Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Altea 1.6 b, 2 strefowy klimatronik nie chłodzi

c_4 25 Jul 2021 18:11 543 2
  • #1
    c_4
    Level 11  
    witam od kilku dni borykam się z problemem braku chłodzenia w Altei 1.6 Benz. z 2004

    Altea 1.6 benzyna 75kW 2004
    Climatronic menu serwisowe i kody DTC

    autodiagnostyka na panelu klimatronika daje takie wyniki


    00.0 brak błędów

    00.0 Numer programu
    00.3 Punkt używany
    00.4 Recyrkulacja automatyczna
    00.5 Ogrzewanie postojowe aktywne
    00.6 Jakość powietrza (7 = świeże powietrze)
    00.8 Akronim kraju
    00.9 Głowica strefy czujnika (°C)
    0,0 0
    0,1 0
    0,2 0
    0,3 -040
    0,4 0/1
    0,5 0
    0,6 ---
    0,7 9
    0,8 0

    01.0 Temperatura wewnętrzna (°C)
    01.1 Temperatura zewnętrzna (°C)
    01.5 Skorygowana intensywność słońca (°C)
    1,0 40,0
    1,1 44,2
    1,2 48,0
    1,3 007
    1,4 2,5
    1,5 -3,8
    1,6 -1,8
    1,7 0,6
    1,8 0
    1,9 0

    02.0 Intensywność słońca nie skorygowana (W/m²)
    02.1 Skorygowana intensywność słońca (W/m²)
    02.2 Korekcja wentylatora (W/m²)
    02.3 Wartość
    2,0 180
    2,1 190
    2,2 160
    2,3 186

    03,0 Nie skorygowano natężenia światła słonecznego (W/m²)
    03.1 Skorygowana intensywność słońca (W/m²)
    03.2 Korekcja wentylatora (W/m²)
    03.3 Wartość
    3,0 100
    3,1 160
    3,2 150
    3,3 169

    04.0 Temperatura zewnętrzna (°C)
    04.1 Temperatura Zewnętrzna magistrala CANBUS (°C)
    04.2 Temperatura wlotowa (°C)
    4,0 30,5
    4,1 32,0
    4,2 39,5

    05,0 Lewe wyjście temperatury (°C)
    05.1 Lewa różnica między temperaturą a nastawą temperatury (°C)
    05.2 Ustawienie lewego regulatora (½%)
    05.4 Odszranianie w lewo
    5,0 0
    5,1 -40,6
    5,2 0
    5,3 100
    5,4 0

    06.0 Temperatura w lewo (°C)
    06.1 Lewa przestrzeń na nogi (°C)
    06.2 Lewe otwory wentylacyjne (°C)
    6,0 40,6
    6,1 40,3
    6,2 40,3

    07.0 Właściwa temperatura wyjściowa (°C)
    07.1 Prawo Różnica między temperaturą a nastawą temperatury (°C)
    07.2 Ustawienie prawego regulatora (½%)
    07.4 Prawe Odszranianie
    7,0 0
    7,1 -40,3
    7,2 0
    7,3 100
    7,4 0

    08,0 Właściwa temperatura (°C)
    08.1 Prawa przestrzeń na nogi (°C)
    08.2 Prawe otwory wentylacyjne (°C)
    8,0 40,3
    8,1 40
    8,2 40

    09.0 Temperatura parownika (°C)
    09.1 Różnica między temperaturą rzeczywistą a nastawą temperatury (°C)
    09.2 Ustawienia wartości parownika (5mA/Dig)
    09.3 Czujnik
    9,0 2,0
    9,1 -36,3
    9,2 0
    9,3 01

    10.0 Temperatura parownika (°C)
    10.1 Ciśnienie ciekłego czynnika chłodniczego (bar)
    10.2 Temperatura ciekłego czynnika chłodniczego (°C)
    10,0 38,3
    10,1 8,8
    10,2 200

    11,0 Nastawa mocy mA
    11.1 Moc rzeczywista mA
    11.2 Moc maksymalna mA
    11.3 Sprężarka PWM
    11.4 Kompresor z kompensacją mocy
    11.5 Wartość mocy
    11.6 Kod sprężarki
    11,0 820
    11,1 815-820
    11,2 820
    11,3 86,5/87
    11,4 090
    11,5 454
    11,6 0

    12.0 Napięcie zadane wentylatora (V)
    12.1 Regulacja ręczna
    12.2 Anomalia kodu
    12.3 Wirnik redukcyjny (V)
    12.4 Przesunięcie wirnika (0,1 V)
    12,0 6,1
    12,1 -03
    12,2 0
    12,3 0
    12,4 000

    13,0 Wartość nastawy lewego otworu wentylacyjnego (%)
    13.1 Nastawa temperatury lewego otworu wentylacyjnego
    13.2 Rzeczywista temperatura lewego otworu wentylacyjnego
    13.3 Maksymalna temperatura lewego otworu wentylacyjnego
    13.4 Minimalna temperatura lewego otworu wentylacyjnego
    13,0 0
    13,1 017
    13,2 022
    13,3 227
    13,4 021

    14.0 Wartość nastawy prawego odpowietrznika (%)
    14.1 Nastawa temperatury prawego otworu wentylacyjnego
    14.2 Rzeczywista temperatura prawego otworu wentylacyjnego
    14.3 Maksymalna temperatura prawego otworu wentylacyjnego
    14.4 Minimalna temperatura prawego otworu wentylacyjnego
    14,0 0
    14,1 019
    14,2 022
    14,3 225
    14,4 023

    15,0 Wartość nastawy nawiewu dyfuzora (%)
    15.1 Nastawa temperatury nawiewu dyfuzora
    15.2 Rzeczywista temperatura nawiewu dyfuzora
    15.3 Maksymalna temperatura nawiewu dyfuzora
    15.4 Minimalna temperatura nawiewu dyfuzora
    15,0 95
    15,1 220
    15,2 219
    15,3 231
    15,4 026

    16.0 Wartość zadana wentylacji odszraniania (%)
    16.1 Nastawa temperatury nawiewu odszraniania
    16.2 Rzeczywista temperatura nawiewu odszraniania
    16.3 Maksymalna temperatura rozmrażania Vent
    16.4 Minimalna temperatura odszraniania Vent
    16,0 0
    16,1 21
    16,2 26
    16,3 229
    16,4 025

    17.0 Wartość zadana recyrkulacji (%)
    17.1 Temperatura nastawy recyrkulacji
    17.2 Rzeczywista temperatura recyrkulacji
    17.3 Maksymalna temperatura recyrkulacji
    17.4 Minimalna temperatura recyrkulacji
    17,0 0/1
    17,1 218
    17,2 214
    17,3 214
    17,4 044

    18.0 Wartość zadana powietrza zewnętrznego (%)
    18.1 Temperatura zadana powietrza zewnętrznego
    18.2 Rzeczywista temperatura powietrza zewnętrznego
    18.3 Maksymalna temperatura powietrza zewnętrznego
    18.4 Minimalna temperatura powietrza zewnętrznego
    18,0 0
    18,1 021
    18,2 025
    18,3 228
    18,4 025

    19,0 Prędkość pojazdu (km/h)
    19.1 Prędkość pojazdu (mph)
    19.2 Temperatura silnika (°C)
    19.3 Prędkość obrotowa silnika
    19.4 Prędkość kompresji AC RPM
    19,0 0
    19,1 90
    19,2 08
    19,3 10

    20.0 Komunikat CANBUS Dodatkowe ogrzewanie 1=wł.
    20.1 Komunikat CANBUS Potwierdzenie PTC 1=wł
    20.2 Komunikat CANBUS Moc skuteczna PTC A
    20.3 Wiadomość CANBUS Air zażądana z zewnętrznego (%)
    20.4 Komunikat CANBUS Procentowa chłodnica powietrza zewnętrznego (%)
    20.5 Komunikat CANBUS Wydajność ogrzewania 1=brak zewnętrznego zasilania
    20,0 0
    20,1 0
    20,2 0
    20,3 30
    20,4 27
    20,5 01

    21,0 Odszranianie dystrybucji powietrza (%)
    21.1 Powierzchnia dystrybucji powietrza (%)
    21.2 Stopy dystrybucji powietrza (%)
    21.3 Dyfuzor odpowietrzający do dystrybucji powietrza (%)
    21.4 Dystrybucja powietrza recyrkulowana (%)
    21.5 Czujnik powietrza dystrybucji powietrza (%)
    21,0 0
    21,1 0/1
    21,2 0
    21,3 0
    21,4 0/1
    21,5 0/1

    22.0 Czas wyłączenia silnika (minuty)
    22.1 Czas pracy silnika (sekundy)
    22.2 Czas pracy przy włączonym zapłonie (sekundy)
    22,0 0
    22,1 255
    22,2 255

    23.0 Wewnętrzny czujnik oświetlenia
    23.1 Czujnik jakości powietrza
    23,0 0
    23,1 ---

    24.0 Stan rozwoju
    24.1 Wersja oprogramowania
    24.2 Rodzaj oprogramowania
    24.3 Zachowaj zamrożone 0/01. Diagnoza
    24.4 Macierz wersji K
    24.5 Flagi EEP
    24.6 Błąd szyfrowania Va
    24,0 010
    24,1 132
    24,2 001
    24,3 0
    24,5 80h
    21,6 182

    25,0-25,9 0

    26,0 01
    26,1 01
    26,2 -999
    26,3 999
    26,4 00


    27,0 Wartość zadana (%)
    27.1 Temperatura zadana
    27.2 Rzeczywista temperatura
    27.3 Maksymalna temperatura
    27.4 Minimalna temperatura
    27,0 ---
    27,1 ---
    27,2 --
    27,3 ---
    27,4 ---

    28,0 Nastawa wilgotności (%)
    28.1 Wilgotność względna (%)
    28.2 Temperatura kryształu WSS (°C)
    28.3 Temperatura punktu rosy (°C)
    28,4 Temperatura topnienia (°C)
    28,0 ---
    28,1 ---
    28,2 ---
    28,3 ---
    28,4 ---

    29.0 Korygowane kryształy temperatury (°C)
    29.1 Kryształy temperatury nieskorygowane (°C)
    29.2 Czujnik wilgotności (%)
    29.3 Czujnik temperatury (°C)
    29.4 Temperatura punktu rosy (test pomiarowy) (°C)
    29.5 Anomalia kodu
    29,0 ---
    29,1 ---
    29,2 ---
    29,3 ---
    29,4 ---
    29,5 ---

    30.0 Wartość czujnika termofilnego
    30.1 Odniesienie do czujnika termofilnego
    30.2 Czas zawilgocenia 10 do potęgi -4 sek
    30.3 Wilgotność odniesienia Temperatura
    30.4 Czujnik wilgotności (%)
    30.5 Czujnik temperatury (°C)
    30.6 Surowy czujnik temperatury (°C)
    30,0 ---
    30,1 ---
    30,2 ---
    30,3 ---
    30,4 ---
    30,5 ---
    30,6 ---

    31,0 0ch
    31,1 01

    Zapis wideo diagnostyki by nie być gołosłownym
    https://www.youtube.com/watch?v=CJKAKqXbTRs

    Jak interpretować pozycję z wartościami ujemnymi 5.1 7.1 9.1
    Podejrzewam luźną wtyczkę /przerwę w obwodzie/ lub uszkodzony czujnik - co przy trzech jest mało prawdopodobne.
    Ciśnienie w układzie klimatyzacji na zgaszonym silniku to +- 4 bar na pracującym /bez jazdy/ dochodziło do 8,8-9,2 bar, w czasie jazdy utrzymywało się w okolicach 6 bar.
    Wentylatory na chłodnicy nie startują po załączeniu klimy - zużycie paliwa po załączeniu klimy wzrasta a mimo to wieje ciepłym, wentylatory na chłodnicy startują dopiero po przekroczeniu 90*C
    reset i kalibracja przez "ECON+środkowy trybu nawiewu" na włączonym zapłonie, oraz druga "ECON+środkowy trybu nawiewu+Recyrkulacja" i dopiero zapłon na ON, nic nie zmienia nadal wieje ciepłym po mimo ustawienia LO na obie strefy.

    czy dobrze podejrzewam uszkodzenie, przerwę na czujniku temperatury, gdzie ewentualnie szukać przyczyny braku chłodzenia
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Za niskie ciśnienie gazu klimatyzacji. Na pracującym powinno być ok 12-14bar. Za mało czynnika chłodniczego.
  • #3
    c_4
    Level 11  
    Dzięki za szybką odpowiedź, za kilka dni będe miał auto spowrotem, uzupełnie czynnik i dam znać.