Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Silnik Kawasaki FC290V - brak iskry mimo wymiany cewki, regulacji szczeliny i obecności magnesu

elektronikq 04 Aug 2021 21:07 2403 43
Automation24
  • #31
    gimak
    Level 40  
    jaspi85 wrote:
    Mogę dopisać o problem silnika suzuki gsx400E gk53c moduł zapłonu spalony jak to obejść zbudować na tranzystory?

    Można spróbować dobrać jakiś inny, chyba nie będzie wielkiego problemu, a jak się nie da to można spróbować ten uszkodzony naprawić lub wymodzić coś samemu. W tym spalonym będzie najprawdopodobniej uszkodzony tyrystor. Tak było u mnie. Ponieważ u mnie nie umiałem znaleźć, oryginału, ani nic zastępczego, bo moduł miał tylko 4 piny a nie 5, wymodziłem swój układ i silnik ruszył, ale czasem przy uruchamianiu (szarpakiem) kopał.
    Zabrałem się za rozbebeszenie uszkodzonego modułu - usunięcie żywicy którą był zalany. Udało mi się to i nawet nic nie uszkodziłem. Tak jak przypuszczałem, uszkodzony był tyrystor, więc go wymieniłem i na nim obecnie silnik pracuje. Przy okazji odtworzyłem oryginalny schemat modułu. Schemat tego co wymodziłem i schemat oryginału zamieszczony jest w linku w poście #12. Żywicę początkowo usuwałem wiertłem fi 2 mm, a później wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać wiertła dentystyczne jako frezy i udało sie.
    elektronikq wrote:
    Czyli w takich kosiarkach spalinowych jak nie ma takiego modułu to jest zalany w cewce?

    Pomysłowość ludzka nie zna granic. Może nie zalana w samej cewce, ale może z cewką stanowić monolit.
    A jeszcze tytułem uzupełnienia tego co wcześniej napisałem. Przerwę, to że element CU nie przewodzi wywołuje najprawdopodobniej wywołuje początek opadającego napięcia, po minięciu przez magnes widełek rdzenia cewki zapłonowej - zasada działania podobna jak u mnie.
  • Automation24
  • #32
    elektronikq
    Level 25  
    Sprawdziłem ten element na przejścia i mam przejście rzędu kilka MΩ i w jedną i w drugą. Więc pewnie ten element poszedł z dymem:)
    Ok czy ten BM11 to mogę jakiś zamiennik czy muszę oryginał?
    Widziałem na all.. po 80 zł ale jak z działaniem tych modułów? Znowu ten kawasaki to kilka stów.
  • #33
    jaspi85
    Level 21  
    Elektronikq* A co ja mam powiedzieć? 600zl używane za kota w worku i te modele lubią padać... Nowy kosztuje 2900zl więc przekracza wartość motoru. A nie chce mi się zmieniać bo ładne ciche wygodne i lekkie oraz mocny. Mój pierwszy motor. To trzeba się nacieszyc tym.
  • Automation24
  • #34
    elektronikq
    Level 25  
    Ale co nowy kosztuje 2900?

    Dodano po 4 [godziny] 16 [minuty]:

    Ok można kupić ten zamiennik w jakiejś niskiej cenie?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Moduły uniwersalne pod nazwą sig by się nadały?
  • #35
    gimak
    Level 40  
    Nie wiem czy można kupić jakiś zamiennik, ale obawiam się, że może być z tym kłopot, tak jak ja miałem ze swoim, bo nawet oryginału nie umiałem namierzyć.
    Ja w tej sytuacji spróbowałbym delikatnie rozbebeszyć ten uszkodzony moduł, bo wtedy może udałoby się odczytać nazwę elementów TR1 i TR2 oraz zmierzyć oporników. Przy ich znajomości zmontowanie tego, to już żaden problem jak jest schemat. A może udałoby się ten uszkodzony przywrócić do życia, bo na podstawie pomiarów które podałeś, przypuszczam, że jest przerwa zaraz na wejściu, na łączeniu tej blaszki z wnętrzem, a reszta będzie dobra. Dlatego ostrożnie próbowałbym się dostać do tego połączenia.
  • #36
    jaspi85
    Level 21  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3407866.html tutaj jest mój temat zakopany. I dalej nie wiem co dalej robić. Ktoś lepszy może tam pociągnąć temat. A jak nie to tutaj. Chciałbym chciałem kupić identyczna jak poprzedni. Albo go zastąpić maluchem... A od innych motocykli podejdzie jakieś? Piny dorobię przedłużę. Elektryka to nie problem a zawsze można wrócić do fabryki. Ja przynajmniej nie ucinam kable fabryki nie maluję.

    Dodano po 51 [minuty]:

    https://www.ebay.pl/itm/331355014438 nawet replacement mnie odstrasza bardzo. Bo może być niezgodne z parametrami... Cena jeszcze kosmos. Jak by się dało to schemat bym prosił. Zastępczy moduł że skutera czy motocykla. Może to być gs500?
  • #37
    elektronikq
    Level 25  
    Dobra spróbuje rozbebeszyć:) na Amazonie po 30$ są więc trzeba będzie chyba tam się udać.
  • #39
    zwirek1
    Level 30  
    elektronikq układ zapłonowy którego potrzebujesz to zwykły diak, w układzie znajdują się dwa tranzystory i rezystor. Jedyny problem dobrać wartości elementów-czytaj napięcie przebicia diaka.
    Pzdr
  • #40
    TM85
    Level 27  
    jaspi85 wrote:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3407866.html tutaj jest mój temat zakopany. I dalej nie wiem co dalej robić. Ktoś lepszy może tam pociągnąć temat. A jak nie to tutaj. Chciałbym chciałem kupić identyczna jak poprzedni. Albo go zastąpić maluchem... A od innych motocykli podejdzie jakieś? Piny dorobię przedłużę. Elektryka to nie problem a zawsze można wrócić do fabryki. Ja przynajmniej nie ucinam kable fabryki nie maluję.

    Dodano po 51 [minuty]:

    https://www.ebay.pl/itm/331355014438 nawet replacement mnie odstrasza bardzo. Bo może być niezgodne z parametrami... Cena jeszcze kosmos. Jak by się dało to schemat bym prosił. Zastępczy moduł że skutera czy motocykla. Może to być gs500?

    Zrób mariaż z gs500 tam jest stale wyprzedzenie zapłonu. Sprawdzałem kiedyś stroboskopem. Dwa schematy elektryki w reke i do dzieła.
  • #41
    jaspi85
    Level 21  
    Gdzie te dwa schematy masz?

    Dodano po 22 [minuty]:

    Ja nie mam swojego motoru i ciężko mi znaleźć bo też jestem po udarze mózgu... I sprawy biurowe księgowość biurokracji mnie krew zalewa z bezradności... Słaby jestem i dlatego motor stoi dwa lata już czyli tyle ile udar mam. Kupiłem motor rok przed poznaniem żony. A udar miesiąc przed porodem... Wszystko do doopy to jest było. Teraz ten rok próbuje postawić na nogi wszystko. Marzenia plany pomysły... Dlatego też tutaj wróciłem i się starałem rozkręcić poukładać myśli. Bo się cofłem do tyłu do pozycji starego dziadka. Tak się czułem.
  • #42
    TM85
    Level 27  
    Kolego uszy do góry, będzie dobrze. Powoli naprawisz sprzęt. To nie wahadłowiec NASA.
  • #44
    elektronikq
    Level 25  
    Uniwersalny moduł zapłonowy z All... dał radę. Dziękuje wszystkim, szczególnie GIMAKowi.