Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matrix 832+ komunikacja po RS-232 z PC - przygotowanie i błąd komunikacji

mpsystems 12 Aug 2021 09:51 351 1
    mpsystems
    Level 1  
    Witam,
    Wpadła mi w ręce centralka wraz z innymi podzespołami więc postanowiłem amatorsko troszkę liznąć tej gałęzi technologicznej. Dodam, że nie jestem elektrykiem ani elektronikiem a na co dzień siedzę w IT. Lubię zdobywać nową wiedzę poprzez praktykę i zbieranie doświadczenia od znających temat lepiej więc postanowiłem poprosić o pomoc. W przyszłości gdybym zapanował nad tym konkretnym sprzętem w stopniu powiedzmy akceptowalnym i potrafił z klawiatury oraz poprzez software zaprogramować centralkę po prawidłowym doborze oraz podłączeniu komponentów, to widzę opcję instalacji w domu rodzinnym w celu praktycznego zwieńczenia sukcesu edukacji :)

Zapoznałem się ze spisem poradników tego działu oraz wieloma wątkami oraz oczywiście pełną instrukcją do rodziny centralek Pyronix Matrix i postaram się zebrać informacje oraz moje poczynione kroki do zwięzłej postaci i może uda Wam się podpowiedzieć co pomijam bo mam wrażenie, że to jakaś błahostka. Dodam też jedną sekcję typu FAQ z pytaniami, na które jeszcze nie jestem w stanie sobie odpowiedzieć samemu a praktyk to aż się uśmieje z tych pytań zapewne :)

Przygotowanie wstępne płyty centralki:
    - wolne zaciski linii od Z1 do Z8 zwarłem rezystorami 4k7, zaciski BT i GT zwarłem ze sobą oraz dodatkowo zacisk BT zwarłem z AUX-
    - Bateria podłączona do przekaźnika Pulson MP1 na zaciskach +BAT- a zaciski +OUT- przekaźnika do zacisków na centralce +BAT-, rozumiem to jako przygotowanie przekaźnika 12V/230V - zasilanie zastępcze
    - zacisk przekaźnika AUX+ na zacisk na centralce AUX+, rozumiem to jako sygnalizacja "obecności" baterii dla centralki i sygnalizacji jej utraty.
    - centralka została zresetowana poprzez procedurę RESET zworką.