Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai I30 CRDI szarpanie - Silnik szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów przy je

goiakla 03 Aug 2021 21:14 6150 8
  • #1
    goiakla
    Level 12  
    Dzień dobry,

    Drugi raz zdarza mi się napisać ku potomności.

    Objawy: Szarpanie przy jednostajnej jeździe 1500-1800 obr, silnik CRDI 1.6 przy rozgrzanym silniku. Nie występuje na zimnym silniku. ( możliwe, że włącznie klimatyzacji również skutecznie maskuje problem)

    Diagnoza: Uszkodzenie czujnika biegu wstecznego i pierwszego w skrzyni biegów. Nie umiem wyjaśnić bez gdybania czemu tak jest ale uszkodzenie czujnika/ złącza/ kabla, spowoduje takie objawy. Także niewielkie poszarpywanie przy ruszaniu/ zamianie biegów ( czuje się pewien dyskomfort, bez tragedii). Usunięcie awarii czujnika przywraca prawidłową pracę. Pisze bo na forach mnóstwo takich problemów bez poprawnej diagnozy. Nie mówię że zawsze i wszędzie jest to ta usterka, ale trzeba przynajmniej ją sprawdzić. Czujnik za 70 PLN na pewno jest mniejszym bólem niż wymiana EGR bez poprawy sytuacji. Wniosek taki że czujnik nie jest tylko włącznikiem światła wstecznego ale podaje do ECU jeszcze inne informacje których brak skutkuje upierdliwym szarpanie przy spokojnej jeździe.

    Jeśli się komuś przyda to super. Są to jednak bardzo trwałe i zasadniczo bezobsługowe wozidła. Niestety doświadczonych i kompetentnych mechaników coraz trudniej.
  • #2
    dariokks
    Level 2  
    Witam,

    Czy mógłbym prosić o informację w którym miejscu znajduje się ten czujnik? i jak najlepiej się do niego dostać?
  • #3
    goiakla
    Level 12  
    Hyundai I30 CRDI szarpanie - Silnik szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów przy je

    Na pewno da sie dostać z dołu po zdjęciu osłony. Z góry niby jest dostęp, ale nie wiem czy na tyle zeby odkręcić. [/code]
  • #4
    dariokks
    Level 2  
    Czujnik wynieniłem na nowy, niestety szarpanie jak było tak jest, dodatkowo wymieniłem czujnik map sensor w za intercoolerem, gdyż też mogła to być przyczyna. Oczywiscie błedów brak, parametry wtrysķow i egra niemal idealne, przeczyszczona przepustnica, przeplywomierz oraz egr. Niestety z problemem walczę dalej za kilka dni wybieram się do serwisu Hyundaia w celu aktualizacji oprogramowania, choć przez telefon ktoś z serwisu powiedział ze do 1.6 crdi 2013 rok nie było żadnych poprawek. Oczywiscie gdy opisalem sytuację z szarpaniem w ciepłe dni w zakresie ok 2 tys obrotów to stwierdzili że nie spotkali sie z takim problemem :) czuje że zapowiada się długa i nierówna walka :)
  • #5
    goiakla
    Level 12  
    Pewnie dobrze byłoby sprawdzic czy kabel/wtyczka od czujnika nie są uszkodzone. Jest to połozone jednak w taki miejscu, że różnie może być. Ewenualnie sprawdzić czy wymieniony czujnik fizycznie działa pewnie mierząc przejście między stykami zmieniejąc bieg na wsteczy/ przód. A po zdjęciu złącza z czujnika czy jest jakakolwiek zmiana w szarpaniu? U mnie jek zdejmę wtyczke zacznie szarpać, założę, działa ok?

    Nie wierzę że jet to kwestia softu.
  • #6
    romanskiariel1
    Level 2  
    Witam mam Hyundaia Santa fe 2007 rok 2.2 diesel mam identyczne objawy z tym szarpaniem przy spokojnej jeździe tak jak by się trochę przydlawil i po chwili odpuszcza i tak na okrągło podczas jazdy czy może ktoś znalazł przyczynę tego szarpania lub miał podobny objaw
  • #7
    dariokks
    Level 2  
    Rok walczyłem z tym problemem i znalazłem winnego. Okazał się nim zawór EGR. W marcu problem powrócił (w cieplejsze dni gdy temperatura przekraczała 15 stopni). Zrobiłem prosty trik. Auto szarpało, zatrzymałem sie na poboczu, odpiąłem wtyczkę od EGR i .... po problemie (EGR pozostaje wtedy w pozycji zamkniętej). Auto już nie szarpało w zakresie obrotów 1700-2000 obrotów, nie było juz efektu "Żaby" na 1 i 2 biegu. Dziś zastanawiam się co zrobić z tym EGR. Zacznę od czyszczenia (być może gdzieś się przycina, ale nie wyrzuca żadnych błędów) a jeżeli to nie pomoże to zaślepiam. Wymiana myślę, że nie pomoże (przejrzałem już wiele watków w internecie na ten temat i wymiana na nowy nie pomagała). Problem bardzo dziwny ale wydaje mi się że jest to też problem sterowania jednostką, bo dlaczego całą zimę gdy temperatury na zewnątrz były niskie auto jeździło bezproblemowo. Być może winne sa też jakieś czujniki np. temperatury powietrza dolotowego, jednak bardzo trudno to zdiagnozować (ja osobiście wymieniałem czujnik map sensor, czujnik biegu wstecznego, wyczyściłem DPF lecz to wszystko nie pomagało). Być może warto tez przeczyścić cały dolot.
  • #8
    romanskiariel1
    Level 2  
    A czy kolego problem tego szarpania miałeś na każdym biegu i dopiero ten problem znika przy 140 km. Mam go niedługo i na razie nie zauważyłem czy na zimnym lepiej pracuje czy nie wydaje mi się że cały czas tak samo go gdzieś przydlawia moc jest odejście ma ,ale przy stałej prędkości jazdy cały czas jakby mu brakowało powietrza i go przydlawia i po chwili odpuszcza i tak w kółko. To to mówisz jak odepne EGR to te dławienie zniknie?. Jeszcze się odezwę w maju na pewno napiszę czy coś poradziłem z tym przyduszanie. Dzięki za pomysł
  • #9
    romanskiariel1
    Level 2  
    Naprawiłem zawór EGR stał na Dębowo i przewody od ciśnieniowe były po zginane teraz śmiga aż miło