Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Router Metro City - brak świateł przednich

Martix420 15 Aug 2021 18:34 465 26
  • #1
    Martix420
    Level 5  
    Witam, mam problem ze skuterem Router Metro City, ostatnio zmieniałek cylinder i głowice na 90cc,
    Razem z tym wymieniłem też iskrownik i Magneto, w nocy zauważyłem że nie działają mi swiatła z przodu, po naciśnięciu hamulca światła działają normalnie, a światło z tyłu zapala się dopiero przy wyższych obrotach.
    Jeśli chce mrugnąć krótkimi to normalnie działają, o co może chodzić ?
  • #2
    MarcinRKl
    Level 22  
    Witam, prawdopodobnie coś źle podłączyłeś lud czegoś nie podłączyłeś przy okazji naprawy, możliwe że brakuje gdzieś masy.
    Objawy są na zgaszonym i zapalonym silniku ?.
  • #3
    Martix420
    Level 5  
    Wczoraj jak wracałem to zauważyłem że nie mam świateł z tyłu, ani światła, ani stopu,
    Z przodu działały tylko krótkie jak nacisnąłem przycisk, więc musiałem go trzymać.
    Dziś wyczyściłem masę, przykręciłem do pokrywy zaworów, i o dziwo światła długie zaczęły działać, ale z tyłu świateł nie było, po dodaniu gazu światła długie zgasły.
    Po wyjęciu żarówek z tyłu jak i z przodu zobaczyłem że są spalone,
    Dodam że iskrownik i Magneto są nowe, wina regulatora napięcia ?
  • #4
    MarcinRKl
    Level 22  
    Bez pomiaru napięcia jakie wychodzi z regulatora się nie dowiesz.
    Nowe nie znaczy, że sprawne kupiłem nową cewkę do auta i była zepsuta.
    Regulator mógł się uszkodzić od zbyt wysokiego napięcia wytwarzanego przez magneto.
    Jeśli żarówki spaliły się z powodu zbyt wysokiego napięcia to raczej jest do wymiany regulator nie powinien przepuścić zbyt wysokiego napięcia.
    Zanim założysz nowy regulator sprawdź magneto.
  • #5
    Martix420
    Level 5  
    Światła nie rozwaliły się ogólnie tak odrazu, po założeniu magneta, światła z tyłu, i krótkie z przodu świeciły przez mniej więcej tydzień
  • #6
    MarcinRKl
    Level 22  
    Żarówki nie musiały paść na raz, sprawdź jak Ci pisałem wyżej lub tylko wymień żarówki i zobaczysz co będzie.
  • #7
    Martix420
    Level 5  
    Jak mogę sprawdzić napięcie ?
  • #8
    MarcinRKl
    Level 22  
    Wpisz to pytanie w szukaj na tej stronie lub przeglądarce, znajdziesz też jak sprawdzić magneto.
  • #9
    rafik54321
    Level 29  
    Ja ci na sam początek bym sugerował zobaczyć czy aby na pewno dobrze jest podłączony iskrownik. Weź sobie swój stary, weź zobacz ten nowy i spójrz czy kable od danych cewek, idą tak samo w obu iskrownikach. Bo w chińskich skuterach lubi być wszystko pomieszane. Na oko wyglądają tak samo, ale np kable w kostce są poprzestawiane. Dlatego potem ci zwariowała instalacja, gdzie np pojawia się + na masie :P .

    Dopiero potem sprawdź jak temat wygląda na regulatorze napięcia.
  • #10
    Martix420
    Level 5  
    Winny okazał się regulator, spaliło kostkę nawet.
    Skuter chodził parę czasu bez regulatora, mogło rozwalić się ssanie ? Bo skuter faluje na obrotach i nadal nie ma kierunkowskazów. Co może być przyczyną ?
  • #11
    rafik54321
    Level 29  
    To że się spalił regulator, nie oznacza że to jest głównym problemem. Bo to może być objaw problemu. Podłączysz nowy regulator, podziała jakiś czas i znów może go spalić :/ .
    Powtarzam ci po raz drugi, najpierw podstawy - sprawdź czy z iskrownika wszystkie przewody są podłączone tak, jak powinny.
  • #12
    Martix420
    Level 5  
    Tak, jest na pewno wszystko dobrze podłączone.
    Jest kostka, która nie pasuje tylko do 1 wejścia, oraz 2 piny, które też są dobrze podłączone.
    Ogólnie to ten nowy iskrownik inaczej trochę wygląda niż ten stary, nowy ma taki oplot kablami, a ten stary go nie miał.
  • #13
    rafik54321
    Level 29  
    Czyli jednak iskrowniki się różnią. Tu musisz mieć 100% pewności że wszystko jest tak samo. Bo cewki mogą się wydawać że są takie same, ale jednak się różnić. Najlepiej podaj fotki obu iskrowników :) .

    Bo powinieneś sprawdzać czy w kostce kabel który jest np w prawym górnym rogu, prowadzi do dokładnie tej samej cewki, w tym samym miejscu w obu iskrownikach. Wszystko musi się zgadzać co do joty.
  • #14
    Martix420
    Level 5  
    Tutaj jest filmik w czym jest problem, jak spada z obrotów to żarówka mocniej świeci, jak przycisnę światła krótkie to świeca normalnie, ale muszę trzymać przycisk, z tyłu jest to samo, ale światło stopu działa normalnie, żarówki nowe
  • #15
    rafik54321
    Level 29  
    Skoro musisz trzymać jakiś przycisk to może w nim jest problem.
  • #16
    Martix420
    Level 5  
    Jest chyba problem z iskrownikiem, w starym iskrowniku były 2kable do wtyczki, biały i żółty, i 2 złączki czerwony i niebieski.
    A w nowym do wtyczki są 3 kable żółty biały i zielony, i złączki czarno czerwony i biało niebieski.
    Więc raczej iskrownik do wymiany
  • #17
    rafik54321
    Level 29  
    No to jak masz większą ilość przewodów to jak miało ci to banglać? Założyłeś inny iskrownik to normalne że nie działa na pstryk.
    Ile masz przewodów w nowym iskrowniku ile w starym.
    dwa kable będą od impulsatora i to mniejszy problem. Pozostałe to cewki zasilania.
    Pytanie od czego ty ten nowy iskrownik masz?
  • #18
    Martix420
    Level 5  
    No iskrownik od skutera, z symbolem jak w moim skuterze,
    https://allegro.pl/oferta/cewki-zaplon-iskrow...mI4OTUxMjBiOWQ0MzIxYjQzOGRhMWVkNGM1ZWIzMjU%3D

    Czy jak kupię iskrownik z identycznym kolorem kabli to będzie dobrze ? W tym nowym jest jakieś białe okablowanie co przechodzi przez zwoje, w starym tego nie było.

    W załączniku stary iskrownik
  • #20
    rafik54321
    Level 29  
    Twój stary iskrownik, ok, mamy, ale twój nowy to jest który? Bo może od razu nie trzeba kupować nowego. Tylko pokręciłeś kable.

    Bo z tych co podałeś to żaden nie ma 5ciu kabli :P
  • #22
    rafik54321
    Level 29  
    Ale na zdjęciu on ma 4 kable. Ten który podałeś.
    Głowy nie dam, ale strzelam że ten zielony (nadprogramowy) to będzie po prostu masa.
    Najwyraźniej w twoim iskrowniku masa jest przylutowana po prostu na obudowę iskrownika i już, a w nowym iskrowniku jest osobny kabel który musiałbyś pociągnąć na ramę motoru.
    Jeśli jest jak mówię, to wtedy te 2 cewki zasilające, działają jak jedna mega cewka - dlatego sfajczyło regulator napięcia.
    Spróbuj zrobić pomiary pod tym kątem. Porównaj rezystancję, pomiędzy starym i nowym iskrownikiem. Zakładając że zielony to masa w nowym iskrowniku.
    Względnie spróbuj zrobić próbę "na szybko". Przytknij zielony kabel do porządnej masy (przedłuż go jakoś i przytknij np do obudowy żarówki) i zobacz czy sytuacja się poprawi. Jak mam rację, to temat zadziała natychmiast. Jak nie zadziała, to nie trzymaj długo na siłę, bo coś się sfajczy.
  • #23
    Martix420
    Level 5  
    Zamówiłem nowy iskrownik ten co podałem wyżej z 4 kablami,
    Bo pewnie jest tak jak mówisz z tą mega cewką
  • #24
    Martix420
    Level 5  
    Mam już nowy iskrownik, wszystko działało jak trzeba, pojechałem się przejechać 2 km, wróciłem i patrzę a tu nie ma światła stopu, za to tylnie światło jest, przygasa jak włączam stop, a przednich nie ma w cale, przetopiło aż tą blaszkę.
    Winny pewnie jest regulator, wczesniej spalił mi kostkę, i musiałem podłączyć te kable jak widać, ale to chyba nie spełnia egzaminu, gdzie mogę dostać taką kostkę ? Nigdzie jej nie mogę znaleźć
  • #25
    MarcinRKl
    Level 22  
    Ta złączka spokojnie spełnia zadanie, tylko regulator zmieniłeś ?, magneto sprawdziłeś ?.
    Nie jestem znawcą skuterów, ale w prostych konstrukcjach iskrownik odpowiada za iskrę, a nie za napięć które przychodzi przez regulator.
  • #26
    Martix420
    Level 5  
    Nowe Magneto iskrownik oraz regulator
    Magneto https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe-magn...zc4ZWIyZDBmODI4NjI2YTE2Nzg2MDc4Y2NhODBiMDM%3D

    Iskrownik https://allegro.pl/oferta/cewki-zaplon-iskrow...mI4OTUxMjBiOWQ0MzIxYjQzOGRhMWVkNGM1ZWIzMjU%3D

    I zaraz dam link do regulatora, może w nim jest problem ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Regulator stary miał czarną wtyczkę a ten nowy ma białą

    To jest ten regulator co mam teraz czyli ten nowy
    https://allegro.pl/oferta/regulator-napiecia-...jgyNGMyNjE0YWRmYzNmNzhiODEwNDQwMjg2ODQxYjU%3D
  • #27
    MarcinRKl
    Level 22  
    Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje.
    Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora