Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Silnik Kohler SV530 nierówno pracuje, dymi na czarno, pluje paliwem z gaźnika...

Rado2010 25 Aug 2021 21:01 636 11
  • #1
    Rado2010
    Level 15  
    Witam, posiadam traktorek Cub Cadet fmz42 z silnikiem 17km Kohler SV530, po postoju prawie 4 miesięcznym silnik po odpaleniu na minimalnych obrotach nie równo pracuje, pluje paliwem z gaźnika, po podwyższeniu obrotów strasznie smrodzi z wydechu, i dymi nadal na czarno, a po zgaszeniu z gaźnika wylewa się paliwo, gaźnik już porządnie wyczyściłem, i dalej to samo, co jeszcze mogę zrobić, dodam że silnik został zgaszony sprawny, a odpalony lekko niesprawny, gaźnika nowego na pewno nie kupię, bo silnik ma dopiero 30 motogodzin, a już miał wymieniany gaźnik 4 razy, i już nie mam ochoty kupować nowego, jak podam wodór zamiast paliwa do gaźnika, to silnik normalnie pracuje, co mogę jeszcze zrobić?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    4495redberet
    Level 27  
    Musi być jakiś problem z zaworkiem iglicowym w gaźniku który ma odciąć paliwo, ewentualnie problem z pływakiem (za wysoki poziom paliwa). Pływak dziurawy,źle złożony,coś skrzywione.
  • #3
    Arturo 2773
    Level 18  
    Witam, coś mi w tym wszystkim nie pasuje, nie wiem czy dobrze zrozumiałem, gaźnik został wymieniony cztery razy i problem wciąż ten sam? Czy były inne temu przyczyny?
    Sprawdz jeszcze czy przepustnica ssania cofa się do końca, czy jest w pełni otwarta.
  • #4
    Rado2010
    Level 15  
    Arturo 2773 wrote:
    Witam, coś mi w tym wszystkim nie pasuje, nie wiem czy dobrze zrozumiałem, gaźnik został wymieniony cztery razy i problem wciąż ten sam? Czy były inne temu przyczyny?
    Sprawdz jeszcze czy przepustnica ssania cofa się do końca, czy jest w pełni otwarta.

    Po każdej wymianie gaźnika silnik kilka lat działał prawidłowo, i tak co wymianę silnik dobrze chodził, to chyba jest wada tych gaźników, nie jestem aż takim początkującym, aby nie sprawdzić,, czy przepustnica się otwiera, a po za tym gaźnik już czyściłem, chyba jest to moja 16 naprawa i czyszczenie gaźnika...
    Silnik na wodorze pracuje jak ''złoto'', a tak z innej beczki, czy instalacja GEET ma w ogóle sens ?
  • Helpful post
    #7
    Arturo 2773
    Level 18  
    Witam,w gaźnikach walbro jedynie co można zrobić to; jeżeli gniazdo zaworka iglicowego jest mosiężne a zaworek metalowy to je spróbować dotrzeć przy pomocy pasty do docierania zaworów (dokładnej) i kawałka plastikowej rurki igielitowej, w którą to można obsadzić końcówkę zaworka przy docieraniu,nie w każdym przypadku to pomaga.
  • #8
    Rado2010
    Level 15  
    Arturo 2773 wrote:
    Witam,w gaźnikach walbro jedynie co można zrobić to; jeżeli gniazdo zaworka iglicowego jest mosiężne a zaworek metalowy to je spróbować dotrzeć przy pomocy pasty do docierania zaworów (dokładnej) i kawałka plastikowej rurki igielitowej, w którą to można obsadzić końcówkę zaworka przy docieraniu,nie w każdym przypadku to pomaga.

    Ok, silnik ten posiada pompę paliwa, czy to ona może powodować ten problem, i czy usunięcie jej coś da?
  • Helpful post
    #9
    Arturo 2773
    Level 18  
    W traktorkach gdzie zbiornik paliwa znajduje sie powyżej gaźnika, paliwo zasilag go opadowo, w tych co mają zbiornik poniżej i na równo z nim jest potrzebna pompa paliwa. Raczej pompa w tym wypadku nie jest problemem.
  • #11
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Nic z tego nie zrozumiałem...