Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra G X17DTL 1998r. - problem z odpaleniem

Wiwix12 03 Aug 2021 07:53 324 17
  • #1
    Wiwix12
    Level 3  
    Witam.
    Pewnego razu jechałem autem, auto zgasło na dwójce i do teraz nie chce odpalić. na kompie były problemy z immobilizerem, zakodowany na nowo ale nadal nie pali. Ktoś ma jakieś ciekawe pomysły?? Co sprawdzić i jak sprawdzić, teraz tylko wyskakuje błąd od czujnika wału warto go wymienić czy raczej nie?
    I też mam pytanie czy kupować nowy czy używany czujnik położenia wału, bo kiedyś słyszałem że nowe podobno nie działają. Ale nie wiem.
    Dodam też, że w filtrze paliwa nie ma go dużo, czy to może być powód?
  • Helpful post
    #2
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Skoro ECU pokazuje uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, to trzeba go wymienić. Dla pewności sprawdź go omomierzem.
    Czujnik oryginalny Boscha do 2.0 DT kosztował parę lat temu coś koło 120 zł. O jakości podróbek nic nie wiem. Czy stare używane warto zakładać? W Oplach te czujniki zawsze ulegały uszkodzeniom. Chyba że ktoś sprzedaje ze słupka za 10 zł...
  • Helpful post
    #3
    user64
    Level 25  
    Używany to masz w tej chwili.
    Poza tym, skoro u ciebie padł, to inny używany może być dokładnie taki sam.
    I kolejna sprawa, czemu niby nowy miałby nie działać? Oczywiście zakładam, że kupujesz oryginał, albo choć dobrej jakości zamiennik, nie najtańszy.
  • Helpful post
    #4
    marszałekkom
    Level 26  
    1.7 dti odpala i działa z uszkodzonym czujnikiem prędkości wału, tylko jest wtedy mułowaty. Dane bierze z drugiego czujnika na pompie. Przynajmniej te które ja robiłem tak miały.
  • Helpful post
    #5
    koleś kit
    Level 39  
    A sterownik pompy jak tam?Sprawdzany?Z tymi odpalaniem z czujnika pompy to ciekawe.Kurde w 2.0 dti to na pewno tak było.Tak czy tak błąd trzeba usunąć .I niby dlaczego nowy czyjnik miał by nie działać?Chyba że najtańsze goowno.
  • #6
    michal_rybka
    Level 32  
    też bym stawiał na sterownik pompy vp44, no ale czujnik i tak warto podstawić
  • #7
    Wiwix12
    Level 3  
    user64 wrote:
    Używany to masz w tej chwili.
    Poza tym, skoro u ciebie padł, to inny używany może być dokładnie taki sam.
    I kolejna sprawa, czemu niby nowy miałby nie działać? Oczywiście zakładam, że kupujesz oryginał, albo choć dobrej jakości zamiennik, nie najtańszy.



    Kupiłem zamiennik bo orginalnego nie mogłem nigdzie znaleźć dzwoniłem. Po Hurtowniach a do Aso nie będę dzownil. Bo. Krocie zaplacr kupiłem z firmy FAE ZA 100ZL MYŚLĘ ŻE BĘDZIE OKEY?

    Dodano po 3 [minuty]:

    marszałekkom wrote:
    1.7 dti odpala i działa z uszkodzonym czujnikiem prędkości wału, tylko jest wtedy mułowaty. Dane bierze z drugiego czujnika na pompie. Przynajmniej te które ja robiłem tak miały.


    Miałem takie problemy ze auto wchodziło na chwilę w tryb awaryjny i nie chciał kręcić więcej niż 3.5 tysiąca obrotów po spuszczeniu nogiz gazu na 5-10 sekund auto dostawało. Moc spowrotem błędy które się wyświetlały to czujnik wału transponder i immobilizer sterownika mechanik jeszcze nie sprawdzał i teraz pytanie czy jak mam identyczna pompę wtryskowa z starego silnika (wymieniałem bo korba się obróciła) to będzie pasować p&p do tego co ja mam czy trzeba coś kominowac z softem?

    Dodano po 3 [minuty]:

    marszałekkom wrote:
    też bym stawiał na sterownik pompy vp44, no ale czujnik i tak warto podstawić
    leci na pewno w pierwszym. Momencie tylko nie wiem. Czy wymieniać cała pompe czy sterownik jak myślisz? Bo. Cała mama na podmiane
  • Helpful post
    #8
    marszałekkom
    Level 26  
    Panowie mieszacie pojęcia, już w poprzednim wątku pisałem, tutaj siedzi pompa Denso, nie vp44, i nie ma sensu jej wymieniać. Jak już to można wyjąć sterownik pompy, który jest oddzielnym elementem i go sprawdzić. Trzyma się 4 śrubami na klucz 10, trzeba go rozkleić i poszukać zimnych lutów które są częstą przypadłością, ale wydaje mi się że nie w tym przypadku. Uszkodzenia z którymi ja się stykałem powodowały błąd p0251, a tutaj jest p0725, który rzeczywiście dotyczy czujnika wału.
    Ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika, chociaż skoro jest nowy to chyba nie ma sensu, dalej wiązka czujnika i sterownik silnika. Też zastanawia mnie to co kolega pisał na samym początku, że w filtrze jest mało paliwa. I tak na prawdę to od tego trzeba zacząć - od upewnienia się że pompa dostaje paliwo.
  • #9
    michal_rybka
    Level 32  
    marszałekkom: skoro autor pisze że X17DTL to jest to silnik GM a nie Isuzu, to taki sam silnik co był w Kadettach i Astrach F, tylko tam był na zwykłej pompie na linkę (i taką ja bym założył i był by święty spokój na zawsze)

    X17DTL to taki silnik:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/silnik-ope...-7td-x17dtl-303tys-kompletny-i7660860315.html
    gdzie Ty tu widzisz pompę Denso? ja widzę VP44

    ten sam silnik jeszcze w Kadecie na zwykłym Lucasie (CAV) :
    https://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/sp...k_1_7d_17d_opel_astra_combo_kadett_259538.jpg
  • #10
    Wiwix12
    Level 3  
    marszałekkom wrote:
    Panowie mieszacie pojęcia, już w poprzednim wątku pisałem, tutaj siedzi pompa Denso, nie vp44, i nie ma sensu jej wymieniać. Jak już to można wyjąć sterownik pompy, który jest oddzielnym elementem i go sprawdzić. Trzyma się 4 śrubami na klucz 10, trzeba go rozkleić i poszukać zimnych lutów które są częstą przypadłością, ale wydaje mi się że nie w tym przypadku. Uszkodzenia z którymi ja się stykałem powodowały błąd p0251, a tutaj jest p0725, który rzeczywiście dotyczy czujnika wału.
    Ja bym zaczął od sprawdzenia czujnika, chociaż skoro jest nowy to chyba nie ma sensu, dalej wiązka czujnika i sterownik silnika. Też zastanawia mnie to co kolega pisał na samym początku, że w filtrze jest mało paliwa. I tak na prawdę to od tego trzeba zacząć - od upewnienia się że pompa dostaje paliwo.




    Od czego zacząć?
  • Helpful post
    #11
    michal_rybka
    Level 32  
    skoro kupiłeś czujnik to go wymień i zobacz co będzie
    jak nic nie pomoże to wymień pompę, chyba że delikatnie przełożysz sobie sam sterownik, roboty mniej ale trzeba to delikatnie robić, najpierw wykręcaj ten zepsuty, bo go mniej szkoda :) w razie jak coś urwiesz to zawsze możesz całą pompę wymienić nadal
  • #12
    Wiwix12
    Level 3  
    michal_rybka wrote:
    skoro kupiłeś czujnik to go wymień i zobacz co będzie
    jak nic nie pomoże to wymień pompę, chyba że delikatnie przełożysz sobie sam sterownik, roboty mniej ale trzeba to delikatnie robić, najpierw wykręcaj ten zepsuty, bo go mniej szkoda :) w razie jak coś urwiesz to zawsze możesz całą pompę wymienić nadal



    Za jakaś godzinkę jade do elektromechanika i zobacze ten czujnik jeszcze pytanje czy firma 'FAE" Robi dobre czujniki słyszał ktoś?

    Dodano po 1 [minuty]:

    michal_rybka wrote:
    marszałekkom: skoro autor pisze że X17DTL to jest to silnik GM a nie Isuzu, to taki sam silnik co był w Kadettach i Astrach F, tylko tam był na zwykłej pompie na linkę (i taką ja bym założył i był by święty spokój na zawsze)

    X17DTL to taki silnik:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/silnik-ope...-7td-x17dtl-303tys-kompletny-i7660860315.html
    gdzie Ty tu widzisz pompę Denso? ja widzę VP44

    ten sam silnik jeszcze w Kadecie na zwykłym Lucasie (CAV) :
    https://images.krajoweogloszenia.pl/nlarge/sp...k_1_7d_17d_opel_astra_combo_kadett_259538.jpg





    Dokładnie
  • Helpful post
    #13
    marszałekkom
    Level 26  
    A no to sorry, wszystko co pisałem pomińcie.
  • Helpful post
    #14
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Ale tych silników 1.7 w Astrze G były dwa rodzaje? Dzisiaj oglądałem u znajomego wyjęty silnik, ten miał wtryskiwacze schowane pod pokrywą zaworów, pompę wtryskową schowaną z tyłu silnika i poniżej sterownik pompy wtryskowej (miejsce na ECU było nad silnikiem). W dodatku turbina znajdowała się od przodu silnika. Nie znam tego silnika. Kuzyn wymieniał silnik w swojej Astrze G poliftowej, też nie pamiętam jak u niego silnik wyglądał.
  • Helpful post
    #15
    michal_rybka
    Level 32  
    BANANvanDYK: to właśnie Ty oglądałeś silnik Isuzu, drugiej generacji, bo wcześniejsze Isuzu też były na zwykłej pompie Bosch na linkę (Astra F, Corsa B...)

    swoją drogą to bardzo ciekawe, po co wsadzali silniki Isuzu skoro mieli własne, tej samej pojemności i podobnej mocy...
    szczególnie, że te Isuzowe wcale nie są rewelacyjne, głowice pękają, wywalać lubią UPG
    natomiast GM-owskie są dość pancerne i w dodatku "pół kolizyjne" :) tam jak się urwie pasek to pękają tylko takie "pieski" - popychaczyki zaworowe, można je wymienić nawet bez ściągania głowicy, wiem, bo mi się urwał w Kadecie i tylko jeden piesek pękł i sobie go wymieniłem (nowy 15zł), założyłem pasek i śmigał dalej :)
  • #16
    Wiwix12
    Level 3  
    Pompa. Zmieniona samochód odpalił ale zgasł jak w filtrze paliwa skończyło się paliwo jakeis pomysły? W baku niema pompki paliwa uprzedzam
  • Helpful post
    #17
    michal_rybka
    Level 32  
    zapchany/nieszczelny układ paliwowy
    najpierw wyczyść smok w baku potem sprawdź wszelkie połączenia, możesz podłączyć bańkę z ropą prosto pod pompę i odpowietrzyć i tak ma normalnie pracować
  • #18
    Wiwix12
    Level 3  
    Zmiana czujnika na innym czujniku pokazało błąd od pompy zmieniłem. Cała potem był. Problem z odpowietrzeniem ale dałem rade jaki z tego morał. Jeśli astra g z tym. Silnikiem nie ciągnie paliwa to napewno jest wina sterownika i tego że może być mocno zapowietrzona dziękuję bardzo za każda udzieloną radę. Jesteście wielcy