Dzień dobry,
Drugi raz zdarza mi się napisać ku potomności.
Objawy: Szarpanie przy jednostajnej jeździe 1500-1800 obr, silnik CRDI 1.6 przy rozgrzanym silniku. Nie występuje na zimnym silniku. ( możliwe, że włącznie klimatyzacji również skutecznie maskuje problem)
Diagnoza: Uszkodzenie czujnika biegu wstecznego i pierwszego w skrzyni biegów. Nie umiem wyjaśnić bez gdybania czemu tak jest ale uszkodzenie czujnika/ złącza/ kabla, spowoduje takie objawy. Także niewielkie poszarpywanie przy ruszaniu/ zamianie biegów ( czuje się pewien dyskomfort, bez tragedii). Usunięcie awarii czujnika przywraca prawidłową pracę. Pisze bo na forach mnóstwo takich problemów bez poprawnej diagnozy. Nie mówię że zawsze i wszędzie jest to ta usterka, ale trzeba przynajmniej ją sprawdzić. Czujnik za 70 PLN na pewno jest mniejszym bólem niż wymiana EGR bez poprawy sytuacji. Wniosek taki że czujnik nie jest tylko włącznikiem światła wstecznego ale podaje do ECU jeszcze inne informacje których brak skutkuje upierdliwym szarpanie przy spokojnej jeździe.
Jeśli się komuś przyda to super. Są to jednak bardzo trwałe i zasadniczo bezobsługowe wozidła. Niestety doświadczonych i kompetentnych mechaników coraz trudniej.
Drugi raz zdarza mi się napisać ku potomności.
Objawy: Szarpanie przy jednostajnej jeździe 1500-1800 obr, silnik CRDI 1.6 przy rozgrzanym silniku. Nie występuje na zimnym silniku. ( możliwe, że włącznie klimatyzacji również skutecznie maskuje problem)
Diagnoza: Uszkodzenie czujnika biegu wstecznego i pierwszego w skrzyni biegów. Nie umiem wyjaśnić bez gdybania czemu tak jest ale uszkodzenie czujnika/ złącza/ kabla, spowoduje takie objawy. Także niewielkie poszarpywanie przy ruszaniu/ zamianie biegów ( czuje się pewien dyskomfort, bez tragedii). Usunięcie awarii czujnika przywraca prawidłową pracę. Pisze bo na forach mnóstwo takich problemów bez poprawnej diagnozy. Nie mówię że zawsze i wszędzie jest to ta usterka, ale trzeba przynajmniej ją sprawdzić. Czujnik za 70 PLN na pewno jest mniejszym bólem niż wymiana EGR bez poprawy sytuacji. Wniosek taki że czujnik nie jest tylko włącznikiem światła wstecznego ale podaje do ECU jeszcze inne informacje których brak skutkuje upierdliwym szarpanie przy spokojnej jeździe.
Jeśli się komuś przyda to super. Są to jednak bardzo trwałe i zasadniczo bezobsługowe wozidła. Niestety doświadczonych i kompetentnych mechaników coraz trudniej.