Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] EPSON L3150 nowa zgłasza błąd-widmo papieru

freelektron 08 Aug 2021 01:17 2136 5
  • #1
    freelektron
    Level 5  
    witam.

    dostałem dziś zlecenie zainstalowania drukarki EcoTank L3150 - nówka sztuka, klient przy mnie rozpakował, wszystkie taśmy ochronne usunięte, podłączona przez USB zgodnie z instrukcją na papierze i ekranie, pierwsze uruchomienie i od razu miga kontrolka papieru, jakby papier się zakleszczył (drukarka nawet nie spróbowała pobrać kartki), karetka schowana w kącie nie drgnie - oraz kontrolka tuszu, a EPSON Status Monitor oznajmia "Okres eksploatacji poduszki wchłaniającej tusz w drukarce dobiega końca. Skontaktuj się z pomocą techniczną firmy Epson."

    z ciekawości odpaliłem WICReset - były dwa liczniki: 102% i 0%. po resecie na trialu teraz jest: 102% i 79% LOL!

    powtórzę: drukarka prosto z pudełka, w środku błysk, tusz nalany, przy pierwszym uruchomieniu napełniła zbiorniki pośrednie, rzekomo zużyte poduszki białe jak śnieg (karetka nie kursuje). zbiornik zrzutowy kompletnie pusty, tylko trochę opluty.

    drukarka nie reaguje na kombinacje klawiszy (reset, czyszczenie itp.).
    dodatkowo nie działa skaner (urządzenie jest zajęte lub niedostępne. zaczekaj).

    niestety klient gapa zgubił paragon, a zapłacił gotówką parę tygodni temu i dopiero dzisiaj zadzwonił i "panie, zainstaluj!".
    zakup w mediaexpert i na gębę oczywiście odmówili zwrotu i 700 wsadzone psu pod ogon.

    taśmy/kabelki w środku wszystkie podłączone prawidłowo, płytka bez skazy. nie mam pomysłu.

    spróbuję jeszcze rejestracji i reklamacji w Epson.
    ---

    "2 hours later": na stronie epson rejestracja drukarki nie działa - owszem, jest formularz, można wypełnić, wysłać, ale potem zero reakcji, ani potwierdzenia na mail, nic.
    to może potrzebne konto Mój Epson - pomyślałem i założyłem, ale okazało się, że rejestracja drukarki jest czymś zupełnie odrębnym od tego konta. czyli tzw. "gwarancja producenta" od Epson w praktyce nie do zrealizowania.

    zmarnowana kupa kasy i czasu. odradzam te produkty. jak komuś trzeba cz-b to wyłącznie laser, atrament to chyba tylko fuji, może canon. albo jakiś stary, ale jary hp. ja mam 20-letni 845c, co śmiga jak nowa, ale kartridże 15 na wagę złota.

    tyle mojego marudzenia. może ktoś miał podobne przygody i coś podpowie.
    pozdrawiam!


    EPSON L3150 nowa zgłasza błąd-widmo papieru EPSON L3150 nowa zgłasza błąd-widmo papieru EPSON L3150 nowa zgłasza błąd-widmo papieru
  • Helpful post
    #2
    Zbych034
    Level 39  
    Kupić drugą w tej samej firmie i poprzednią zwrócić (skoro nie chcą odzyskać paragonu to chyba jedyna droga)
  • Helpful post
    #3
    Bery_Butrym
    Level 15  
    Cześć kolego.

    Mogę stwierdzić, że trochę przekombinowałeś.

    Ogólnie Epson w ramach gwarancji nie bardzo przywiązuje wagę do dowodu zakupu.
    Nie miałem z rejestracją urządzenia nigdy problemów. Ale ja to robię ze strony serwisu jako rozlicznie usługi serwisowej dla Epson.

    Teraz tak. Jeśli chodzi o ten model to standardowy problem. Czas eksploatacji poduchy wyszedł i trzeba ją zresetować. Ogarnięty serwis z Epson Adj Tool robi to w 30sek. Miałem nawet biuletyn, że cała seria ET może mieć taki problem. I Epson rozlicza to normalnie jako naprawę gwarancyjną.
    (Po którymś ram sofcie to naprawili)

    Co tyczy się tego konkretnego modelu to miałem identyczną na serwisie z przebiegiem 66 tys stron.

    Skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Epson.
    Zresetują Ci absorber i w sumie to powinni wymienić na nowy w ramach gwarancji.

    Pozdro Domin
  • #4
    freelektron
    Level 5  
    Quote:
    Kupić drugą w tej samej firmie i poprzednią zwrócić (skoro nie chcą odzyskać paragonu to chyba jedyna droga)


    Hm... =D O tym nie pomyślałem. Dzięki.

    Quote:
    Cześć kolego.

    Skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Epson.
    Zresetują Ci absorber i w sumie to powinni wymienić na nowy w ramach gwarancji.

    Pozdro Domin


    Dzięki za słowa otuchy. Wezme to wszystko pod uwagę.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #5
    Sieradz_drukarki
    Level 6  
    Jak się skończyła sprawa?
  • #6
    freelektron
    Level 5  
    Sieradz_drukarki wrote:
    Jak się skończyła sprawa?


    Witam. Przepraszam, zapomniałem zamknąć ten temat.

    Ostatecznie uznałem, że jest coś nie tak z oprogramowaniem, bo żadnej wady mechanicznej, ani elektrycznej nie umiałem zlokalizować.

    Na szczęście reklamacja była możliwa w sklepie, wystarczyło tylko być stanowczym w rozmowie z pracownikiem. Bez paragonu udowodniliśmy, że ten konkretny model został sprzedany w tym konkretnym sklepie w dniu, w którym klient twierdził, że dokonał zakupu, bo okazało się, że mieli zapisany w komputerze numer seryjny urządzenia (był to ich ostatni egzemplarz tego modelu).

    Ale poza tym klient znalazł paragon i drukarka powędrowała do naprawy w ramach gwarancji.

    Wróciła po ok. 3 tygodniach z opisem naprawy dosł. "aktualizacja firmaware", czyli bardzo możliwe, że już w fabryce źle coś wgrali albo był jakiś bug. Nie wiem.
    Popsuta drukarka nie odpowiadała, więc nie mogłem sprawdzić wersji, żeby porównać.

    Na pewno też wymienili/zresetowali pojemnik zrzutowy (1%), który (przeterminowany) mógł być trigerem dla pozostałych objawów awarii.

    Po naprawie drukarka działa wzorowo.

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie i rady. Temat oczywiście można zamknać.
    Życzę miłego dnia!

    Dodano po 9 [minuty]:

    Drukarka naprawiona w ramach gwarancji