Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato - jak przerobić gniazdo zapalniczki na stały prąd (nie po zapłonie)?

internecik 02 Aug 2021 19:21 1380 8
  • #1
    internecik
    Level 7  
    Witam,

    W Ducato z 2020 r. prąd w zapalniczce mam dopiero po zapłonie. Czy można w jakiś prosty sposób przerobić to tak, aby prąd w zapalniczce był cały czas? Może jakaś zamiana kabelków z skrzynce z bezpiecznikami? Czy tylko bypass i ciągnięcie nowej instalacji?
  • #2
    KarizmoGSM

    Level 28  
    Znaleźć kabel co idzie do zapalniczki i przełożyć do grubego czerwonego co idzie na stałe, nawet z akumulatora. Z 15 minut roboty, polecam założyć bezpiecznik.
  • #3
    Jacdiag
    Level 26  
    To co jest zostaw tak jak jest. Dodatkowo zamontuj np. coś takiego, dedykowane do motocykla, ale w samochodzie też sobie poradzi. Dodatkowo ma wyłącznik oraz woltomierz.

    Dodano po 1 [minuty]:


    Fiat Ducato - jak przerobić gniazdo zapalniczki na stały prąd (nie po zapłonie)?
  • #6
    Jacdiag
    Level 26  
    Najłatwiej zastosować podwójne gniazdo bezpiecznika wpinając je np. w miejsce bezpiecznika wentylatora chłodnicy lub wspomnianego wcześniej radia.

    Fiat Ducato - jak przerobić gniazdo zapalniczki na stały prąd (nie po zapłonie)?
    Quote:
    Oferowane gniazdo pozwala na zabezpieczenie dodatkowego obwodu bez ingerencji w istniejącą instalację.
    Gniazdo mocujemy w miejsce dotychczasowego bezpiecznika, natomiast do gniazda wpinamy wyjęty bezpiecznik oraz nowy który będzie zabezpieczał dodatkowy obwód.
  • #7
    beryas
    Level 31  
    Jacdiag wrote:
    Najłatwiej zastosować podwójne gniazdo bezpiecznika wpinając je np. w miejsce bezpiecznika wentylatora chłodnicy lub wspomnianego wcześniej radia.

    Fiat Ducato - jak przerobić gniazdo zapalniczki na stały prąd (nie po zapłonie)?
    Quote:
    Oferowane gniazdo pozwala na zabezpieczenie dodatkowego obwodu bez ingerencji w istniejącą instalację.
    Gniazdo mocujemy w miejsce dotychczasowego bezpiecznika, natomiast do gniazda wpinamy wyjęty bezpiecznik oraz nowy który będzie zabezpieczał dodatkowy obwód.


    Bardzo ciekawe rozwiazanie, nie widzialem tego wczesniej :D

    Chociaz, podlaczanie stale zasilanego gniazdka zapalniczi pod bezpiecznik radia to dla mnie abstrakcja, tymbardziej ze wiele uzytkownikow stosuje przetwornice i inne pradozerne sprzety do ktorych wlasciwym bezpiecznikiem jest ten 30A :P
  • #8
    Jacdiag
    Level 26  
    beryas wrote:
    pradozerne sprzety

    Dlatego gniazda zapalniczki są zasilane po zapłonie (a najlepiej by było po wzbudzeniu alternatora), żeby nie dopuścić do nadmiernego rozładowania akumulatora na postoju.
  • #9
    beryas
    Level 31  
    no to fakt :D

    ja to kocham rozbierac takie dokladane instaalacje na te tandetne zlaczki zaciskane na przewodze, albo zgnite albo wyjarane xD

    Dobry pomysl z tym po wzbudzeniu alternatora, takie troche "opoznione zalaczaanie glosnikow"