Witam,
od pewnego czasu nie wyłącza się dmuchawa nawiewu w Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition Hatchback 86KM CBZA NH3 2014r. po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka.
Kilka miesięcy temu rozładował Mi się akumulator, zauważyłem wtedy, że nie wyłącza się dmuchawa nawiewu, reaguje jedynie na ustawienie pokrętła w pozycji 0 (klimatyzacja manualna), bądź wyciągnięcie bezpiecznika B39.
Pierwsze, co Mi przyszło do głowy to sklejony przekaźnik od nawiewu, przeszukałem Internet, żeby znaleźć jakieś informacje odnośnie Skody Rapie NH3 (skrzynka przekaźników itp.) i niewiele znalazłem. Zacząłem szukać w samochodzie i znalazłem ją za skrzynką bezpieczników (4 przekaźniki 645, 1 przekaźnik 644, 1 przekaźnik 646) – sprawdziłem przekaźniki wszystkie są sprawne.
Rozmawiałem z pracownikiem serwisu i on stwierdził, że to może być przekaźnik bądź kostka stacyjki – ze względu na koszty i długi okres oczekiwania na naprawę w serwisie wymieniłem kostkę stacyjki (przez kilka miesięcy dmuchawa się wyłączała, później musiałem ustawiać pokrętło nawiewu w pozycję 3 lub 4, żeby się wyłączyła, teraz już się sama nie wyłącza).
VCDS nie znalazł żadnych błędów.
SPRAWDZAŁEM:
1. Napięcie w skrzynce bezpieczników po zamknięciu centralnego zamka i odczekaniu kilku minut.
Mam zasilanie na bezpiecznikach:
B7 – Zapłon, sterownik silnika.
B18 – Ogrzewanie lusterek.
B19 – Wejście zamka zapłonu.
B20 – Sterownik silnika, sterownik pompy paliwa.
B21 – Światło cofania (automatyczna skrzynia biegów), reflektory przeciwmgłowe z funkcją CORNER.
B22 – Obsługa ogrzewania, sterownik klimatyzacji, telefon, tablica rozdzielcza, czujnik kąta wychylenia kierownicy, kierownica wielofunkcyjna, blokada wyciągnięcia kluczyka zapłonu, gniazdo diagnostyczne, czujnik deszczu.
B23 – Oświetlenie wnętrza, schowka i bagażnika, światła pozycyjne.
B24 – Sterownik centralny.
B35 – Podświetlenie włączników, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światła postojowe.
B39 – Dmuchawa układu ogrzewania.
B42 – Ogrzewanie szyby tylnej.
B43 – Sygnał dźwiękowy.
B44 – Przednie wycieraczki.
B45 – Zamek pokrywy bagażnika, centralne ryglowanie.
B46 – Alarm.
B47 – Zapalniczka.
B48 – ABS.
B49 – Kierunkowskazy, światła hamowania.
B50 – Transformator DC/DC, radioodtwarzacz.
B51 – Elektryczne podnośniki szyb (kierowca + lewy tylny).
B52 – Elektryczne podnośniki szyb (pasażer + prawy tylny).
B54 – START-STOP tablica rozdzielcza, dźwignia obsługowa pod kierownicą, kierownica wielofunkcyjna.
2. Przekaźniki.
Wyciągałem przekaźniki ze skrzynki przekaźników pod skrzynką bezpieczników i sprawdzałem zasilanie na bezpieczniku B39 (po wyciągnięciu przekaźników było cały czas zasilanie 12V). Po wyciągnięciu przekaźnika przy akumulatorze miałem zasilanie na bezpieczniku B39. Rozbierałem przekaźniki i sprawdzałem styki czy nie są nadpalone, sklejone (styki czyste). Podłączałem zasilanie 12V do cewki i sprawdzałem czy przekaźnik pracuje i czy styki się zwierają rozwierają (przekaźniki sprawne). Znalazłem 4 przekaźniki 645, 1 przekaźnik 644, 1 przekaźnik 646 i jeden przekaźnik przy akumulatorze i te sprawdziłem.
Co steruje zasilaniem dmuchawy nawiewu, jakiś ukryty przekaźnik, sterownik i gdzie on się znajduje?. Nie mogę nic znaleźć o Skodzie Rapid 1.2 TSI Ambition Hatchback 86KM CBZA NH3 2014r. Za wszelkie informacje będę wdzięczny.
od pewnego czasu nie wyłącza się dmuchawa nawiewu w Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition Hatchback 86KM CBZA NH3 2014r. po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka.
Kilka miesięcy temu rozładował Mi się akumulator, zauważyłem wtedy, że nie wyłącza się dmuchawa nawiewu, reaguje jedynie na ustawienie pokrętła w pozycji 0 (klimatyzacja manualna), bądź wyciągnięcie bezpiecznika B39.
Pierwsze, co Mi przyszło do głowy to sklejony przekaźnik od nawiewu, przeszukałem Internet, żeby znaleźć jakieś informacje odnośnie Skody Rapie NH3 (skrzynka przekaźników itp.) i niewiele znalazłem. Zacząłem szukać w samochodzie i znalazłem ją za skrzynką bezpieczników (4 przekaźniki 645, 1 przekaźnik 644, 1 przekaźnik 646) – sprawdziłem przekaźniki wszystkie są sprawne.
Rozmawiałem z pracownikiem serwisu i on stwierdził, że to może być przekaźnik bądź kostka stacyjki – ze względu na koszty i długi okres oczekiwania na naprawę w serwisie wymieniłem kostkę stacyjki (przez kilka miesięcy dmuchawa się wyłączała, później musiałem ustawiać pokrętło nawiewu w pozycję 3 lub 4, żeby się wyłączyła, teraz już się sama nie wyłącza).
VCDS nie znalazł żadnych błędów.
SPRAWDZAŁEM:
1. Napięcie w skrzynce bezpieczników po zamknięciu centralnego zamka i odczekaniu kilku minut.
Mam zasilanie na bezpiecznikach:
B7 – Zapłon, sterownik silnika.
B18 – Ogrzewanie lusterek.
B19 – Wejście zamka zapłonu.
B20 – Sterownik silnika, sterownik pompy paliwa.
B21 – Światło cofania (automatyczna skrzynia biegów), reflektory przeciwmgłowe z funkcją CORNER.
B22 – Obsługa ogrzewania, sterownik klimatyzacji, telefon, tablica rozdzielcza, czujnik kąta wychylenia kierownicy, kierownica wielofunkcyjna, blokada wyciągnięcia kluczyka zapłonu, gniazdo diagnostyczne, czujnik deszczu.
B23 – Oświetlenie wnętrza, schowka i bagażnika, światła pozycyjne.
B24 – Sterownik centralny.
B35 – Podświetlenie włączników, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światła postojowe.
B39 – Dmuchawa układu ogrzewania.
B42 – Ogrzewanie szyby tylnej.
B43 – Sygnał dźwiękowy.
B44 – Przednie wycieraczki.
B45 – Zamek pokrywy bagażnika, centralne ryglowanie.
B46 – Alarm.
B47 – Zapalniczka.
B48 – ABS.
B49 – Kierunkowskazy, światła hamowania.
B50 – Transformator DC/DC, radioodtwarzacz.
B51 – Elektryczne podnośniki szyb (kierowca + lewy tylny).
B52 – Elektryczne podnośniki szyb (pasażer + prawy tylny).
B54 – START-STOP tablica rozdzielcza, dźwignia obsługowa pod kierownicą, kierownica wielofunkcyjna.
2. Przekaźniki.
Wyciągałem przekaźniki ze skrzynki przekaźników pod skrzynką bezpieczników i sprawdzałem zasilanie na bezpieczniku B39 (po wyciągnięciu przekaźników było cały czas zasilanie 12V). Po wyciągnięciu przekaźnika przy akumulatorze miałem zasilanie na bezpieczniku B39. Rozbierałem przekaźniki i sprawdzałem styki czy nie są nadpalone, sklejone (styki czyste). Podłączałem zasilanie 12V do cewki i sprawdzałem czy przekaźnik pracuje i czy styki się zwierają rozwierają (przekaźniki sprawne). Znalazłem 4 przekaźniki 645, 1 przekaźnik 644, 1 przekaźnik 646 i jeden przekaźnik przy akumulatorze i te sprawdziłem.
Co steruje zasilaniem dmuchawy nawiewu, jakiś ukryty przekaźnik, sterownik i gdzie on się znajduje?. Nie mogę nic znaleźć o Skodzie Rapid 1.2 TSI Ambition Hatchback 86KM CBZA NH3 2014r. Za wszelkie informacje będę wdzięczny.