Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900 gaśnie, raz odpala raz nie

MrAwruk 25 Aug 2021 20:23 2163 51
  • #32
    MrAwruk
    Level 9  
    g107r wrote:
    Te kody na pewno oznaczają to, co napisałeś?
    mechanikowi to samo wyskakiwało
  • #34
    MrAwruk
    Level 9  
    Ajj widzisz, jest to jakiś trop, biorę się do czytania😎
  • #35
    sandamiano
    Level 30  
    Zrób diagnostykę programem napisanym do tego sterownika czyli IAW SCAN2. Jeśli kontrolka wtrysku świeci przy pracy silnika błąd jest aktywny i można go odczytać, jednakże kiedy zgaśnie błąd także można odczytać ale jego status z "aktywny" przechodzi w "zapisany" . Więc raczej coś w pamięci diagnostycznej trzyma
    Jeśli usunąłeś immo to masz czysty komputer i w jego pamięci znajdziesz zapisany błąd "centralka Fiat code niezaprogramowana" ale tak ma być bez immobilisera fiatowskiego. Nie bierz tego błędu pod uwagę
  • #36
    MrAwruk
    Level 9  
    sandamiano wrote:
    Zrób diagnostykę programem napisanym do tego sterownika czyli IAW SCAN2. Jeśli kontrolka wtrysku świeci przy pracy silnika błąd jest aktywny i można go odczytać, jednakże kiedy zgaśnie błąd także można odczytać ale jego status z "aktywny" przechodzi w "zapisany" . Więc raczej coś w pamięci diagnostycznej trzyma


    Tylko nie mam nic osobiście do skanu. Może bym nabył jakiś interfejs do tego śmietnika Hmm. To ten niebieski vag kkl?
  • #37
    sandamiano
    Level 30  
    Vag kkl wystarczy. I przejściówka 3pin na OBD2 chyba że masz wersję z końca produkcji i masz gniazdo obd2 w kabinie. Jeśli nie to wtyczkę 3pinową masz przy sterowniku silnika przy wtyczce
  • #38
    MrAwruk
    Level 9  
    Przejściówkę mam wiec dokupie vag kkl i będę sobie sam dłubał przy nim, nigdzie już nie oddaje bo nikt nie podejdzie do tego jak nietypowa usterka tylko powymieniać pół samochodu i może się uda😂. A z ciekawości czy ten kabelek w razie co nada się do innych samochodów? Zeby wyciągnąć z niego jak najwiecej profitu :D opel peugeot np.

    Ten będzie git? Seicento 900 gaśnie, raz odpala raz nie
  • #39
    sandamiano
    Level 30  
    MrAwruk wrote:
    A z ciekawości czy ten kabelek w razie co nada się do innych samochodów? Żeby wyciągnąć z niego jak najwięcej profitu, :D Opel, Peugeot np.

    Ten będzie git?

    Seicento 900 gaśnie, raz odpala raz nie


    Jak nazwa wskazuje zrobisz nim samochody z grupy vag, Volkswagen, Audi, Skoda i pewnie Seat. Jeśli nie masz w aucie SC poduszki, ABS i innych systemów to wystarczy interfejs bez przełącznika pinów chyba że chcesz ten to podepniesz inne auta z grupy fiata, ale te starsze (także pandę II itp.).
  • #40
    MrAwruk
    Level 9  
    Nom nie mam takich systemów :D czyli mogę go zamawiać?
  • #42
    MrAwruk
    Level 9  
    Kabelek ogarnięty, podpięte sprawdzone. Wykasowałem
    błędy i został tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jest wymieniony, nowy wiec Hmm powinien być sprawny raczej? Sprawdziłem właśnie miernikiem ciągłość przewodów do ecu no i z tego co widzę to jest wszystko dobrze :/ zaraz sprawdzę jeszcze żarówką. Co sądzicie? Wybaczcie za chwile ciszy ;)

    Wrzucę jeszcze screeny parametrów.
    Seicento 900 gaśnie, raz odpala raz nie Seicento 900 gaśnie, raz odpala raz nie
    Obroty trochę nie za wysokie? 1000-1100 wahania
  • #43
    sandamiano
    Level 30  
    Porównaj parametr - obroty silnika - masz 1003 a powinny być takie jak sterownik dąży czyli obroty biegu jałowego 920. Jakaś minimalna nieszczelność możliwa w przewodach podciśnieniowych bo zauważ że silnik krokowy biegu jałowego ma 3 kroki czyli zamknięty prawie na maksa i tu już sterownik nie zbije obrotów. Posprawdzaj przewody podciśnieniowe pod przepustnicą , także ten gumowy do MAP-u czy na króćcach nie popękał , niektórzy mieli zamieniony przewód przy przepustnicy z odmy ten cienki z tym z niebieską rurką z evap-u ale wtedy obroty były ok 1100 i więcej na jałowym biegu. Ten z niebieskiej rurki powinien być powyżej tego od odmy
    Temperaturę silnika masz 90 stopni. Podłącz na zimno interfejs i obserwuj jaka jest i czy rośnie . Jeśli tak będzie to czujnik ok
  • #44
    MrAwruk
    Level 9  
    @sandamiano dzięki za info i jutro to posprawdzam, te przewody to już ze 3 razy sprawdzałem ale nie zaszkodzi🤣 a interesuje mnie cały czas ten błąd z czujnikiem temp. Jest opcja ze termostat oszukuje coś ten czujnik? Jest nowy ale mam jakieś prześwity pamięci ze albo po wymianie czujnika na nowy albo termostatu po jakimś miesiącu wyskoczył check i te problemy
  • #45
    michal_rybka
    Level 33  
    termostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy

    mogą też puszczać lewe powietrze oringi między przepustnicą a pokrywką zaworów z kolektorkiem (tam są dwa bo jeszcze taka blaszka jest jak dobrze pamiętam) oraz między pokrywką zaworów a głowicą uszczelka, ja tam smaruję zawsze Reinzem i jest wtedy dobrze na dłuuuugo, nową uszczelkę pod pokrywkę zaworów również sparuję Reinzem, bo nowa bez posmarowania to rok wytrzymuje i znów cieknie

    co do wężyków to tylko ten do MAP sensora MUSI być dobry i porządny, no i do serwa ale on jest plastikowy i się nie psuje, resztę można zatkać, ja zawsze zaślepiałem, poco silnik ma ssać jakiś syf z odmy i par paliwa, to tylko eko-oszołomowe głupoty
  • #46
    irekw
    Level 23  
    michal_rybka wrote:
    poco silnik ma ssać jakiś syf z odmy i par paliwa, to tylko eko-oszołomowe głupoty

    Geniusz. Pamiętam takie auta, którym u dołu wisiały gumowe rury i waliło z nich jak z komina.
  • #47
    Aleksander_01
    Level 42  
    michal_rybka wrote:
    resztę można zatkać, ja zawsze zaślepiałem, poco silnik ma ssać jakiś syf z odmy i par paliwa, to tylko eko-oszołomowe głupoty

    Wypie...ol jeszcze tłoki i bak, przecież prze nie tylko smród i huk.
    Natomiast niech zostanie lusterko abyś mógł widzieć minę szczęśliwego innowatora.
  • #48
    MrAwruk
    Level 9  
    Dajcie spokój :D podobno pochłaniacz par paliwa potrafi się zaciąć i tez łapać powietrze? Gdzieś w lewym nadkolu on jest? Warto go sprawdzić i w jaki sposób? Trzeba ściągać nadkole?

    Dodano po 4 [minuty]:

    michal_rybka wrote:
    rmostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy
    tak mam ten caloratat. Hmm jeśli naciskam tą rurę od termostatu do chłodnicy robiąc ciśnienie w układzie i słyszę/widzę ze dochodzi te ciśnienie do zbiorniczka to nie znaczy ze termostat nie jest ciagle otwarty? Na zimnym wyłączonym silniku powinien być raczej zamknięty? Może to normalne zjawisko? Mam ten stary termostat sprawdzę bo możliwe ze jest sprawny i najwyżej go podmienię.

    Dodano po 2 [minuty]:

    michal_rybka wrote:
    mogą też puszczać lewe powietrze oringi między przepustnicą a pokrywką zaworów z kolektorkiem (tam są dwa bo jeszcze taka blaszka jest jak dobrze pamiętam) oraz między pokrywką zaworów a głowicą uszczelka
    w grudniu była robiona upg i z tego co widzę wystaje swiezy silikon na łączeniu. No chyba ze w środku te oringi
  • #49
    g107r
    Level 41  
    MrAwruk wrote:
    Hmm jeśli naciskam tą rurę od termostatu do chłodnicy robiąc ciśnienie w układzie i słyszę/widzę ze dochodzi te ciśnienie do zbiorniczka to nie znaczy ze termostat nie jest ciagle otwarty?
    Nie, to cały czas "otwarty" jest dolny wąż z chłodnicy.
  • #50
    michal_rybka
    Level 33  
    calorstat ma dookoła tego talerzyka który zatyka przepływ taką gumkę, ona zaraz pęka i spada a bez tej gumki nawet na zamkniętym jest duża szpara i to jest cała jego wada. Wahler nie ma tej gumki i uszczelnia się samym metalowym kołnierzem, to nie musi być super szczelne, nawet lepiej jak troszeczkę tam leci bo lepiej się odpowietrza, ale nie może być 2mm szpary na całym obwodzie ;)

    w zimie samo się okaże ;) jak będziesz miał w korkach ciepło a w czasie dłuższej jazdy zimno z nawiewu to termostat już zdechł, pewnie do zimy już i tak zdechnie, ale tym silnikom to w zasadzie wszystko jedno, tak samo działają ze zdechłym termostatem, 90% właścicieli Sejów jeździ ze zdechłym i nawet o tym nie wie

    ps. możesz sobie zmienić czujnik w głowicy z tego "pykanego" na normalny proporcjonalny do wskaźnika (z Cinquecento) i puścić kabel do licznika i założyć sobie przełącznik który będzie przełączać sygnał z czujnika temperatury z sygnałem poziomu paliwa na wyjście do wskaźnika, ja tak koledze przerobiłem i to działa i ładnie pokazuje, jak masz gaz to wskaźnik paliwa tym bardziej jest nie potrzebny, kontrolka rezerwy działa niezależnie

    Aleksander_01: przecież "smród i huk" jest właśnie najważniejszy!! :D
    jak żeś taki złośliwy to było sobie od razu w awatar dać Dicka Dastardly zamiast jego psa ;p
  • #51
    MrAwruk
    Level 9  
    g107r wrote:
    Nie, to cały czas "otwarty" jest dolny wąż z chłodnicy.
    kurr, faktycznie :D

    michal_rybka wrote:
    w zimie samo się okaże

    Nie no do zimy to ten samochód musi fruwać. Pod koniec tygodnia wyjmę ten co jest, sprawdzę czy się otwiera i zamyka, tak samo ten co siedział poprzednio i zobaczę, który lepszy i jak trzeba będzie to kupię tej firmy co mówisz. Przy okazji układ sobie wodą przepłucze jak już będę przy tym. Działam i dam znać piątek/sobota!
  • #52
    Aleksander_01
    Level 42  
    michal_rybka wrote:


    Aleksander_01: przecież "smród i huk" jest właśnie najważniejszy!! :D
    jak żeś taki złośliwy to było sobie od razu w awatar dać Dicka Dastardly zamiast jego psa ;p

    Nie jestem złośliwy tylko zdziwiony takimi przeróbkami.
    Co do mojego awatara to Muttley jest najlepszy, ma zajebi.ty śmiech i jest okropnie chytry na medale (jak ruski). Ten jego właściciel to marny jest. :D