Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Falownik B&R w trybie wektorowym - trudny start silnika

Henry(k) 18 Aug 2021 13:56 222 3
  • #1
    Henry(k)
    Level 30  
    Witam.

    Falownik B&R ACOPOSinverter P74 0,18kW, zasilanie jednofazowe 230VAC.
    Silnik Kacperek 0,09kW, połączenie w trójkąt. Na razie na stole bez obciążenia.

    Zresetowałem falownik do ustawień fabrycznych, potem w menu [Asynchronous motor parameters] ASY- ustawiłem parametry silnika zgodnie z tabelką, przeprowadziłem też Autotuning (opcja tUn) który się zakończył z powodzeniem: dOnE w opcji tUS.
    W opcji [Motor controll] dRC- ustawiony tryb SVC-V Sensorless vector control.



    I teraz czas akceleracji powiedzmy 2 sek. Minimalna prędkość 6Hz.
    Przyciskam przycisk startu na pełnej prędkości 50Hz i silnik buczy ledwo się kręcąc, po różnej chwili "załapie" i startuje z pełną prędkością, albo nie startuje tylko "cyknie" przekaźnik w falowniku i jest stop oraz na wyświetlaczu nSt.

    W trybie pracy [Std] 'Standard motor law" pracuje bez problemów.

    Co robię źle?

    Pozdrawiam.

    PS. w opcjach [ASY-] jest podopcja [AUt] a w niej: [no] [YES] [OnE].
    Nie ma opisu w dokumentacji (users manual ver.2.6) co to jest. Może ktoś, coś... Inverter w wersji V2.8.
  • #3
    Henry(k)
    Level 30  
    Ale napisałem, że w ASY- wpisałem wszystkie parametry z tabliczki i wykonałem autotuning.
    W takiej kolejności.
  • #4
    bonanza
    Power inverters specialist
    Zastanów się, czy konieczny jest tryb wektorowy. Autotuning może dawać fałszywe wyniki przy znacznej różnicy mocy silnika i falownika.