Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 2,0 - wymiana alternatora na inny od Laguny 2,0 benzyna

djronisg 25 Jul 2021 13:44 528 11
  • #1
    djronisg
    Level 9  
    Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel.
    Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki ładowania, czy może połączyć jakimś dodatkowym kablem zacisk - z masą przez jakąś diodę.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    djronisg
    Level 9  
    Przepraszam, nie rozumiem, mam 1 kabel, a w Lagunie są 2 mocowania (+) i (-).

    Dodano po 10 [minuty]:



    Dodano po 7 [minuty]:

    Renault Scenic 2,0 - wymiana alternatora na inny od Laguny 2,0 benzyna

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ten schemat z mojego auta, ale fizycznie jest 1 kabel, oczywiście + gruby od ładowania akumulatora.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Renault Scenic 2,0 - wymiana alternatora na inny od Laguny 2,0 benzyna

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ten z kablami to Laguna i jest dobry, ten niżej to co było w aucie.
  • #4
    dabu
    Level 32  
    + kabel po zapłonie, l kontrolka ładowania.
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    + jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
  • #6
    djronisg
    Level 9  
    Witam, dziękuje za zainteresowanie, ale dalej nic nie wiem. Auto to 1 Megane/Scenik, mam schemat, a chcę zastosować alternator od Laguny. Problem, że w aucie jest jeden kabel, choć na schemacie ewidentnie są 2. Pomijam zasilający akumulator, bo w obu alternatorach jest tak samo. Laguna ten sprawny ma dwa kable, dodatni od wzbudzenia doprowadzę bez problemu, pytanie co z - czyli L, może ma wpływ na działanie regulatora.

    Dodano po 18 [minuty]:

    PS. Sprawdzając miernikiem nie ma przejścia + do L w tym sprawnym z Laguny. W Megane 1 kabel, więc plus idzie na kontrolkę ładowania, nie mam schematu laguny ani dostępu do tego typu auta, dlatego pytam, miłego wieczoru.

    Dodano po 11 [godziny] 22 [minuty]:

    Witam, podłączyłem alternator z Laguny, kontrolka ładowania gaśnie, ale układ regulatora lub praca sinika powoduje spadek napięcia do 11,97 V i utrzymuje się na tym poziomie.
    A) - Połączyłem zacisk L z masą w aucie (bez zmian dalej 11,9 V).
    B) - Połączyłem przez żarówkę 21 W, to samo.
    C) - Połączyłem L z zasilaniem z +, bez zmian.
    Jak i czym jest sterowany regulator napięcia alternatora Laguny by uzyskać normalne napięcie ładowania?
    Akumulator prawie nowy, w pełni naładowany, po wyłączeniu silnika napięcie wraca do 12,5 V, chodzi o zacisk L (-).
    PS. W czasie pracy na zacisku + jest napięcie 9,4 V.
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    jak i czym jest sterowany regulator napięcia alternatora laguny

    Masz dwie śruby M5, jedna L do lampki kontrolnej ładowania (ten kabel, który jest w samochodzie), druga śruba to zacisk +, wzbudzenie alternatora, musisz na niego podać + po stacyjce, podciągnij kawałek kabla ze skrzynki bezpieczników
  • #8
    djronisg
    Level 9  
    Przepraszam może źle opisuje aktualnie są 3 mocowania gruby do ładowania akumulatora jest podłączony i jest podłączone wzbudzenie kablem fioletowo żółtym zacisk prubowałem dostępnych rozwiązań jest w opisie wyżej z zaciskiem - są w opisie wyżej

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wzbudzenie jest podłączone do zacisku + w czasie pracy silnika jest na nim troché ponad 9V mierzone do masy auta

    Dodano po 7 [godziny] 33 [minuty]:

    Wzbudzenie jest podłączone do zacisku + w czasie pracy silnika jest na nim troché ponad 9V mierzone do masy auta

    Dodano po 27 [minuty]:

    Witam w Megan kabel fioletowy z żółtym paskiem odpowiada za wzbudzenie i jednocześnie steruje kontrolka ładowania podłączenie go do zacisku - czyli L to podanie prądu wzbudzenia na - regulatora napięcia laguny nie chcę go spalić wolę zapytać . Podanie 2X prądu wzbudzenia na zaciski + i - ,,dodatkowy kabel z skrzynki bezpieczników ,,ma poprawnie sterować regulatorem napięcia laguny tylko pytam bo nie rozumiem ps załączyłem schemat to od Megan a sprawny alternator jest od laguny.są pokazane na zdjęciu oba
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
  • #10
    djronisg
    Level 9  
    Witam bardzo dziękuję za zainteresowanie i pomoc . Ta megane/scenik jest autem kolegi , bardziej nadaje się na złom niż na inwestycje typu nowy alternator , kupiłem używany dostępny , z tym samym układem mocowania mechanicznego ..tylko że jest od Laguny. Rozumiem że sugestia kolegi sprowadza się do podania napięcia 12V z + na akumulatorze na zacisk + tylko co z kablem który w starym alternatorze odpowiadał za wzbudzenie i sterowanie kontrolką ładowania . Bez niego nie będzie działać kontrolka jak podłączę w zacisk i dodam dodatkowo napięcie z akumulatora czy układ będzie działał poprawnie. Ps : wiem że potrzebny jest prąd wzbudzenia i sądziłem że go podaje łącząc fioletowy kabel z zaciskiem + .
    Jest jeszcze pytanie czy kupiony używany jest sprawny skoro napięcie jakie wytwarza to 11.9 V. Ponieważ to napięcie jest stałe o ile silnik pracuje ( był tak podłączony ok 20-30 min) , nie ulegało zmianie przy zmianie prędkości obrotowej sinika sądziłem że to tylko kwestia regulatora... inaczej pobór prądu rozładował by akumulator. Szukam używki konkretnie od tego modelu bo z tym od Laguny jest problem . Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie tematem życzę miłego dnia .
    Oczywiście wieczorem podam napięcie akumulatora do zacisku + jeżeli to zadziała zostanie tyko kwestia kontrolki ładowania .
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Przecież jasno masz wyżej napisane.

    -przewód kontrolki po styk L "nowego alternatora"

    -przewód po zapłonie pod styk + "nowego alernatora" , musisz ten przewód dorobić bo go nie ma (z czujnika swiateł cofania najblizej będzie bezpiecznie) sprawdz próbówką który przewód bo sa tam dwa światło i zasilanie po zapłonie.
  • #12
    djronisg
    Level 9  
    witam przepraszam Pana Carrot i dziękuje dla Pana Andrzeja za bardzo przejrzyste wyjaśnienie, sprawdzę wieczorem. Wszystko jest oczywiste jak się wie , jak to działa . Okazuje się że nie umiem czytać ze zrozumieniem i za to przepraszam Pana Carrot .