a sprawny alternator jest od laguny.są pokazane na zdjęciu oba
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
  • #10
    djronisg
    Level 9  
    Witam bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc . Ta megane/scenik jest autem kolegi , bardziej nadaje się na złom niż na inwestycje typu nowy alternator , kupiłem używany dostępny , z tym samym układem mocowania mechanicznego ..tylko że jest od Laguny. Rozumiem że sugestia kolegi sprowadza się do podania napięcia 12V z + na akumulatorze na zacisk + tylko co z kablem który w starym alternatorze odpowiadał za wzbudzenie i sterowanie kontrolką ładowania . Bez niego nie będzie działać kontrolka jak podłączę w zacisk i dodam dodatkowo napięcie z akumulatora czy układ będzie działał poprawnie. Ps : wiem że potrzebny jest prąd wzbudzenia i sądziłem że go podaje łącząc fioletowy kabel z zaciskiem + .
    Jest jeszcze pytanie czy kupiony używany jest sprawny skoro napięcie jakie wytwarza to 11.9 V. Ponieważ to napięcie jest stałe o ile silnik pracuje ( był tak podłączony ok 20-30 min) , nie ulegało zmianie przy zmianie prędkości obrotowej sinika sądziłem że to tylko kwestia regulatora... inaczej pobór prądu rozładował by akumulator. Szukam używki konkretnie od tego modelu bo z tym od Laguny jest problem . Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie tematem życzę miłego dnia .
    Oczywiście wieczorem podam napięcie akumulatora do zacisku + jeżeli to zadziała zostanie tyko kwestia kontrolki ładowania .
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Przecież jasno masz wyżej napisane.

    -przewód kontrolki po styk L "nowego alternatora"

    -przewód po zapłonie pod styk + "nowego alernatora" , musisz ten przewód dorobić bo go nie ma (z czujnika swiateł cofania najblizej będzie bezpiecznie) sprawdz próbówką który przewód bo sa tam dwa światło i zasilanie po zapłonie.
  • #12
    djronisg
    Level 9  
    witam przepraszam Pana Carrot i dziękuje dla Pana Andrzeja za bardzo przejrzyste wyjaśnienie, sprawdzę wieczorem. Wszystko jest oczywiste jak się wie , jak to działa . Okazuje się że nie umiem czytać ze zrozumieniem i za to przepraszam Pana Carrot .