Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania

liseczq 15 Aug 2021 19:59 534 3
e-mierniki
  • #1
    liseczq
    Level 21  
    Witam

    Znajomy zostawił mi do zrobienia Ciągnik Belarus 1025.3

    W ciągniku jest problem z ładowaniem. Jest zbyt wysokie napięcie ładowania. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta do nawet 20V - wskaźnik na desce pokazuje pokazuje zbyt wysokie ładowanie. Pomiar miernikiem na alternatorze (tu mamy nawet 20V). Alternator bardzo szybko się nagrzewa, już po kilku minutach jest gorący.

    Wcześniej wymieniono alternator (nie ja, poprzednia osoba) - widać na fotografii, że jest świeży.
    Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Ciągnik bardzo dobrze odpala.

    Jak widać jest to wersja z przetwornicą 12 - 24V. Rozrusznik 24V, alternator 12V. Czy w tym ciągniku występuje ten przekaźnik (czy przełącznik - różnie nazywają) 12V - 24V (numer części 86322/7)? Nigdzie nie mogę go zlokalizować. Znalazłem póki co stopione gniazdo bezpiecznika od świec żarowych (są dwa, jeden zmostkowałem na krótko przewodem z uwagi na wytopienie gniazda). Raczej te bezpieczniki świec nie mają wpływu na ładowanie.

    Robiłem kilka instalacji w ciągnikach, ale nigdy nie miałem do czynienia z takim rozwiązaniem jak Belarus - czyli odpalanie na 24V, a cała reszta na 12V (głównie robiłem z C330 C360 Zetor 2511 5211 i pochodne)

    Proszę o pomoc ,bo już drugi dzień się męczę z tym ciągnikiem.

    Zamieszczam kilka zdjęć. W razie czego zamieszczę więcej zdjęć - ciągnik stoi u mnie pod domem.

    Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania Belarus 1025.3 - za wysokie napięcie ładowania
  • e-mierniki
  • #2
    andken999
    Level 17  
    Takie doświadczenie miałem w moim samochodzie. uszkodzony był regulator napięcia i w akumulatorze aż się gotowało.
  • e-mierniki
  • #3
    BANANvanDYK
    Level 40  
    No ale alternator jest na 12 V? Jest samowzbudny, więc wina może leżeć po stronie regulatora napięcia, ew. przebicie wirnika jeżeli regulator kluczuje masę. Sprawdź napięcie na wyjściu kontrolki ładowania, bo widzę tam dwa przewody. Może tam coś obciąża i obniża napięcie pomiarowe regulatora.
    Natomiast moduł 14V/28V służy tylko do ładowania drugiego akumulatora. Rozrusznika potrzebuje dodatkowego przekaźnika sterującego elektromagnesem (zasilanie z 24 V). BTW jak kręci ten Setart?
    https://mtz-80.ru/drugie-sistemy/mtz-1221-shema-preobrazovatelya-2019
  • #4
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    liseczq wrote:
    Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory.
    Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku.
    liseczq wrote:
    W razie czego zamieszczę więcej zdjęć
    Zamiast zdjęć weź alternator na stół probierczy i zobacz co tam się dzieje. Radzieckie regulatory potrafiły robić cuda. Sprawdź też cewkę wzbudzania.