Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E90 320i N46 - gaśnie na jałowym, Valvetronic niepoprawnie zasilany

poltorak1 03 Aug 2021 12:46 1458 3
  • #1
    poltorak1
    Level 3  
    BMW E90 320i N46B20B 150KM.

    Problemy:
    - auto gaśnie na wolnych obrotach, nie wkręca się poprawnie do 2000 (jak się muśnie pedał gazu to wydaje dźwięk jakby nie chodziło na wszystkie cylindry). Powyżej wydaje się, że jest OK. W pozycji skrzyni D jest lepiej ale też zdarza się że gaśnie. Poza tym moim zdaniem nie ma mocy.
    - po płukance i wymianie oleju zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia oleju. Zapala się przy odpalaniu i gaśnie, potem przy kolejnych uruchomieniach auta już się nie zapala (albo rzadziej). Po drugiej wymianie oleju jest tak samo, zauważyłem też że olej chce wylecieć przez uszczelkę filtra.
    - błędy: najczęściej 2B63 (czujnik wałka rozrządu) ale w toku prac pojawiały się też 2A63, 2A88, 2A83



    Sprawdzono:
    - wymiana czujnika wałka rozrządu oraz czujnika wału
    - czyszczenie, sprawdzenie elektrozaworów Vanosa (przed drugą wymianą oleju były na nich opiłki metalu zatopione w gęstej mazi)
    - czyszczenie przepustnicy (po przekręceniu kluczyka słychać dźwięk z VDO), po naduszeniu pedału gazu słychać też lekki brzęk zanim silnik wejdzie na obroty
    - odpiąłem zasilanie silniczka Valvetronica i podłączyłem go na krótko do 12V z akumulatora, wtedy było słychać że pracował i dochodził do maksymalnej pozycji otwarcia zaworów oraz po zmianie biegunów do ich zamknięcia (wtedy auto nie odpalało). Wnioskuję że on nie działa wcale (chociaż sam w sobie jest sprawny) bo nie ma żadnej różnicy w pracy silnika po jego odłączeniu. We wtyczce zasilającej silniczek są 4V

    Czytając dowiedziałem się, że to może być: przestawiony rozrząd, połamane prowadnice, uszkodzony Vanos, przytarte wałki, przytarte dźwigienki Valvetronica, zapchany smok pompy olejowej, pompa vacuum i jeszcze milion rzeczy. Przed wymianą połowy silnika lub zezłomowaniem auta chciałbym się jednak trochę potrudzić i zdiagnozować problem.

    Na tan moment moim tropem jest ów silniczek Valvetronic i to dlaczego w jego wtyczce są 4V, a do uruchomienia go powinno być jak mniemam 12V
    Nie wiem też dlaczego pali się kontrolka oleju, czyżby płukanka rozpuściła nagar który coś zapchał?
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    poltorak1 wrote:
    Nie wiem też dlaczego pali się kontrolka oleju, czyżby płukanka rozpuściła nagar który coś zapchał?


    MI się za to podoba, grzebanie ludzi tylko po internetowych naukach. Tak to się kończy. Zmierz cisnienie oleju
  • #3
    poltorak1
    Level 3  
    Przed chwilą pierwszy raz udało mi się zrobić programowe ustawianie maksymalnej pozycji Valvetronic, niestety w kwestii gaśnięcia auta i wchodzenia na obroty nic to nie zmieniło