Zrób diagnostykę programem napisanym do tego sterownika czyli IAW SCAN2. Jeśli kontrolka wtrysku świeci przy pracy silnika błąd jest aktywny i można go odczytać, jednakże kiedy zgaśnie błąd także można odczytać ale jego status z "aktywny" przechodzi w "zapisany" . Więc raczej coś w pamięci diagnostycznej trzyma
Jeśli usunąłeś immo to masz czysty komputer i w jego pamięci znajdziesz zapisany błąd "centralka Fiat code niezaprogramowana" ale tak ma być bez immobilisera fiatowskiego. Nie bierz tego błędu pod uwagę
Zrób diagnostykę programem napisanym do tego sterownika czyli IAW SCAN2. Jeśli kontrolka wtrysku świeci przy pracy silnika błąd jest aktywny i można go odczytać, jednakże kiedy zgaśnie błąd także można odczytać ale jego status z "aktywny" przechodzi w "zapisany" . Więc raczej coś w pamięci diagnostycznej trzyma
Tylko nie mam nic osobiście do skanu. Może bym nabył jakiś interfejs do tego śmietnika Hmm. To ten niebieski vag kkl?
Vag kkl wystarczy. I przejściówka 3pin na OBD2 chyba że masz wersję z końca produkcji i masz gniazdo obd2 w kabinie. Jeśli nie to wtyczkę 3pinową masz przy sterowniku silnika przy wtyczce
Przejściówkę mam wiec dokupie vag kkl i będę sobie sam dłubał przy nim, nigdzie już nie oddaje bo nikt nie podejdzie do tego jak nietypowa usterka tylko powymieniać pół samochodu i może się uda😂. A z ciekawości czy ten kabelek w razie co nada się do innych samochodów? Zeby wyciągnąć z niego jak najwiecej profitu opel peugeot np.
A z ciekawości czy ten kabelek w razie co nada się do innych samochodów? Żeby wyciągnąć z niego jak najwięcej profitu, Opel, Peugeot np.
Ten będzie git?
Jak nazwa wskazuje zrobisz nim samochody z grupy vag, Volkswagen, Audi, Skoda i pewnie Seat. Jeśli nie masz w aucie SC poduszki, ABS i innych systemów to wystarczy interfejs bez przełącznika pinów chyba że chcesz ten to podepniesz inne auta z grupy fiata, ale te starsze (także pandę II itp.).
Kabelek ogarnięty, podpięte sprawdzone. Wykasowałem
błędy i został tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jest wymieniony, nowy wiec Hmm powinien być sprawny raczej? Sprawdziłem właśnie miernikiem ciągłość przewodów do ecu no i z tego co widzę to jest wszystko dobrze :/ zaraz sprawdzę jeszcze żarówką. Co sądzicie? Wybaczcie za chwile ciszy
Wrzucę jeszcze screeny parametrów.
Obroty trochę nie za wysokie? 1000-1100 wahania
Porównaj parametr - obroty silnika - masz 1003 a powinny być takie jak sterownik dąży czyli obroty biegu jałowego 920. Jakaś minimalna nieszczelność możliwa w przewodach podciśnieniowych bo zauważ że silnik krokowy biegu jałowego ma 3 kroki czyli zamknięty prawie na maksa i tu już sterownik nie zbije obrotów. Posprawdzaj przewody podciśnieniowe pod przepustnicą , także ten gumowy do MAP-u czy na króćcach nie popękał , niektórzy mieli zamieniony przewód przy przepustnicy z odmy ten cienki z tym z niebieską rurką z evap-u ale wtedy obroty były ok 1100 i więcej na jałowym biegu. Ten z niebieskiej rurki powinien być powyżej tego od odmy
Temperaturę silnika masz 90 stopni. Podłącz na zimno interfejs i obserwuj jaka jest i czy rośnie . Jeśli tak będzie to czujnik ok
@sandamiano dzięki za info i jutro to posprawdzam, te przewody to już ze 3 razy sprawdzałem ale nie zaszkodzi🤣 a interesuje mnie cały czas ten błąd z czujnikiem temp. Jest opcja ze termostat oszukuje coś ten czujnik? Jest nowy ale mam jakieś prześwity pamięci ze albo po wymianie czujnika na nowy albo termostatu po jakimś miesiącu wyskoczył check i te problemy
termostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy
mogą też puszczać lewe powietrze oringi między przepustnicą a pokrywką zaworów z kolektorkiem (tam są dwa bo jeszcze taka blaszka jest jak dobrze pamiętam) oraz między pokrywką zaworów a głowicą uszczelka, ja tam smaruję zawsze Reinzem i jest wtedy dobrze na dłuuuugo, nową uszczelkę pod pokrywkę zaworów również sparuję Reinzem, bo nowa bez posmarowania to rok wytrzymuje i znów cieknie
co do wężyków to tylko ten do MAP sensora MUSI być dobry i porządny, no i do serwa ale on jest plastikowy i się nie psuje, resztę można zatkać, ja zawsze zaślepiałem, poco silnik ma ssać jakiś syf z odmy i par paliwa, to tylko eko-oszołomowe głupoty
Dajcie spokój podobno pochłaniacz par paliwa potrafi się zaciąć i tez łapać powietrze? Gdzieś w lewym nadkolu on jest? Warto go sprawdzić i w jaki sposób? Trzeba ściągać nadkole?
Dodano po 4 [minuty]:
michal_rybka wrote:
rmostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy
tak mam ten caloratat. Hmm jeśli naciskam tą rurę od termostatu do chłodnicy robiąc ciśnienie w układzie i słyszę/widzę ze dochodzi te ciśnienie do zbiorniczka to nie znaczy ze termostat nie jest ciagle otwarty? Na zimnym wyłączonym silniku powinien być raczej zamknięty? Może to normalne zjawisko? Mam ten stary termostat sprawdzę bo możliwe ze jest sprawny i najwyżej go podmienię.
Dodano po 2 [minuty]:
michal_rybka wrote:
mogą też puszczać lewe powietrze oringi między przepustnicą a pokrywką zaworów z kolektorkiem (tam są dwa bo jeszcze taka blaszka jest jak dobrze pamiętam) oraz między pokrywką zaworów a głowicą uszczelka
w grudniu była robiona upg i z tego co widzę wystaje swiezy silikon na łączeniu. No chyba ze w środku te oringi
Hmm jeśli naciskam tą rurę od termostatu do chłodnicy robiąc ciśnienie w układzie i słyszę/widzę ze dochodzi te ciśnienie do zbiorniczka to nie znaczy ze termostat nie jest ciagle otwarty?
Nie, to cały czas "otwarty" jest dolny wąż z chłodnicy.
calorstat ma dookoła tego talerzyka który zatyka przepływ taką gumkę, ona zaraz pęka i spada a bez tej gumki nawet na zamkniętym jest duża szpara i to jest cała jego wada. Wahler nie ma tej gumki i uszczelnia się samym metalowym kołnierzem, to nie musi być super szczelne, nawet lepiej jak troszeczkę tam leci bo lepiej się odpowietrza, ale nie może być 2mm szpary na całym obwodzie
w zimie samo się okaże jak będziesz miał w korkach ciepło a w czasie dłuższej jazdy zimno z nawiewu to termostat już zdechł, pewnie do zimy już i tak zdechnie, ale tym silnikom to w zasadzie wszystko jedno, tak samo działają ze zdechłym termostatem, 90% właścicieli Sejów jeździ ze zdechłym i nawet o tym nie wie
ps. możesz sobie zmienić czujnik w głowicy z tego "pykanego" na normalny proporcjonalny do wskaźnika (z Cinquecento) i puścić kabel do licznika i założyć sobie przełącznik który będzie przełączać sygnał z czujnika temperatury z sygnałem poziomu paliwa na wyjście do wskaźnika, ja tak koledze przerobiłem i to działa i ładnie pokazuje, jak masz gaz to wskaźnik paliwa tym bardziej jest nie potrzebny, kontrolka rezerwy działa niezależnie
Aleksander_01: przecież "smród i huk" jest właśnie najważniejszy!! jak żeś taki złośliwy to było sobie od razu w awatar dać Dicka Dastardly zamiast jego psa ;p
Nie, to cały czas "otwarty" jest dolny wąż z chłodnicy.
kurr, faktycznie
michal_rybka wrote:
w zimie samo się okaże
Nie no do zimy to ten samochód musi fruwać. Pod koniec tygodnia wyjmę ten co jest, sprawdzę czy się otwiera i zamyka, tak samo ten co siedział poprzednio i zobaczę, który lepszy i jak trzeba będzie to kupię tej firmy co mówisz. Przy okazji układ sobie wodą przepłucze jak już będę przy tym. Działam i dam znać piątek/sobota!
Aleksander_01: przecież "smród i huk" jest właśnie najważniejszy!! jak żeś taki złośliwy to było sobie od razu w awatar dać Dicka Dastardly zamiast jego psa ;p
Nie jestem złośliwy tylko zdziwiony takimi przeróbkami.
Co do mojego awatara to Muttley jest najlepszy, ma zajebi.ty śmiech i jest okropnie chytry na medale (jak ruski). Ten jego właściciel to marny jest.