Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Modus 1.4 2005r - wymiana sterownika silnika

oko26 16 Aug 2021 20:58 873 3
  • #1
    oko26
    Level 10  
    Witam.
    Wszystko zaczęło się od tego że padło wspomaganie(elektryczne) w Renault Modus 1.4 2005r. Całość wymontowałem i wysłałem do naprawy, wróciło zamontowałem, wspomaganie działa lecz dziwne rzeczy: auto nie ma wolnych obrotów(zero błędów w ecu). Wydaje mi się że podczas postoju auta(auto rozebrane a sterownik na wierzchu nie przykryty) doszło do zamoczenia (zielone piny sterownika). Kupiłem sterownik w electro-cars w kaczorach(dość znane miejsce), sterownik wyczyszczony ponoć miał sobie sam dodać immo, niestety tak się nie stało, immo nie puściło, odcina silnik, sterownik odesłałem jeszcze raz do skopiowania wszystkiego + immo, wrócił niestety to samo immo blokuje dalej, człowiek który to robił jest w szoku i nie ma zielonego pojęcia dlaczego tak się dzieje, dodam że gdy podłączę swój sterownik - auto odpala(brak wolnych obrotów-nie równo chodzi, ale odpala), a immo puszcza. Dodam jeszcze taką sprawę, że wspomaganie zostało tak zrobione, że nie ma podanego immo - podobno samo się adaptuje po każdym odłączeniu aku, i tak jest, bo działa.. Pomocy
  • #2
    castin
    Level 24  
    Podaj numery sterowników silnika - oryginalnego z auta oraz tego, który poszedł na "podmianę".
    Musisz zrobić odczyt błędów narzędziem dedykowanym (CLIP) ze sterownika silnika, UCH, wspomagania elektrycznego.
  • #3
    oko26
    Level 10  
    Nie mam teraz sterowników, bo właśnie je wysłałem z powrotem do poprawy, ale wiem na pamięć jakie miał numery sterownik zakupiony i którym numerem się różnił. Wklejam fotkę z zaznaczonym numerem który był inny(reszta numerów się zgadzała), pamiętam że zaczynał się od cyfry 5 w moim oryginalnym sterowniku z auta. Co do wspomagania to po naprawie, zostało zrobione tak żeby się adaptowało do sterownika i chyba tak jest, bo po podłączeniu działało mimo że pojawiał się błąd(po odłączeniu aku) "KOD ZABESPIECZENIA MIĘDZY UCH A ELEKTR WSP KIER 1.DEF MEMORISED" kod ten się kasował i nie wracał a wspomaganie działało. Dodam jeszcze że po podłączeniu z powrotem mojego starego sterownika wszystko działa(auto pali, po puszczeniu z gazu gaśnie-diagnoza to na 100% sterownik) w sterowniku niedawno urwał sie jeden pin, mechanik powiedział ze był przegnity i wyjmowali go z wtyczki, może to jest powodem, tak przypuszczam, ale puki co wysłałem z powrotem do Electric-cars-kaczory, myślałem ze oni się znają na naprawie ale z tego co pan mi tam mówił to oni kupują sterowniki na allegro i je tylko czyszczą i kodują a tak naprawdę nie wiedzą czy jest na 100% sprawny.. Myślę że w tym wszystkim najważniejsze jest to że; po podpięciu oryginalnego sterownika auta, silnik startuje przekładnia-wspomaganie pracuje-działa wspomaganie, to jeśli sterownik ma zczytany cały wkład włącznie z imo z mojego oryginalnego sterownika z auta to dlaczego imo go nie puszcza?
  • #4
    castin
    Level 24  
    Aby zrobić klona, najlepiej przegrać flash i eeprom. Jeśli przegrywany jest sam eeprom, to może nie zadziałać czasami. Wszystko zależy od wersji obu ECU. Wg. mnie źle zrobiony klon, lub błędnie przygotowane ECU do przyuczenia.