Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Meriva A 1.6 100Km - Błąd p1482 - błąd przekaźnika wentylatora 2

Warlok18 01 Aug 2021 14:14 2817 9
Relpol
  • #1
    Warlok18
    Level 16  
    Witam!

    Auto z klimatyzacją manualną

    Od tygodnia borykam się z błędem p1482. Auto normalnie działa, ale po osiągnięciu przez plyn chłodzący temperatury (wg wskaźnika) ~85 stopni wyskakuje ikona auta z kluczykiem, i wyrzuca błąd p1482. Sprawdziłem bezpieczniki oraz przekaźniki. Działają poprawnie. Podpiąłem się za przekaźniki, aby sprawdzić czy opornica działa i okazało się że nie było ciągłości między pinem 1 a pozostałymi 3. Opornica wymieniłem, lecz dalej wskakuje błąd. Wypiąłem złącze od sterownika i podpiąłem się masą w piny 23, 31 i 39 i wentylator działał tak jak powinien. Nie wiem gdzie szukać problemu... Może sterownik? Przy jakich prędkościach powinny uruchamiać się konkretne prędkości wentylatora? U mnie wentylator uruchamia się przy około 92-95 stopniach, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to 1/2/3 bieg...

    Zdarza się podczas jazdy że błąd zniknie i znów się pojawi za jakiś czas...

    Za wszystkie wskazówki dziękuję i pozdrawiam!
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    koleś kit
    Level 39  
    Każdą cewką jednego z trzech przekaźników steruje ECM.ECM nie kontroluje obwodów wykonawczych,opornicy ani bezpieczników wentylatora.Tylko cewki.Dlatego trzeba sprawdzić np. na złączu ECM( jak wiesz które piny) np próbówką 12v czy każdy przekaźnik się załącza.Dodatkowo można zmierzyć rezystancję.Jak ok to raczej siedzi sam ECM.
  • #3
    Warlok18
    Level 16  
    A w jaki sposób zmusić sterownik do włączenia kolejnych biegów? Próbowałem w interface znaleźć opcje załączania wentylatora ale niestety nie posiadam... Czy po prostu nagrzać go do temperatury w której wyskakuje błąd i sprawdzić czy podaje masę na konkretne piny?
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    Warlok18 wrote:
    Czy po prostu nagrzać go do temperatury w której wyskakuje błąd i sprawdzić czy podaje masę na konkretne piny?
    Orobisz się przy tym i nie będzie to wiarygodne.Wymuś test elementów wykonawczych .Albo upewnij się czy sterowanie działa ręcznie jak ci pisałem .Z samego złącza ECM.Chyba że już tak robiłeś.
  • #5
    Warlok18
    Level 16  
    Ale ja juz tak zrobiłem. Wypiąłem wtyk od sterownika i podawałem masę na konkretne piny zgodnie ze schematem... I wszystko ładnie działa. Ale jak już podłączę wtyk do ecu, odpalę auto nagrzeje się, to błąd ponownie wyrzuca... Nie wiem w jaki sposób sprawdzić sygnał z ECU... Może tam jest problem (zimne luty) etc...
  • Helpful post
    #6
    enhanced
    Level 43  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3809455.html
    troche może podobny temat

    A klime masz działającą bo przez nią wymusisz wszystkie biegi wentylatora choć pierwszy zapewne tylko wskoczy ale za to szybko i przez ECU a nie ręcznie.
    Może jak w tamtym temacie coś nagryzione z przewodów?

    sam błąd dla 2 biegu wentylatora czyli autodata podaje przekaźnik lub okablowanie.
  • Helpful post
    #7
    koleś kit
    Level 39  
    Jak sprawdzałeś ręcznie i każdy przekaźnik klika to teoretycznie ok.Ale jak będą jakieś spadki napięć, korozja gniazd ,przewodów itd .to też ecm może łapać błąd.Dlatego jak ci się chce to możesz jeszcze przemierzyć kable od wtyczki po gniazdo każdego przekaźnika.I sprawdzić np żarówką 5w czy w gnieździe każdego przekaźnika jest zasilnie cewki.Jak to jest na pewno ok to moim zdaniem siedzie ECM.Sterownik tam jest pewnie hybrydowy więc jest duże prawdopodobieństwo że uszkodzony.
  • #8
    Warlok18
    Level 16  
    Klima niestety nie działa... Przekaźniki sprawdzałem już 2 krotnie i działają na pewno, mało tego zamieniałem że sobą wszystkie 3 przekaźniki... A co do okablowania to wydaje mi się że również odpada... Bo sterowałem "ręcznie" bezpośrednio z wtyczki ECU(masą). Zaraz wrzucę schemat.

    Wpiąłem się bezpośrednio za A11 w piny 23,31,39 i w zależności od biegu wentylatora podawałem masę na te piny.
  • Helpful post
    #9
    koleś kit
    Level 39  
    Jak byś miał może inny tester z możliwością wysterowania komponentów to może byś coś więcej wiedział.Przy wadliwym ECM i próbie wysterowanie teoretycznie powinno załapać błąd.Ja stawiam na ecm ale wiadomo nie sto procent.Zobacz sobie na necie jak wygląda taki ster w środku.MOżesz się pobawić w naprawę.
  • #10
    Warlok18
    Level 16  
    Udało się znaleźć przyczynę błędu p1482. Uszkodzony sterownik silnika. Troche zabawy z lutowaniem i błąd już nie wyskakuje.

    Pozdrawiam!