Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klima grzeje na postoju podczas upałów Avensis t 27

huta2010 30 Jul 2021 22:39 1572 20
  • #1
    huta2010
    Level 2  
    W Toyocie T27 z 2012 roku po zmianie chłodnicy klimatyzacji podczas upałów na postoju klima dmucha ciepłym powietrzem. Podczas jazdy klima działa prawidłowo.
    Wentylatory działają na 2 biegu i czynnik był uzupełniany. Problem występuje podczas wysokiej zewnętrznej temperatury ok 30 stopni. Samochód się nie grzeje. Ostatnio podczas przeglądu i wymiany chłodnicy dość szybko to wszystko trwało. Dodatkowo, jak klima nie chłodzi to ciśnienie sprężarka bije do 27 bar.
    Czy ktoś miał podobna sytuacje?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam, że pierwsza diagnoza to uszkodzona od kamyków chłodnica, powybijane lamelki i po wymianie wydawało się dobrze do wystąpienia upałów. Problem dobrze zauważalny jak auto stoi na słońcu
  • #2
    JacekCz
    Level 39  
    a wykonawca tej usługi to "ja ze szwagrem" ?

    Co JESZCZE było ruszane?
    Bo wymiana chłodnicy by tego nie spwoodowała
  • #4
    Aleksander_01
    Level 42  
    MikeC wrote:
    Jak ciśnienie 27 bar to albo brak dostatecznego chłodzenia czynnika ( brak przepływu powietrza przez skraplacz) lub niedrożność w układzie czynnika ( zatkanie, przewężenie itp . osuszacz, zawór rozprężny itp . )

    Albo nabite ile się dało. Już kilka razy odciągałem ponad kilogram tam gdzie wchodzi 500 gram.
  • #5
    huta2010
    Level 2  
    JacekCz wrote:
    a wykonawca tej usługi to "ja ze szwagrem" ?

    Co JESZCZE było ruszane?
    Bo wymiana chłodnicy by tego nie spwoodowała


    Właśnie ta przypadłość miała rozwiązać wymiana chłodnicy klimatyzacji.
    Problem jest na tyle dziwny że pojawia się podczas dużych upałów.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Witam
    Dzisiaj ponownie byłem u mechanika co wymieniał chłodnicę klimatyzacji i po sprawdzeniu powiedział że było trochę mało czynnika i teraz będzie dobrze.
    Dolegliwość jest ciężka do sprawdzenia, ponieważ do temperatury otoczenia ok 25 stopni to klima chłodzi dobrze i po dobiciu czynnika jest ok.
    Czy po miesiącu od wymiany to nie za szybko by ubywało tego czynnika?
    Pojeżdżę trochę i zobaczę
    Ogólnie ciśnienia po podpięcia są dobre do 2 zbija a wysokie do 22 było. To wysokie ciśnienie było w momencie jak samochód w upale był podpięty do urządzenia i po włączeniu klimy schłodziła powietrze w kratkach do 16 stopni a następnie zaczęła temperatura rosnąć aż do 29 stopni zaczęło lecieć z kratek przy ustawieniu na max zimnego i w tym momencie ciśnienie wzrosło do 27 bar.
    Po podpięciu komputera i diagnostyce wszystko było ok tylko ze temperatura czynnika była 12 stopni a powinno schłodzić do 1 chyba i dlatego sprężarka ciagle pracuje. Tak było przed wymianą chłodnicy klimatyzacji.
    Po wymianie wydawało się dobrze, ale wczoraj potwierdziło się to samo. Samochód długo stał na słońcu i po włączeniu klimy to nic nie chłodziła dopiero jak wyjechałem w drogę to zaczęła chłodzić.
    Dziś dobita to zobaczę i dam odpowiedz.
  • #6
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Zmień gościa od klimy.
  • #7
    Aleksander_01
    Level 42  
    huta2010 wrote:
    po włączeniu klimy schłodziła powietrze w kratkach do 16 stopni.

    16 °C z kratek to praktycznie klima nie działa. Co to za szpec robi te klimę.
    Powinno z kratek lecieć poniżej 8°C, wtedy uznaje się że wszystko jest OK.
  • #8
    andrzej20001
    Level 43  
    Sprawny uklad daje 1-3 st C na wylocie
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Ogólnie ciśnienia po podpięcia są dobre do 2 zbija a wysokie do 22 było

    Nie, nie są dobre, przynajmniej nie w samochodowej klimatyzacji na R134a, w domowej na R410 ujdą ;)
    Przy normalnie działającej klimatyzacji ciśnienie HP po włączeniu sprężarki wynosi ok 10bar, skraplacz się nagrzewa, ciśnienie rośnie do ok 13bar i włącza się wentylator na 1 bieg, jeśli nie zdoła schłodzić skraplacza i ciśnienie nadal rośnie to przy 15bar włącza się 2, max bieg wentylatora, to wystarcza do zbicia ciśnienia HP
    Jeśli u Ciebie ciśnienie przekracza 20 bar, to albo nie działa 2 bieg wentylatora(ów), albo masz zepsuty tzr
  • #10
    Aleksander_01
    Level 42  
    andrzej20001 wrote:
    Sprawny uklad daje 1-3 st C na wylocie

    Zgoda, zależy od sposobu pomiaru.
    Ja robię tak - kierunek wydmuchu "na klatę", wszystkie kratki otwarte na max.
    Wentylator nadmuchu na środkową pozycję lub na 2 przy ręcznej klimie.
    W dieslach można wprowadzić silnik na około 1500 rpm.
    Wiadomo jak zostawię tylko jedną kratkę otwartą i wentylator na minimum to spoko schodzę do niższych wartości.
  • #11
    huta2010
    Level 2  
    carrot wrote:
    Quote:
    Ogólnie ciśnienia po podpięcia są dobre do 2 zbija a wysokie do 22 było

    Nie, nie są dobre, przynajmniej nie w samochodowej klimatyzacji na R134a, w domowej na R410 ujdą ;)
    Przy normalnie działającej klimatyzacji ciśnienie HP po włączeniu sprężarki wynosi ok 10bar, skraplacz się nagrzewa, ciśnienie rośnie do ok 13bar i włącza się wentylator na 1 bieg, jeśli nie zdoła schłodzić skraplacza i ciśnienie nadal rośnie to przy 15bar włącza się 2, max bieg wentylatora, to wystarcza do zbicia ciśnienia HP
    Jeśli u Ciebie ciśnienie przekracza 20 bar, to albo nie działa 2 bieg wentylatora(ów), albo masz zepsuty tzr


    Drugi bieg działa i startuje przy 15 barach to potwierdzone.
    Wiec zostaje przytkany układ, zawór rozprężny i parownik wiec to najgorsze bo podobno w toyocie trzeba demontować cała deskę aby wymienić zawór i parownik

    Dodano po 21 [minuty]:

    Wawrzyniec wrote:
    Zmień gościa od klimy.

    Właśnie w mojej okolicy miał być dobry ☹
  • #12
    zbigniefbaleron
    Level 9  
    Aleksander_01 wrote:
    MikeC wrote:
    Jak ciśnienie 27 bar to albo brak dostatecznego chłodzenia czynnika ( brak przepływu powietrza przez skraplacz) lub niedrożność w układzie czynnika ( zatkanie, przewężenie itp . osuszacz, zawór rozprężny itp . )

    Albo nabite ile się dało. Już kilka razy odciągałem ponad kilogram tam gdzie wchodzi 500 gram.


    fizycznie nie ma takiej mozliwosci
  • #13
    Aleksander_01
    Level 42  
    Że co, że nie da się nabić do klimy 1000 gram zamiast nominalnych 500 gram ?
    Ile dasz za filmik na którym pokażę ile może "wleźć" do klimy.
    Nie masz pojęcia o czym piszesz, bo nie wiesz jak działa klima.
  • #14
    paszczakq
    Level 26  
    pierwszy bieg działa ? bo skoro ciśnienie leci w górę to jego brak .

    przy automatycznych klimatyzacjach często nie wyleci z kratek niżej niż 16 . trzeba by mierzyć zaraz za parownikiem .
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Chyba zaczac by trzeba od odessania wszystkiego w innym zakładzie i napełnienia od nowa plus olej. Moze na pałę oleju i gazu zbyt wiele. Jak nie pomoze to pozostaje zapchane elementy jak dysza/osuszacz. Skad takie cisnienie nabija mimo nowej chlodnicy i pracujacego wentylatora?? A w dobra stronę sie obraca??
  • #16
    huta2010
    Level 2  
    huta2010 wrote:
    JacekCz wrote:
    a wykonawca tej usługi to "ja ze szwagrem" ?

    Co JESZCZE było ruszane?
    Bo wymiana chłodnicy by tego nie spwoodowała


    Właśnie ta przypadłość miała rozwiązać wymiana chłodnicy klimatyzacji.
    Problem jest na tyle dziwny że pojawia się podczas dużych upałów. Dodano po 19 [minuty]:Witam
    Dzisiaj ponownie byłem u mechanika co wymieniał chłodnicę klimatyzacji i po sprawdzeniu powiedział że było trochę mało czynnika i teraz będzie dobrze.
    Dolegliwość jest ciężka do sprawdzenia, ponieważ do temperatury otoczenia ok 25 stopni to klima chłodzi dobrze i po dobiciu czynnika jest ok.
    Czy po miesiącu od wymiany to nie za szybko by ubywało tego czynnika?
    Pojeżdżę trochę i zobaczę
    Ogólnie ciśnienia po podpięcia są dobre do 2 zbija a wysokie do 22 było. To wysokie ciśnienie było w momencie jak samochód w upale był podpięty do urządzenia i po włączeniu klimy schłodziła powietrze w kratkach do 16 stopni a następnie zaczęła temperatura rosnąć aż do 29 stopni zaczęło lecieć z kratek przy ustawieniu na max zimnego i w tym momencie ciśnienie wzrosło do 27 bar.
    Po podpięciu komputera i diagnostyce wszystko było ok tylko ze temperatura czynnika była 12 stopni a powinno schłodzić do 1 chyba i dlatego sprężarka ciagle pracuje. Tak było przed wymianą chłodnicy klimatyzacji.
    Po wymianie wydawało się dobrze, ale wczoraj potwierdziło się to samo. Samochód długo stał na słońcu i po włączeniu klimy to nic nie chłodziła dopiero jak wyjechałem w drogę to zaczęła chłodzić.
    Dziś dobita to zobaczę i dam odpowiedz.


    Dodano po 16 [minuty]:

    Witam ponownie
    I najwyraźniej nic się nie zmieniło
    Dziś przy 27 stopniach i 8 godzinach postoju samochodu na słońcu dopiero jak zacząłem jechać szybciej czuć było chłodne powietrze. Po przejechaniu ok 10 km zrobiło się chłodni i z kratek leciało zimne powietrze. Jednak jak dojechałem do domu i samochód postał chwilę to czuć różnice powietrza, które zrobiło się tylko chłodne i przez dłuższy czas niestety nie było takie zimne jak podczas drogi.
    Podczas jazdy czuć różnicę i leci zimne powietrze.
    Co za g…o tam siedzi.
    Wentylator kręci się w dobrą stronę. A jakby układ był przytkany to majster nie widział by na urządzeniu że np długo ściąga lub napełnia się układ?
    Zawór rozprężny jakby był uszkodzony to nie było by tak cały czas ? I jeszcze gdzieś czytałem że panel klimatronika może być uszkodzony, a mam używkę którą kupiłem w celu nauki czyszczenia potencjometru, udało się zrobić ten z samochodu i został on a używka sobie leży. Co myślicie z tym panelem, czy może być problemem
  • #17
    tyf00s
    Level 12  
    Czy udało Ci się rozwiązać problem? U mnie dokładnie to samo występuje (na wolnych obrotach ciepłe z kratek a w czasie jazdy spada ale też dupy nie urywa z wydajnością) Wymieniony skraplacz, bo miał 3 listwy dolne bez lamelków, czujnik ciśnienia przy zaworach H i L . Ciśnienia zbyt wysokie. Na stronie gorącej 28 bar. Idiota mechanik chciał wymieniac kompresor ale zabralem od niego auta bo nie wiedział
    co robi i wszystko musialem mu podpowiadać- 5x wymieniany czynnik przez niego w trakcie diagnostyki bo nie wiedział, że na sprzecie do napelniania mozna cisnienia sprawdzić (kolejny warsztat od wszystkiego i od niczego co s9bie kupił maszynkę do klimy ktorej nie ogarnia) Dowiedziałem się, że przyczyną może być jeszcze zawór regulacyjny znajdujący się w kompresorze (jest wymienny) niestety mechanik nie trafił z właściwym typem i zamówił coś innego. Po tym już do niego nie jeździłem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego działania? ZR? Przytkany parownik? Sterownik klimy odpada że względu na zbyt duże wartości w układzie (on odłącza właśnie przez to kompresor na wolnych obrotach, bo działa zabezpieczenie).
    Co ciekawe jakiś debil z ASO (do którego auto trafo, bo mechanik z warsztatu, w którym byłem tam auto skierował, stwierdził, że wszystko jest ok i tylko wyczyścili klimę ;p Gówno się znają i tylko kasują za coś czego nie zrobili (klimatyzacja była po pełnym przeglądzie) Pomocy, brak mi już sił na to auto.
  • #19
    tyf00s
    Level 12  
    tzok wrote:
    Przed parownikiem jest jeszcze coś takiego jak zwór rozprężny...

    Wiem, znam budowę układu dlatego to pomijam. Tylko czy to może być przyczyną. Fakt, na wolnych obrotach jest za wysokie ciśnienie i wyłącza kompresor a na podwyższonych obrotach ciśnienie to samo i temperatura czynnika wyższa niż powinna przez co wylot z wentylacji powyżej 15°C. Czy ZR rozprężny w Avensis T27 jest gdzieś pod deską? Trzeba rwać całość?
  • #20
    andrzej20001
    Level 43  
    No jak pomijasz?? Zaczopowany rozprężny i dlatego ciśnienie w kosmos.
  • #21
    majsterek12345
    Level 24  
    tyf00s wrote:
    Czy udało Ci się rozwiązać problem? U mnie dokładnie to samo występuje (na wolnych obrotach ciepłe z kratek a w czasie jazdy spada ale też dupy nie urywa z wydajnością) Wymieniony skraplacz, bo miał 3 listwy dolne bez lamelków, czujnik ciśnienia przy zaworach H i L . Ciśnienia zbyt wysokie. Na stronie gorącej 28 bar. Idiota mechanik chciał wymieniac kompresor ale zabralem od niego auta bo nie wiedział
    co robi i wszystko musialem mu podpowiadać- 5x wymieniany czynnik przez niego w trakcie diagnostyki bo nie wiedział, że na sprzecie do napelniania mozna cisnienia sprawdzić (kolejny warsztat od wszystkiego i od niczego co s9bie kupił maszynkę do klimy ktorej nie ogarnia) Dowiedziałem się, że przyczyną może być jeszcze zawór regulacyjny znajdujący się w kompresorze (jest wymienny) niestety mechanik nie trafił z właściwym typem i zamówił coś innego. Po tym już do niego nie jeździłem. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego działania? ZR? Przytkany parownik? Sterownik klimy odpada że względu na zbyt duże wartości w układzie (on odłącza właśnie przez to kompresor na wolnych obrotach, bo działa zabezpieczenie).
    Co ciekawe jakiś debil z ASO (do którego auto trafo, bo mechanik z warsztatu, w którym byłem tam auto skierował, stwierdził, że wszystko jest ok i tylko wyczyścili klimę ;p Gówno się znają i tylko kasują za coś czego nie zrobili (klimatyzacja była po pełnym przeglądzie) Pomocy, brak mi już sił na to auto.

    Napraw wentylator, zawór sobie odpuść, klima po pełnym przeglądzie śmiechu warte, ten przegląd ograniczył się do odessania gazu i nabicia z powrotem, a klima jak chodziła tak chodzi
    Pełny przegląd klimy oznacza naprawienie wszystkich usterek które dotyczą klimy