Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic II 2.0 dCi 90 KM - zgaśnie podczas jazdy

Marat1234 09 Aug 2021 19:38 849 13
  • #1
    Marat1234
    Level 5  
    Witam, z początku błędy - czwarty wtryskiwacz zwarcie, został wymieniony, potem pierwszy wtryskiwacz wyciek paliwa, również wymieniłem, parametry wszystkie w normie a podczas jazdy powyżej 140 przy włączonej klimatyzacji i podjeździe pod górkę gaśnie silnik na czerwono, po czym ponownie odpala i jedzie, wyświetlił błąd od zaworu na listwie cr, kupiłem używana sprawdzona podobno elektromechaniczne, dalej problem ten sam błąd od obwódu zaworu elektromagnetycznego, oraz drugi od regulacji ciśnienia paliwa, dziś wymieniłem regulator na oryginalny i jest jeszcze gorzej, auto potrafi już na 3 biegu gasnąć przy 3 tyś obrotów poprzednio gasło tylko na 6 biegu powyżej 140 km/h. Jakie są błędy teraz nie wiem, zastanawiam się na zaworem elektromagnetycznym?
  • Helpful post
    #3
    pp_pablo
    Level 26  
    Wyciągaj pozostałe wtryskiwacze. 4 i 1 wymieniłeś na nowe czy używki? Jeśli używki to wszystkie do sprawdzenia. Od tego zacznij i na tym pewnie skończysz poszukiwania usterek.
  • Helpful post
    #4
    Anonymous
    Level 1  
  • #5
    Marat1234
    Level 5  
    Dziękuję za podpowiedzi niestety problem nie został rozwiązany nie mogę pracować auto 5 tygodni jeździ po serwisach skończyło się na tym że dojechał sam do serwisu a wyjechał na lawecie , wtryskiwacze plus listwa sprawdzone dwa razy w Bosch Warszawa, dla pewności wymieniłem wtryskiwacze na nowe , objaw jest teraz taki że auto odpala jak jest odpięty alternator lecz nie pracuje równo trzęsie się i dymi na biało,po podłączeniu alternatora zaczyna dusić się i gaśnie, drugi problem z którym boryka się mechanik to taki iż po odpięciu wtyczek od wtryskiwaczy nie ma zmian mowa o cylinder 1 i 2 od strony rozrządu, po odpięciu wtyczek 3 i 4 jest różnica trzęsie go znacznie czyli te dwa napewno pracują, dodam że rozrząd został zrobiony cały i dwa razy sprawdzany bo w poprzednim warsztacie przeskoczył i nie wiedzieli co jest, pytanie co teraz może być? Na odpietym alternatorze ładowanie 11,5 w momencie podpięcia alternatora są skoki od 6 do 11,5 volt alternator cały po regeneracji i w dodatku pali bezpiecznik 25 amper w skrzynce przy silniku drugi od lewej strony

    Dodano po 4 [minuty]:

    Będę wdzięczny za każdą podpowiedź ewentualnie kontakt do magika od renault w okolicy Warszawy, aż wstyd że dwa warsztaty nie dały rady, robi mi go teraz znajomy z serwisu peugeot ale też już traci nerwy wymieniono dużo części a efekt jest coraz gorszy a ja jestem bezradny i zawiedziony
  • Helpful post
    #6
    KapitanSTS
    Level 29  
    To sprawdź alternator bo chyba ktoś go nieźle spartolił. Nigdy nie podaje więcej niż 11,5 V ?
  • #7
    Marat1234
    Level 5  
    Tak też zrobię jutro zawiozę do tej firmy
  • #8
    Czarny4994
    Level 25  
    A była próba aby włożyć inny akumulator bo aktualny może robić piki napięciowe, nie wiem czy tam czujki ciśnienia na listwie nie jest zasilany 12v i jak czujnik dostanie przebicie i 12v trafi na linie 5v sterownika to go uszkadza co może powodować wariactwo widmo
  • #9
    Anonymous
    Level 1  
  • #10
    Marat1234
    Level 5  
    Naprawa po 6 tygodniach nabiera tempa, dzis Trafic nie chciał odpalić odrazu przy kręceniu paliło bezpiecznik, podmieniona pompa ,poprzednia nową lecz jakąś chińska auto odpaliło lecz Dale dymi na biało i nierówno pracuje, świece zostały wykręcone i sprawdzone jedna z nich wogole nie reaguje pod prostownikiem, ciśnienie na cylindrach 1- 20.5 bar ,2-22bar,3-22bar, na 1 i 2 po odpięciu wtyczek od wtryskiwaczy brak reakcji, czy może być zapchany dolot sądzą i stąd objawy,?
  • #11
    Czarny4994
    Level 25  
    Kompresja na bardzo niskim poziomie jak na silnik diesla rozrząd się zgadza? Klapką gaszenia otwarta?
  • #12
    Anonymous
    Level 1  
  • #13
    arturlom
    Level 16  
    Proponuję wpiąć się oscyloskopem do wtryskiwaczy i zobaczyć czy dostają prawidłowy sygnał.
  • #14
    Marat1234
    Level 5  
    Problem w tym że wogole on nie jezdzi,dojechał do warsztatu sam,po tygodniu zabrałem go od mechanika bo tylko narobił kłopotu i teraz próbuje dojść co mu jest, istnieje możliwość że przy przestawionym rozrządzie wałek dostał jak jest metalowy a jeżeli żeliwny to pewnie poszły dźwigienki/ popychacze bądź nie domykają się biorę taka teorie i chce to wykluczyć nim silnik zostanie rozebrany,